KNHS Indoorkampioenschappen naar Utrecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

KNHS Indoorkampioenschappen naar Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 12:44

http://www.knhs.nl

In verband met de geplande bouwwerkzaamheden zullen de KNHS Indoorkampioenschappen 2013 niet in Ermelo worden verreden. De KNHS heeft verschillende aanbiedingen gekregen van verenigingen om de kampioenschappen onderdak te bieden. De centrale ligging heeft de doorslag gegeven om de KNHS Indoorkampioenschappen te organiseren in het Rabobank Hippisch Centrum in Utrecht, beter bekend als de thuisbasis van de Voornruiters uit De Meern.

Manager wedstrijdsport Willem Luiten vertelt: “We hebben een uitstekende alternatieve accommodatie gevonden in de vorig jaar geopende accommodatie van de Voornruiters. De locatie heeft een perfecte bodem, een royale en lichte wedstrijdhal, een centrale ligging en een groep enthousiaste vrijwilligers. Samen met de Voornruiters en de beheersstichting Paardenaccommodaties Utrecht (BPU) gaan we ervoor zorgen dat het een mooi kampioenschap wordt.”

De wijziging in locatie heeft ook een wijziging in het programma tot gevolg. Het kampioenschap dressuur paarden en pony’s zal over twee dagen verreden worden. Het programma wordt als volgt:

De data voor het KNHS Indoorkampioenschap zijn als volgt (onder voorbehoud):
2 maart 2013: Dressuur Paarden, eerste proef klasse ZZ-Zwaar t/m Zware Tour
3 maart 2013: Dressuur Paarden, kür op muziek klasse ZZ-Zwaar t/m Zware Tour
8 maart 2013: Dressuur Paarden Klasse Z2 t/m ZZ-Licht
9 maart 2013: Dressuur Pony’s Klasse L2 t/m M2 cat B/C
15 maart 2013: Dressuur Paarden Klasse L2 t/m M2 en pony’s Z2 D/E
16 maart 2013: Dressuur Pony’s Klasse M2 D/E, Z1 D/E en Z1/Z2 cat. C en Paarden Z1
23 maart 2013: Springen Pony’s Klasse L t/m ZZ
30 maart 2013: Springen Paarden Klasse L t/m ZZ
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 30-01-13 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Re: KNHS Indoorkampioenschappen naar in Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:50

Mooie locatie, maar binnen is de losrijruimte dan toch niet zo groot als er een 20x60 baan uitgelegd wordt?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:53

ja dacht ik ook, prima locatie maar ik kan lcoaties bedenken die geschikter zijn.
Maar ja, dan komt de ligging om de hoek kijken en dan is Utrecht natuurlijk wel heel mooi

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:55

Naast de grote bak voor de kantine zit aan de zijkant nog een 20x40. De precieze afmetingen weet ik niet, maar denk dat er wel 2 20x40 indoorrijbanen kunnen worden gemaakt parralel aan elkaar en dan de 20x60 beginnend helemaal links in de rijhal.

Voor mij als club is het top, maar in 1 grote open hal de kampioenschappen houden... ik heb mijn twijfels.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:08

Kimmej schreef:
Naast de grote bak voor de kantine zit aan de zijkant nog een 20x40. De precieze afmetingen weet ik niet, maar denk dat er wel 2 20x40 indoorrijbanen kunnen worden gemaakt parralel aan elkaar en dan de 20x60 beginnend helemaal links in de rijhal.

Voor mij als club is het top, maar in 1 grote open hal de kampioenschappen houden... ik heb mijn twijfels.

Nou dat zie ik niet gebeuren eigenlijk.
Er is gewoon een 20 x 60 wedstrijdring en een 20 x 40 losrijring.

minouesmee

Re: KNHS Indoorkampioenschappen naar Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:10

Ik las het al op de facebookpagina van de voornruiters. Leuk! Ik ga 3 maart zeker kijken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:14

Is dat 20 x 40, wat er overblijft? Ik heb er verleden jaar selecties gereden en vond het nogal rare afmetingen bij het losrijden. Maar dat was wel in het M2 dus misschien dat het er daarom vreemd uit zag.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:15

Er is ook nog een buitenbak waar je kan los rijden.

