Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Casarell schreef:Mooi zo... hopelijk krijgen ze hun gelijk..
Hoe kan je als ruiter nou niet voelen dat je paard uithaalt??
Citaat:Een ervaren ruiter moet weten dat een paard kan schrikken. Waarom dan zo dicht bij die kinderen rijden?
spicegirl schreef:dat is een hoop geld.zijn de ouders niet verzekerd voor ziektenkosten ? het lijkt me niet, dat je alles zelf moet betalen, zeker geen noodsituatie, of reconstructieve operaties.
en nog raarder is, dat de ouders ook ieder 4000 eisen. krijg ik toch een "we willen er nog een slaatje uitslaan "idee van.
los natuurlijk van het feit, dat de ruiter aso is, en de ouders wel een flinke schrik hebben gehad. maar geld lost dat ook niet meer op..
zimbabwe schreef:Hoe kan je nou niet voelen dat je paard uithaalt? En minieme onregelmatigheid voel je toch ook direct? Ik geloof echt niet dat hij het niet heeft gemerkt en hoop dat de ouders krijgen wat ze vragen! Hoezo slaatje eruit slaan? kan me zomaar voorstellen dat die mensen al anderhalf jaar kommer en kwel hebben met een kindje dat pijn heeft, geopereerd moet worden etc. De nachten die je naast je kind zit om haar te troosten en de ritjes naar tandarts en ziekenhuis mogen mi best ook vergoed worden!
Varekaj schreef:Er staat in het artikel dat hij het meisje bloedend naar binnen zag rennen. Heb zelf ook een merrie gehad waarvan je het heus niet altijd voelde als ze met 1 been ging uithalen. En trouwens, hoe dicht moet een kind dan al niet genaderd zijn langs achter? Een paard dat met beide benen trapt heeft een groter bereik dan met 1 been, dus daar vraag ik me al af in welke mate het ook niet de schuld is van het kind zelf. Als hij ze niet heeft zien spelen zou het best kunnen dat ze gewoon van de stoep de straat op gerend zijn naar de paarden toe. Gebeurt hier erg vaak, zelfs kinderen die proberen om de staart te grijpen of die naast de kont gaan meefietsen en schreeuwen!
Stel dat hij het dus niet gevoeld heeft en de kinderen niet had gezien. Jij hoort plots een meisje gillen en die rent het huis in. Ga jij dan stoppen en aan de deur bellen wat er is als je niet eens WIST dat er kinderen waren? Zou er eerlijk gezegd ook niet om halthouden. Eerste gedachte zou denk ik ook zijn "oei, die is waarschijnlijk gevallen" of iets in die aard. Want inderdaad, als er zoiets zou voorvallen dan ga je als omstaander toch keihard roepen naar die ruiters, of er achteraan met een auto of fiets? Dan bel je toch gelijk de politie?
Varekaj schreef:Er staat in het artikel dat hij het meisje bloedend naar binnen zag rennen. Heb zelf ook een merrie gehad waarvan je het heus niet altijd voelde als ze met 1 been ging uithalen. En trouwens, hoe dicht moet een kind dan al niet genaderd zijn langs achter? Een paard dat met beide benen trapt heeft een groter bereik dan met 1 been, dus daar vraag ik me al af in welke mate het ook niet de schuld is van het kind zelf. Als hij ze niet heeft zien spelen zou het best kunnen dat ze gewoon van de stoep de straat op gerend zijn naar de paarden toe. Gebeurt hier erg vaak, zelfs kinderen die proberen om de staart te grijpen of die naast de kont gaan meefietsen en schreeuwen!
