Belgische ruiter die meisje gewond achterliet voor rechter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Belgische ruiter die meisje gewond achterliet voor rechter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 09:43

www.nieuwsblad.be

De zaak van J.D.C., de ruiter uit Kerksken, België die doorreed nadat zijn paard het achtjarige meisje Franice Kiawa een stamp in het gezicht gaf en vervolgens doorreed, verscheen gisteren voor de tweede keer voor de politierechtbank in Aalst.

De feiten dateren van 27 juni 2011. Franice was samen met haar broertje in de straat aan het spelen toen J.D.C. en zijn toenmalige vriendin te paard passeerden. Het paard schrok en stampte Franice hard in het gezicht.

Volgens ooggetuigen zouden de twee ruiters zonder omkijken zijn doorgereden en het meisje aan haar lot hebben overgelaten.

Franice liep ernstige verwondingen op in het gezicht. Haar gebit was voor een groot deel weg en ze had breuken in de neus, kaak, kin en oogkas. Sindsdien duiken steeds nieuwe versies van de feiten op: de ruiter zou gedronken hebben, de kinderen waren op straat aan het spelen en de vriendin van J.D.C. zou zelfs van haar paard zijn gevallen. De tegenstrijdige beweringen stapelden elkaar ook gisteren in de rechtbank op. Feit is dat de ruiter en zijn vriendin effectief doorreden terwijl Franice bloedend achterbleef. De beklaagde gaf gisteren toe dat het jammerlijke ongeval gebeurd was, maar dat hij absoluut niet had gevoeld dat zijn paard een stamp had gegeven. ‘Ik heb die kindjes ook vooraf niet zien spelen. Toen ik omkeek zag ik het meisje naar binnen lopen', verklaart hij. De man wordt aangeklaagd voor onopzettelijke slagen en verwondingen, het veroorzaken van een ongeval, het niet in de hand houden van zijn rijtuig én vluchtmisdrijf.

De procureur tilde vooral aan dat laatste. ‘Als er zoiets gebeurt, moet je stoppen en kijken hoe het gaat.'

J.D.C.'s advocate, Ann Van der Maelen, eist de vrijspraak op basis van twijfel. ‘Wij trekken de objectieve aansprakelijkheid in twijfel omdat zwart op wit bewezen is dat het paard van mijn cliënt niet op de stoep maar op straat liep. De kinderen speelden trouwens ook op straat. Daarnaast heeft mijn cliënt niet gevoeld dat het paard het meisje een stamp gaf en zag hij de spelende kinderen vooraf niet lopen.'

De advocate van het gezin Kiawa, Mireille Fabré, gelooft daar niets van.

‘Hoe kan je nu niet voelen dat je paard vooruit springt en waarom rijd je dan toch verder als je een kind achter je hoort wenen en ziet bloeden? Een ervaren ruiter moet weten dat een paard kan schrikken. Waarom dan zo dicht bij die kinderen rijden? En waarom reed de man met zijn paard aan de binnenkant van de bocht? Had hij de handen vol met het ondersteunen van zijn vriendin?'

Het gezin Kiawa vraagt een morele en materiële schadevergoeding van 25.000 euro. ‘Moreel én materieel omdat Franice nu, niet morgen of niet binnen twee jaar, het geld nodig heeft voor de vele operaties. Momenteel kan het gezin de kosten van deze ingrepen niet betalen', verklaart Mireille Fabré. Moeder en vader Kiawa vragen elk ook 4.000 euro. Vonnis op maandag 4 februari.

Verwant artikel
[VN] Ruiter voor rechter nadat hij meisje gewond achterliet

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:03

Mooi zo... hopelijk krijgen ze hun gelijk..
Hoe kan je als ruiter nou niet voelen dat je paard uithaalt?? :?

shilady

Re: Belgische ruiter die meisje gewond achterliet voor rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:07

25.000 is geen misselijk bedragje om even op te hoesten...
Had die 20.000 niet betaald hoeven te worden als ze waren afgestapt en de ambulance hadden gebelt en sorry hadden gezegt ??

;)

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:10

shilady schreef:
25.000 is geen misselijk bedragje om even op te hoesten...
Had die 20.000 niet betaald hoeven te worden als ze waren afgestapt en de ambulance hadden gebelt en sorry hadden gezegt ??

;)

Ik denk dat het dan een verzekeringskwestie was geworden?

