JA: Dubbelrol voor Imke Schellekens-Bartels [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

JA: Dubbelrol voor Imke Schellekens-Bartels [video]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 09:46

http://www.omroepbrabant.nl

Dressuuramazone Imke Schellekens-Bartels uit Hooge Mierde heeft tijdens Jumping Amsterdam dit weekend een dubbelrol. Ze rijdt met haar paard Toots (v.Jazz) de wereldbekerwedstrijd én is sportief adviseur van de organisatie. "Maar in de eerste plaats ben ik hier als deelnemer."

Vrijdag en zaterdag doet Schellekens in Amsterdam mee aan de wereldbekerwedstrijd dressuur. Met Toots. Haar voormalig toppaard Sunrise is met pensioen. "Ze loopt in de wei en we rijden nog een paar keer per week in het bos. Ze vindt het heerlijk", weet Schellekens. "In maart begint het dekseizoen. We hopen dat we haar drachtig kunnen krijgen. Als ze een veulentje kan krijgen zou dat helemaal geweldig zijn."

Schellekens rijdt dus op Toots, die volgens haar topfit en in topvorm is. Het is nog ver weg, maar wat betekent dat voor de Spelen van Rio de Janeiro in 2016? "Rio is een doel ver weg. Ik denk dat de kans klein is dat ik daar met Toots heen ga. Hij is van een aantal eigenaren en ik weet niet zeker of hij er dan nog wel is."

Haar rol als adviseur van de organisatie van Jumping Amsterdam ziet Schellekens als een 'bijrol'. "Ik ben hier in de eerste plaats als deelnemer, maar ik geef in aanloop naar het evenement bijvoorbeeld ook advies over het programma, de indeling van de stallen. Dat soort dingen. Ik ben altijd ook wel actief buiten het rijden om en heb een familie achter me staan die evenementen organiseert. Dus mochten er hier dilemma's zijn, dan kan ik altijd naar mijn vader of broer gaan en kijken of we kunnen helpen."