Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:De burgers werden verkocht als zijnde rundburgers. Op de verpakking stond niet dat er andere soorten vlees in zat. Als gevolg hiervan werden meer dan 10 miljoen hamburgers uit de schappen gehaald. Een aantal burgers van het bedrijf Tesco bestonden voor 29 procent uit paardenvlees.
Nezzie schreef:Voor de mensen die dit geen enkel probleem vinden, want een paard is ook maar gewoon een dier:
Zouden jullie ook zo reageren als er katten- of hondenvlees in de burgers was gevonden? Ben even nieuwsgierig.
Kijk, ik eet wel paardenvlees. Kat of hond eten moet ik zelf echter niet aan denken. En ja, dat is inderdaad hypocriet. Voor anderen ligt die grens weer anders en die eten liever ook geen paard. Dat mensen dat afdoen met "Ach, maak je niet druk, het is allemaal vlees" dat snap ik dus niet zo goed. Het is de keuze van ieder voor zich welk dier ze wel of niet naar binnen wensen te werken. En dan zou het dus fijn zijn als je er van uit kon gaan dat op de verpakking staat wat er daadwerkelijk in die burger zit verwerkt.
Nezzie schreef:Voor de mensen die dit geen enkel probleem vinden, want een paard is ook maar gewoon een dier:
Zouden jullie ook zo reageren als er katten- of hondenvlees in de burgers was gevonden? Ben even nieuwsgierig.
.