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:57

Casarell schreef:
Mooi zo... hopelijk krijgen ze hun gelijk..
Hoe kan je als ruiter nou niet voelen dat je paard uithaalt?? :?

Als je paard met 1 been even opzij stampt kan ik me nog indenken dat een ruiter (die misschien druk aan de klets is) dat niet kon merken.

Maar je hoort daarna toch een meisje gillen/ huilen? Dan kijk je toch sowieso even achterom lijkt me en als je dan een klein meisje zit bloeden stop je even. Ook als je denkt dat het niet door jou/ je paard komt.En waarom hebben die ooggetuigen niet ingegrepen en die ruiter staande gehouden? Misschien zijn ze ook wel eerst naar het meisje gegaan.... Wat een tegenstrijdigheden allemaal!

Wel echt een drama voor het meisje. Ik hoop dat ze hier lichamelijk en psychisch in de toekomst zo min mogelijk aan overhoudt!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:54

Toch vind ik niet dat je op basis van aannames iemand mag veroordelen. Dus in deze geef ik de advocaat van de 'dader' wel gelijk...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:59

dat is een hoop geld.zijn de ouders niet verzekerd voor ziektenkosten ? het lijkt me niet, dat je alles zelf moet betalen, zeker geen noodsituatie, of reconstructieve operaties.
en nog raarder is, dat de ouders ook ieder 4000 eisen. krijg ik toch een "we willen er nog een slaatje uitslaan "idee van.
los natuurlijk van het feit, dat de ruiter aso is, en de ouders wel een flinke schrik hebben gehad. maar geld lost dat ook niet meer op..

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:07

Citaat:
Een ervaren ruiter moet weten dat een paard kan schrikken. Waarom dan zo dicht bij die kinderen rijden?

Als ik op het straat rij en er komen kinderen vol blijheid in volle snelheid de stoep opgelopen tot net achter de poep van mijn paard en ik heb geen kans gehad om te reageren, ja dan verschiet mijn paard.
Ik ken genoeg kinderen die op het straat aan de poep van mijn paard volgen.

Hoe dan ook, de straf is terecht, hij had niet door mogen rijden zolang hij niet zeker wist dat de kinderen ongedeerd waren. Het is jammer voor hoe mensen nu gaan denken over ruiters op het straat..

Ik geloof wel niet dat het nieuws wordt vermeld op tv, jammer, zou de ouders nog maar eens bewuster moeten maken dat paarden onvoorspelbaar zijn.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:20

Hoe kan je nou niet voelen dat je paard uithaalt? En minieme onregelmatigheid voel je toch ook direct? Ik geloof echt niet dat hij het niet heeft gemerkt en hoop dat de ouders krijgen wat ze vragen! Hoezo slaatje eruit slaan? kan me zomaar voorstellen dat die mensen al anderhalf jaar kommer en kwel hebben met een kindje dat pijn heeft, geopereerd moet worden etc. De nachten die je naast je kind zit om haar te troosten en de ritjes naar tandarts en ziekenhuis mogen mi best ook vergoed worden!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:24

spicegirl schreef:
dat is een hoop geld.zijn de ouders niet verzekerd voor ziektenkosten ? het lijkt me niet, dat je alles zelf moet betalen, zeker geen noodsituatie, of reconstructieve operaties.
en nog raarder is, dat de ouders ook ieder 4000 eisen. krijg ik toch een "we willen er nog een slaatje uitslaan "idee van.
los natuurlijk van het feit, dat de ruiter aso is, en de ouders wel een flinke schrik hebben gehad. maar geld lost dat ook niet meer op..

Je kunt wel verzekerd zijn voor ziektekosten, maar wanneer een ander aansprakelijke is, dan wil jouw ziektekostenverzekering toch graag het geld terug hebben voor de aansprakelijke.

Maar wat een drama voor zo een meisje zeg, vreselijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:27

zimbabwe schreef:
Hoe kan je nou niet voelen dat je paard uithaalt? En minieme onregelmatigheid voel je toch ook direct? Ik geloof echt niet dat hij het niet heeft gemerkt en hoop dat de ouders krijgen wat ze vragen! Hoezo slaatje eruit slaan? kan me zomaar voorstellen dat die mensen al anderhalf jaar kommer en kwel hebben met een kindje dat pijn heeft, geopereerd moet worden etc. De nachten die je naast je kind zit om haar te troosten en de ritjes naar tandarts en ziekenhuis mogen mi best ook vergoed worden!

