Anton Geessink NRPS-Paardenman

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Anton Geessink NRPS-Paardenman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 16:49

http://www.nrps.nl

Traditioneel werd ook weer een NRPS-Paardenman van het Jaar gehuldigd, ditmaal is dat hengstenhouder en -opfokker Anton Geessink uit Groenlo. Geessink is al 25 jaar lid van het NRPS een heeft sinds 1988 een aantal goede hengsten ingebracht. Zijn allereerste, de Abgar-zoon Acrobaat, staat tot op heden bij een andere eigenaar nog steeds ter dekking. In de loop der jaren werd een aantal goed springende zonen en een kleinzoon van Geessink's eigen hengst Casco goedgekeurd en daarnaast was Triple (v. Tangelo van de Zuuthoeve) een echte blikvanger. Spijtig dat deze veelbelovende hengsten meestal kort na hun goedkeuring naar het buitenland werden verkocht. De door Geessink voorgestelde hengst met de meeste invloed, is Zodiak. Deze Zion-zoon, die afgelopen jaar op 27-jarige leeftijd overleed, bleek ook zeer goed te combineren met ponymerries en heeft zijn stempel nadrukkelijk achtergelaten in de NRPS-sportponyfokkerij. Ook op deze hengstenkeuring werd een driejarige D-ponyhengst van Zodiak goedgekeurd, en in de sport zijn de kinderen en kleinkinderen van Zodiak helemaal niet meer weg te denken.

Behalve door NRPS-voorzitter Jan Oude Elberink werd Anton Geessink ook in het zonnetje gezet door de eigenaren van drie Zodiak-zonen die al eerder werden goedgekeurd en het zeer goed doen in sport en fokkerij.
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 30-01-13 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

pinkie87

Re: Anton Geessink NRPS-Paardenman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:48

Ja mooie nakomelingen waren het

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:46

Anton Geessink heeft in een grijs verleden op de overgrootmoeder van mijn paard gereden. Inetty.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:04

Geessink heeft veel te danken aan kennis en inzicht van de bekende fokker. Arend Jan Florijn uit Geesteren.
Geessink was het, die door het omzeilen van de KWPN-verrichtingen de hengst Democraat na de keuring verhuurde aan Landgestüt Warendorf, waar de hengst zijn verrichtingen liep.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 09:19

Ik ken Geessink ook van de hengst Democraat, toen woonde hij nog in Zevenaar (en ik ook). De fokker waar ik reed heeft er 2 supermooie veulens mee gefokt (allebei via Eliteveiling Borculo verkocht: zie mijn profiel).

mariet258

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:10

Een zeer goede keus om Dhr. Geesink te benoemen tot NRPS paardenman van 2013.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:45

Het werd de beste man zelfs eventjes te veel. Moest even naar de zakdoek grijpen. Prachtige collage gekregen van Zodiak.

idojacobs1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:01

nou ik heb zaken gedaan met anton geesink wat een oplichter als zo iemand paarden man van het jaar wordt bij het nrps dan hebben ze zich niet in hem verdiept hij heeft bij ons een paard gestolen en ik kan nog een boek over hem schrijven