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:15

Erg leuk dat de kampioenschappen bij de voornruiters worden gehouden.
De grote baan is 30x65. De binnenbak die eraan grenst is 20x40.

Titel is wel beetje vreemd indoorkampioenschappen naar in Utrecht?

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:37

Wij springen alleen maar zijn al vaker bij de Voornruiters geweest. Superfijne hal om te rijden, is er ook altijd vrij snel vol met wedstrijden dat zegt genoeg! Lijkt mij een geschikte loactie voor het springen dan!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:39

Er blijft sowieso 20x40 binnen over om los te rijden maar waarschijlijk wel iets meer. Verder ligt er buiten ook nog een grote bak.

Verder een erg mooie uitdaging voor onze club :j mooie kers op de taart na het harde werken van de afgelopen jaren (het opbouwen van een gehele nieuwe accommodatie en vele wedstrijden).

Lies_Beuker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:07

En maar hopen dat er een goede ringmeester staat tijdens het losrijden. Dat zou fantastisch zijn, want tijdens bepaalde selectiewedstrijden waren er zijn deelnemers, die nog nooit van rijbaanregels hadden gehoord.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:01

Jammer dat het niet in ermelo is..is dichterbij voor mij..verder hoop ik dat de voorwaarden er goed genoeg zijn voor een kampioenschap.

soofje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:46

klinkt best eerst nog even afwachten of ik 9 februari geplaatst word klasse M, ook bij de Voornruiters, trots op onze club !

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:51

Lies_Beuker schreef:
En maar hopen dat er een goede ringmeester staat tijdens het losrijden. Dat zou fantastisch zijn, want tijdens bepaalde selectiewedstrijden waren er zijn deelnemers, die nog nooit van rijbaanregels hadden gehoord.

Een ringmeester bemoeid zich toch niet met het rijden bij het los rijden? Ik denk dat deelnemers elkaar daar gewoon op aan moeten kunnen spreken. :j (Ook al ben ik daar zelf ook geen held in)

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:16

haha nee een ringmeester bemoeid zich daar ip niet mee!

Leuk voor deze vereniging en fijn dat ze alsnog wat hebben kunnen vinden wat geschikt is!
Wat een geneuzel weer over de afmetingen..daar is echt wel naar gekeken door de knhs :+

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:20

SplashIsLief schreef:
Verder een erg mooie uitdaging voor onze club :j mooie kers op de taart na het harde werken van de afgelopen jaren (het opbouwen van een gehele nieuwe accommodatie en vele wedstrijden).

Hier ben ik het helemaal mee eens! :j Ik vind het als lid van de Voornruiters erg leuk nieuws dat de Nederlandse kampioenschappen gereden gaan worden op 'onze' locatie. Ik ben zeker van plan een aantal dagen te gaan kijken, want de kampioenschappen op 10 minuutjes van mijn huis ga ik waarschijnlijk niet snel meer meemaken. :D

Danielle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:25

Ik ving 2 weken terug iets op over het idee om het naar De Voornruiters te verplaatsen. Ook hoorde ik dat ze een grote tent over de buitenbak willen plaatsen.. Maar of dat voor dressuur en/ of springen is? Geen idee..

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:28

Tent over de buitenbak heb ik niks over gehoord wel over een tent met stallen die gedurende een aantal weken blijft staan waarschijnlijk. (Zodat de paarden op het terrein kunnen overnachten)

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:19

SplashIsLief schreef:
Er blijft sowieso 20x40 binnen over om los te rijden maar waarschijlijk wel iets meer. Verder ligt er buiten ook nog een grote bak.

Mee eens! Super leuk! Ik ben hartstikke trots op alle vrijwilligers en leden die zich hiervoor in gezet hebben. Er is hard naartoe geleefd en geknokt voor dit geweldige resultaat qua nieuwe locatie en inzet van leden.
Ik ga me ook zeker aanmelden als vrijwilliger om een steentje bij te dragen de maand maart tot een succes te maken.

Tussendoor is er ook nog een menkampioenschap geloof ik.

Voor degenen die meerijden; veel succes!