Als ik me niet vergis, is dit in de zomer gebeurt. Dan trappen paarden ook wel eens naar vliegen enz. Kan best zijn dat ie er daardoor niet echt bij nagedacht heeft.
Ik blijf het een hele, hele vreemde zaak vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:31

Er staat in het artikel dat hij het meisje bloedend naar binnen zag rennen. Heb zelf ook een merrie gehad waarvan je het heus niet altijd voelde als ze met 1 been ging uithalen. En trouwens, hoe dicht moet een kind dan al niet genaderd zijn langs achter? Een paard dat met beide benen trapt heeft een groter bereik dan met 1 been, dus daar vraag ik me al af in welke mate het ook niet de schuld is van het kind zelf. Als hij ze niet heeft zien spelen zou het best kunnen dat ze gewoon van de stoep de straat op gerend zijn naar de paarden toe. Gebeurt hier erg vaak, zelfs kinderen die proberen om de staart te grijpen of die naast de kont gaan meefietsen en schreeuwen!

Stel dat hij het dus niet gevoeld heeft en de kinderen niet had gezien. Jij hoort plots een meisje gillen en die rent het huis in. Ga jij dan stoppen en aan de deur bellen wat er is als je niet eens WIST dat er kinderen waren? Zou er eerlijk gezegd ook niet om halthouden. Eerste gedachte zou denk ik ook zijn "oei, die is waarschijnlijk gevallen" of iets in die aard. Want inderdaad, als er zoiets zou voorvallen dan ga je als omstaander toch keihard roepen naar die ruiters, of er achteraan met een auto of fiets? Dan bel je toch gelijk de politie?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:33

Varekaj schreef:
Er staat in het artikel dat hij het meisje bloedend naar binnen zag rennen. Heb zelf ook een merrie gehad waarvan je het heus niet altijd voelde als ze met 1 been ging uithalen. En trouwens, hoe dicht moet een kind dan al niet genaderd zijn langs achter? Een paard dat met beide benen trapt heeft een groter bereik dan met 1 been, dus daar vraag ik me al af in welke mate het ook niet de schuld is van het kind zelf. Als hij ze niet heeft zien spelen zou het best kunnen dat ze gewoon van de stoep de straat op gerend zijn naar de paarden toe. Gebeurt hier erg vaak, zelfs kinderen die proberen om de staart te grijpen of die naast de kont gaan meefietsen en schreeuwen!

Stel dat hij het dus niet gevoeld heeft en de kinderen niet had gezien. Jij hoort plots een meisje gillen en die rent het huis in. Ga jij dan stoppen en aan de deur bellen wat er is als je niet eens WIST dat er kinderen waren? Zou er eerlijk gezegd ook niet om halthouden. Eerste gedachte zou denk ik ook zijn "oei, die is waarschijnlijk gevallen" of iets in die aard. Want inderdaad, als er zoiets zou voorvallen dan ga je als omstaander toch keihard roepen naar die ruiters, of er achteraan met een auto of fiets? Dan bel je toch gelijk de politie?

Kan het hier enkel mee eens zijn.. Daarom vind ik het een gek verhaal. Je ziet het kind getrapt worden, je ziet het bloeden (volgens het verhaal) en je ziet de ruiters rustig verder stappen (want ik meen dat ze niet als gek zijn gevlucht). Dan roep je toch?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:38

Verhaal word natuurlijk van 2 kanten verdraaid, ruiter heeft niks gemerkt in zijn ogen, in andermans ogen had hij het niet niet kunnen merken. Eerlijk is eerlijk, ik zou het ook wel kunnen missen als mijn paard uithaalt. Maar als er dan achter je iemand begint te schreeuwen en te janken, dan moet je toch wel wat doorhebben, ongeacht of die persoon meteen wegrent of niet.
En kun je de kind de schuld van zoiets geven? Jij hoort als bestuurder oplettend te zijn en niet alleen te kakelen met je vriendin, en als er een kind achter mijn paard loopt dan hoor ik dat. Als er een kind voor een auto uitrent om een bal te pakken is het een tragisch ongeluk, maar nu ineens de schuld van een kind?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:40

Nee, de schuld van de ouders eigenlijk maar goed.
Iedereen weet hoe het hoort maar ongelukken gebeuren nu eenmaal. Als ik aan het buiten rijden ben en er rent een kind jankend naar binnen, maar ik heb mijn paard niks voelen doen, dan zou ik ook niet de reflex hebben om terug te rijden eigenlijk.
Het is de advocaat van het meiske dat zegt dat hij haar heeft zien bloeden. De ruiter zegt enkel dat hij haar naar binnen heeft zien lopen. Ik ga echt niet voor elk kind dat naar binnen loopt denken "oei misschien heeft de mijne haar wel getrapt".

