Op de KWPN hengstenkeuring in Hardenberg werden diverse oudere hengsten aan de hand getoond. Rondom de keurhengst Patijn van R.H. Veenstra uit Boyl was echter een showblokje gepland. Voor Patijn zat er namelijk de hoogste onderscheiding in die een fokhengst kan behalen namelijk het predicaat preferent. Hengstenkeuringscommissie voorzitter Henk Rootveld maakte dit bekend.
De hengst, die aan de hand in de baan verscheen, heeft een respectabel aantal concourspaarden gefokt maar ook beste keuringspaarden. Met een fokwaarde van 169 is hij de aanvoerder van de index. Zelf heeft meervoudig kampioen Patijn ook een indrukwekkende staat van dienst. Patijn werd geboren in 1997. Hij is een zoon van de ster preferente Julony (v.Renovo). Fokker is H. van Til te Leek. Hij werd te samen met zijn echtgenote gehuldigd evenals de familie Veenstra uit Boyl.
Die maakt er wel een goede show van zeg, prachtig. Spannend zwartbonte Gribaldi waar ik jaren op heb gereden is drachtig van Patijn heel benieuwd naar het veulen
Ik heb een bijna 4 jarige en een bijna 2 jarige Patijn uit een rijpaard keurmerrie . Beide hele mooie beestjes, met dezelfde kleur en erg goed lopen.
Anoniem
Geplaatst: 22-01-13 16:19
Oe Pillow dat klinkt wel intressant. Wat voor afstamming heeft je merrie dan?
Lovelynutia dan heb je dus ook nog kans op een bont veulen.
Pillow en Lovelynutia vanwaar de keuze voor een tuigpaard hengst? tis namelijk niet de meest voor de hand liggende keuze.
Persevero
Geplaatst: 22-01-13 17:45
ja ben ik ook wel beneiuwd naar, hebben jullie ook foto's
essie_blue
Geplaatst: 22-01-13 17:50
Heb een hele tijd terug een E pony te koop gezien van Patijn, liep op jonge leeftijd al z2 dressuur. Had, zeker bij de pony's, net dat beetje extra Ontzettend gaaf
Terecht! Patijn hoort in het rijtje Renovo, Fabricius en Manno.
_Denise_
Geplaatst: 22-01-13 18:08
Toppaard! Ken ook een zoon van Patijn, ook een ware verschijning. Met apart kleurtje.
lovelynutia
Geplaatst: 22-01-13 18:10
Pedigree: http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/138719 Eerder topic van haar met wat foto's: [EHK] [H][KWPN] Dressuurhengst voor Gribaldi x Samber merrie. En een recente foto van bij de fokker (waar ze nu staat) Haar fokker heeft ook de keus Patijn gemaakt (ik ben niet de eigenaar ik reed haar via mijn eigenaar&buren een paar jaar) moest toegeven dat ik het nog steeds een aparte keuze vind maar we zullen zien zou zo maar een echte knaller uit kunnen komen.
pillow
Geplaatst: 22-01-13 21:17
Mijn merrie is van Dukaat (ulftxfarn) x Ursus. Ik heb voor Patijn gekozen nadat ik hem in de lange lijnen had gezien. Zoveel elasticiteit en ruimte in de beweging. Toen dacht ik dat is de nieuwe Jazz, maar dan anders. Hij geeft trouwens ook mooie rijpaarden. Vorige week zag ik Anemone's FitzRandal onder het zadel. menig GP ruiter zou er jaloers op zijn.