In Italië zijn bijna 100 zwaar verwaarloosde paarden en ezels in beslag genomen. De dieren leefden op een boerderij in het gebied Colleferro in Italië. Er is al sinds half januari commotie rondom de situatie, toen het Italiaanse tv-programma Striscia la Notizia er aandacht aan besteedde. Inmiddels is er een grootscheepse inbeslagname aan de gang, die uitgevoerd wordt door het Ministerie van Gezondheid, de Italiaanse tak van de Donkey Sanctuary, ENPA (Enta Nazionale Protezione Animali, een dierenbeschermingsorganisatie) en de Italian Horse Protection Association. Ook de lokale politie is betrokken bij de operatie.
Eén van de dieren die van het terrein verwijderd is, is een jong merrieveulen van circa zeven of acht maanden oud. Het diertje is dermate ondervoed en onderkoeld, dat het dringend veterinaire hulp nodig heeft. Met de tijd zal blijken of het veulen gered kan worden. Over de andere paarden is momenteel geen informatie beschikbaar.
Bekijk hier een (Italiaanstalige) video van een televisieploeg die de eigenaar van de paarden op zocht. Deze video vertoont weinig schokkend materiaal.
Enkele Foto'sLet op sommige foto's kunnen als schokkend worden ervaren.
Oh bah jeetje zeg, mijn maag draait om. Hoe kan zoiets gebeuren... :'( Hoop dat alles er weer bovenop komt en het weer goed leefbaar word voor de dieren
Laatst bijgewerkt door LukieBradley op 27-01-13 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Nimue
Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-13 22:37
Ja, is erg hé? Ongelooflijk dat zoiets zolang kan voortduren... en zo ontzettend veel dieren! Ik hoop echt dat ze er zoveel mogelijk kunnen redden. Of anders in elk geval kunnen laten inslapen zodat ze rustig kunnen sterven.
Ylvy
Geplaatst: 27-01-13 22:37
ziek gewoon! snap soms niet hoe het zover kan komen
LukieBradley
Geplaatst: 27-01-13 22:37
Ja precies zoals jij het zegt bedacht ik het me oog. Kan spontaan huilen als ik zoiets zie ... Sommige dieren zijn volgens mij ook gewoon dood als ik de vos bekijk. De appaloosa met het laken twijfel ik over maar dat ene paard (schokkendste beeld jullie weten wel welke ik bedoel) is gewoon te ziek voor worden en ik durf niet te zeggen wat dáármee gebeurd is.
Jeetje. Ik snap niet dat het zo ver heeft kunnen komen Ik hoop dat de meesten lekker worden ingeslapen, het lijkt me niet dat sommigen nog een normaal leven kunnen hebben.
AnnebelleVD
Geplaatst: 27-01-13 22:46
Dit is echt een langslepende onhoudbare situatie. De Italian Horse Protection (http://www.horseprotection.it) doet er momenteel alles aan het veulentje te redden...ze ligt nu in een kliniek. De IHP is een organisatie die draait op vrijwilligers en donaties, als iemand iets wil doen...doe dan een donatie. Je kunt zelf kiezen hoeveel je doneert, elke euro is welkom en er wordt niks verspild. Ik heb er vorig jaar 2,5 week vrijwilligerswerk gedaan en het is een mooie organisatie. Deze paarden hebben dit nodig....er zijn er nu 100 in beslag genomen waarvan er heel veel erg slecht aan toe zijn.
Nimue
Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-13 22:47
Justin4ever, er zijn inderdaad sinds dat ze ermee bezig zijn nog een aantal paarden gestoven. Zou heel goed kunnen dat die vos er één van is, die Appaloosa ook.
Gelukkig zijn ze nu heel hard bezig er iets aan te doen, maar voor veel dieren is het natuurlijk al te laat. En er zullen er ook een hoop niet meer gered kunnen worden, en het is natuurlijk ook afwachten wat ze kunnen doen met de dieren die ze wel redden. Het zijn er gewoon ook zoveel.
BaileyMix
Geplaatst: 27-01-13 22:49
Jeetje... Onbegrijpelijk dit Arme arme arme beestjes..
Chaos
Geplaatst: 27-01-13 23:02
Unbelievable. Arme arme paarden. Hopen dat degene die er het ergst aan toe zijn nu eindelijk rust zullen krijgen.
Als dit in nederland was had ik er 1 onder m'n hoede genomen... Arme diertjes...
hertogaj
Geplaatst: 27-01-13 23:08
100 paarden. die foto s je hoort in nederland ook wel eens wat maar dit ! geen worden voor wat moet je met zo iemand die dit op zijn geweten heeft ? elke straf mist zijn doel in mijn ogen
Adrian80
Geplaatst: 27-01-13 23:19
Dit is niet natuurlijk niet van de ene op de andere dag ontstaan. Dan vraag ik mij meteen af, waarom heeft er niemand eerder alarm geslagen en/of waarom is er niet eerder ingegrepen.
mika11
Geplaatst: 27-01-13 23:21
Afschuwelijk Hopelijk kunnen er nog paarden opgeknapt worden. En inderdaad voor de paarden die er zo erg aan toe zijn, een snel eind.
Nimue
Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-13 23:23
Adrian, blijkbaar intimideerde de eigenaar van het gebied de mensen die er iets van zeiden dermate erg, dat ze niet durfden. Ik begrijp het ook niet hoor, dan ga je toch anoniem melding doen ofzo... maar ja, ik weet ook niet of er in Italië echt een nationale organisatie is waar je dan terecht kunt. En misschien is het ook ergens achteraf in de heuvels, of kan er daar pas wat gedaan worden als er echt aangifte is gedaan ofzo. Ik weet het ook niet, vind het in elk geval heel akelig allemaal...
setteke
Geplaatst: 27-01-13 23:26
Waarom zijn de achtergronden van die foto's zo verschillend? De een staat in een wei op een industrieterrein, de ander in de bergen in de sneeuw, weer een ander ligt op een dor landweggetje.
Daar wordt vast nog meer uitleg gegeven, maar ik versta er natuurlijk geen woord van...
Gowlan
Geplaatst: 27-01-13 23:28
Vreselijk! Ook de foto's.. arme dieren daar..
Telpeva
Moderator Algemeen
Geplaatst: 27-01-13 23:31
Wat een leed.. bah! Die staart van dat ene dier en wat is dat nu precies op de laatste foto, een stuk hoef?
Justin4ever: Ik denk dat er niet veel te zeggen is over dat ene paard, het lijkt alsof vogels of andere dieren er ook mee bezig zijn geweest. Niet dat dat het goed praat, maar het zou de wonden kunnen verklaren.
bah da is gewoon iemand geweest die dieren wou hebben maar nog nooit heeft gehoord van voeren en onderhoud Andere mensen hebben dat toch gezien moeten hebben? soms zijn mensen gewoon erg egoïstisch...!! denken eerst aan hun eigen ego in plaats dat ze dieren gaan helpen
Ik las vanochtend op Facebook dat het veulentje is aangekomen in de kliniek van de universiteit van Perugia. Daar ligt ze nu aan het infuus, en nu is het afwachten hoe het gaat: