Tesco kan paardengrap in pantomimepak niet waarderen [video]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Tesco kan paardengrap in pantomimepak niet waarderen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 22:22

www.bokt.nl

Groot-Brittannië en Ierland staan op zijn kop na de ontdekking dat er in de hamburgers die worden verkocht als zijnde rundvlees, paarden- en varkensvlees bevatte. Meer dan 10 miljoen hamburgers zijn bij de getroffen supermarkten, onder andere de Lidl, Aldi en Tesco, uit voorzorg uit de schappen gehaald. Een aantal hamburgers bij Tesco bestonden uit 29 procent paardenvlees, terwijl er nul procent in hoort te zitten.

Tijd voor een grapje, dachten twee mensen. Zij gingen een Tesco in Welsh binnen in een paardenpantomimepak en stonden bij de diepvriesafdeling te roepen “Waar is mijn moeder?”. Het duo begon over de grond te rollen, totdat er een beveiliger aankwam. Hij vroeg het paar vriendelijk doch dringend de zaak te verlaten, waarop het paard en de filmmaker het pand verlieten.

verwant artikel
[VN] Rundhamburgers Lidl en Aldi UK bevatten paardenvlees

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 03:21

Is het niet Wales in plaats van Welsh? :P wat een helden, haha. Zet die supermarkten maar flink te kakken, hadden ze zich maar beter moeten verdiepen in wat ze op planken hebben liggen. Het schijnt dat Tesco flink in waarde is gedaald, moet zeggen dat ik trots ben op onze buren in de UK. Misschien wordt de mens zich dan toch zo langzamer hand wat bewuster van wat ze in hun smoel stoppen *\o/*

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 04:22

dark_nijnte schreef:
Is het niet Wales in plaats van Welsh? :P wat een helden, haha. Zet die supermarkten maar flink te kakken, hadden ze zich maar beter moeten verdiepen in wat ze op planken hebben liggen. Het schijnt dat Tesco flink in waarde is gedaald, moet zeggen dat ik trots ben op onze buren in de UK. Misschien wordt de mens zich dan toch zo langzamer hand wat bewuster van wat ze in hun smoel stoppen *\o/*
Meen je dit nou serieus? Volgens mij worden die burgers NIET in de supermarkt geproduceerd, maar in fabrieken/slagerijen.

Daarnaast is het (imo) niet de taak van een supermarkt om de mens te onderwijzen wat ze wel of niet 'in hun smoel' moeten stoppen, mensen moeten leren zelf zaken te onderzoeken. Het is toch ook niet de taak van een slijterij om mensen op de gevaren van alcohol te wijzen?

Bambolina

Re: Tesco kan paardengrap in pantomimepak niet waarderen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:51

Het is inderdaad niet de taak van de supermarkt om mensen te vertellen wat wel en niet goed voor ze is, dat zeg ik ook niet, het is wel de taak van de supermarkt om te zorgen dat wat ze adverteren ook daadwerkelijk is wat ze verkopen. Nu gaat het om paardenvlees en daar ga je niet dood van als je het per ongeluk een keer eet, maar wie weet wat voor ranzige dingen er allemaal met dat vlees kan gebeuren wat WEL schadelijk is voor de mens voordat het netjes ingepakt bij de supermarkt aan komt. Lijkt me onderhand duidelijk dat het vingertje dan naar de supermarkt wordt gewezen (zo ook met de plofkip hier in NL) of het nou terecht is of niet.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 15:16

dark_nijnte schreef:
Het is inderdaad niet de taak van de supermarkt om mensen te vertellen wat wel en niet goed voor ze is, dat zeg ik ook niet, het is wel de taak van de supermarkt om te zorgen dat wat ze adverteren ook daadwerkelijk is wat ze verkopen. Nu gaat het om paardenvlees en daar ga je niet dood van als je het per ongeluk een keer eet, maar wie weet wat voor ranzige dingen er allemaal met dat vlees kan gebeuren wat WEL schadelijk is voor de mens voordat het netjes ingepakt bij de supermarkt aan komt. Lijkt me onderhand duidelijk dat het vingertje dan naar de supermarkt wordt gewezen (zo ook met de plofkip hier in NL) of het nou terecht is of niet.

Dus omdat andere mensen zo denken moet jij dat ook doen? Omdat zij dat voor waar aan willen nemen, is het automatisch ook gelijk dé waarheid? Dat slaat toch nergens op. Als er op zo'n verpakking duidelijk staat wat er in zou HOREN te zitten en uit jarenlange ervaring is gebleken dat dat over het algemeen ook het geval is dan mag je er als supermarkt zijnde vanuit gaan dat dat nu ook het geval is. Wil niet zeggen dat je de producten niet (steekproefsgewijs) moet controleren, maar de fout ligt niet bij de supermarkt.

Als ze hier in het nieuws een muis/vinger/condoom/schaar of God weet wat in een product vinden dan komt er gelijk een excuses vanuit de supermarkt en de fabrikant krijgt een flinke (en terechte) sanctie/boete. Zij (fabrikant) zit immers fout.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:52

Ten eerste, ik denk niet zoals andere mensen, ik ben namelijk veganist en koop nooit en eet nauwelijks dierlijke producten :Y) En doe wel de nodige research waar ik het beste mijn fruit en groentes vandaan kan halen..
om terug te komen op waar de fout ligt: Ik vind 39% paardenvlees in een rundvlees burger toch wel effe wat anders dat troep die per ongeluk in een product terecht komt. Dat paardenvlees komt niet uit de lucht vallen lijkt me, dat is bewust in die burgers gestopt, 1 bezoekje aan de fabriek en dan zou je dat weten, toch?

Schuld ligt uiteraard niet alleen bij de supermarkt omdat het in de fabriek al fout gaat. Ik snap je punt wel hoor :j Maar laat dit dan een les zijn voor de supermarkten dat ze ook zelf de herkomst van wat ze verkopen achterhalen. Zij zijn uiteindelijk zelf degenen die met de gebakken peren zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:57

Haha, ik vind het wel grappig. En inderdaad, nu worden ze misschien wel eens bewust dat het een dier is wat men eet en dat het vlees niet aan bomen groeit. Dat is natuurlijk niet de taak van de supermarkt, maar de mensen die er waren en de kijkers van dit filmpje worden zich er nu toch weer even bewust van.