Stel dat hij het dus niet gevoeld heeft en de kinderen niet had gezien. Jij hoort plots een meisje gillen en die rent het huis in. Ga jij dan stoppen en aan de deur bellen wat er is als je niet eens WIST dat er kinderen waren? Zou er eerlijk gezegd ook niet om halthouden. Eerste gedachte zou denk ik ook zijn "oei, die is waarschijnlijk gevallen" of iets in die aard. Want inderdaad, als er zoiets zou voorvallen dan ga je als omstaander toch keihard roepen naar die ruiters, of er achteraan met een auto of fiets? Dan bel je toch gelijk de politie?
miss_lizje schreef:Varekaj schreef:Er staat in het artikel dat hij het meisje bloedend naar binnen zag rennen. Heb zelf ook een merrie gehad waarvan je het heus niet altijd voelde als ze met 1 been ging uithalen. En trouwens, hoe dicht moet een kind dan al niet genaderd zijn langs achter? Een paard dat met beide benen trapt heeft een groter bereik dan met 1 been, dus daar vraag ik me al af in welke mate het ook niet de schuld is van het kind zelf. Als hij ze niet heeft zien spelen zou het best kunnen dat ze gewoon van de stoep de straat op gerend zijn naar de paarden toe. Gebeurt hier erg vaak, zelfs kinderen die proberen om de staart te grijpen of die naast de kont gaan meefietsen en schreeuwen!
Mee eens, als de kinderen achter de paarden aan de straat op zijn gegaan kan je dat als ruiter echt niet altijd in de gaten hebben. Hier hangen de kinderen soms ook gewoon in de staart van mijn paard die dan god zei dank niks doet.
We hebben nou eenmaal geen achteruit kijk spiegels aan de oren van een paard zitten.
Citaat:De achtjarige Franice raakte zondagavond in Kerksen zwaargewond door een stamp van een paard. De twee ruiters, een volwassen man en een volwassen vrouw, reden gewoon door. Ook de tweede keer, toen Franice hen aanwees op weg naar het ziekenhuis.
De politie van de zone Haaltert-Denderleeuw is op zoek naar de twee ruiters die zich schuldig maakten aan vluchtmisdrijf toen een van hun paarden zondagavond een meisje van 8 jaar toetakelde in Kerksken. Het kind liep een neusbreuk op, haar twee kaken zijn gebroken en ze verloor tanden. Ze heeft ook verwondingen aan de arm en schouder. ‘Volgens de dokter is dat door een beet van het paard', zegt papa François Kiawa.
‘Het gebeurde in onze straat, de Beekstraat. Wij wonen op nummer 64 en het gebeurde aan nummer 62', vertelt François. ‘De kinderen waren aan het spelen. Franice wou naar het paard stappen. Dat schrok blijkbaar en zij kreeg een stamp in haar aangezicht.' Het Congolese gezin heeft vijf kinderen en woont al zes jaar in ons land. Het slachtoffer loopt school in het atheneum in Aalst.
‘Haar zusje Grace zag alles gebeuren. De twee ruiters reden gewoon verder zonder zich te bekommeren om Franice. Haar aangezicht was helemaal bebloed toen ze kwam binnengelopen', aldus nog François. Zijn echtgenote schrok toen ze haar dochter zag. ‘Ik dacht het een beet van een hond was.'
De politie en een ziekenwagen werden gebeld, maar papa François kon niet langer wachten. ‘We stopten ze in de auto en reden met haar naar het ziekenhuis. Zo'n driehonderd meter verder zag Franice de paarden en de ruiters. We stapten meteen uit en lieten onze bloedende dochter zien. Die mensen riepen dat ze verzekerd waren en dat ze alles gingen betalen. Maar dan begonnen ze mij te verwijten en uit te schelden: "trut, zwarte". Mijn man reed snel door. Er was toen bij die mensen ook al iemand met een auto, een Alfa Romeo. Ze riepen nog meer naar mij', legt Manya Ngombadan uit naast het ziekenhuisbed van haar dochter. Die begint licht te snikken. ‘Ze is erg geschrokken', verontschuldigt de mama haar dochter.
Het herstel van het meisje zal nog weken duren. Haar ouders dienden een klacht in bij de politie. Die neemt de zaak ernstig en is op zoek naar de ruiters. ‘We krijgen wel tips binnen, maar tot op dit moment is er nog niets concreets', zegt Wim Van Vaerenbergh van de politiezone Haaltert-Denderleeuw. Een buurman overhandigde de agenten ook de beelden van een bewakingscamera. Daar staat niet het ongeval op, maar wel de paarden en ruiters.