De voorgaande berichten over deze zaak zitten ook al vol met tegenstrijdigheden. Was toen en ben nog steeds, erg benieuwd naar hoe dit gaat af lopen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:50

Varekaj schreef:

Mee eens, als de kinderen achter de paarden aan de straat op zijn gegaan kan je dat als ruiter echt niet altijd in de gaten hebben. Hier hangen de kinderen soms ook gewoon in de staart van mijn paard die dan god zei dank niks doet.
We hebben nou eenmaal geen achteruit kijk spiegels aan de oren van een paard zitten.

Rochlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:59

miss_lizje schreef:
Varekaj schreef:

Mee eens, als de kinderen achter de paarden aan de straat op zijn gegaan kan je dat als ruiter echt niet altijd in de gaten hebben. Hier hangen de kinderen soms ook gewoon in de staart van mijn paard die dan god zei dank niks doet.
We hebben nou eenmaal geen achteruit kijk spiegels aan de oren van een paard zitten.

Enerzijds ben ik het met je eens, maar langs de andere kant: je zegt zelf dat het kind ontzettend dicht bij het paard moet geweest zijn om op zo'n manier een trap te krijgen. Dat betekent gelijk ook dat het kind nog vlakbij het paard al geschreeuwd heeft van de pijn, toch?
Als ik van veraf een kind huilend een huis zie inlopen, ga ik er ook niet voor stoppen, maar als een kind vlakbij me begint te schreeuwen/huilen, stop ik sowieso...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:18

Niet persé. Het eerste moment kan ze best te verbaast/geschrokken geweest zijn om uberhaupt pijn te voelen. De keren dat ik een trap kreeg van een paard, voelde ik de eerste minuten eigenlijk niets. De keer dat eentje er in slaagde me op de grond te krijgen (trap in de ribben) duurde het een minuut of 5/6 eer ik weer echt de vertegenwoordigheid van geest had om iets te doen/zeggen... Kan me voorstellen als je de trap in je gezicht krijgt, dat je dan zeker een paar minuten sterren ziet voor dat je reageert.

Rochlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:28

Kan ik inkomen, maar het broertje moet dan toch gereageerd hebben? Ik zou niet rustig blijven als ik zag dat de tanden van m'n zusje eruit getrapt werden...
(Tenzij hij het niet zag gebeuren natuurlijk. Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat er getuigen waren?)

Het blijft een bizarre zaak. Vind het wel verdacht dat die ouders zoveel geld eisen. Schadevergoeding tot daaraan toe. Maar die extra 4000? :/

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:37

Dat is het hem net met deze zaak.
[VN] Ruiters plegen vluchtmisdrijf in Haaltert-Denderleeuw
Dit is het topic van toen trouwens.

Citaat:
De achtjarige Franice raakte zondagavond in Kerksen zwaargewond door een stamp van een paard. De twee ruiters, een volwassen man en een volwassen vrouw, reden gewoon door. Ook de tweede keer, toen Franice hen aanwees op weg naar het ziekenhuis.

De politie van de zone Haaltert-Denderleeuw is op zoek naar de twee ruiters die zich schuldig maakten aan vluchtmisdrijf toen een van hun paarden zondagavond een meisje van 8 jaar toetakelde in Kerksken. Het kind liep een neusbreuk op, haar twee kaken zijn gebroken en ze verloor tanden. Ze heeft ook verwondingen aan de arm en schouder. ‘Volgens de dokter is dat door een beet van het paard', zegt papa François Kiawa.

‘Het gebeurde in onze straat, de Beekstraat. Wij wonen op nummer 64 en het gebeurde aan nummer 62', vertelt François. ‘De kinderen waren aan het spelen. Franice wou naar het paard stappen. Dat schrok blijkbaar en zij kreeg een stamp in haar aangezicht.' Het Congolese gezin heeft vijf kinderen en woont al zes jaar in ons land. Het slachtoffer loopt school in het atheneum in Aalst.

‘Haar zusje Grace zag alles gebeuren. De twee ruiters reden gewoon verder zonder zich te bekommeren om Franice. Haar aangezicht was helemaal bebloed toen ze kwam binnengelopen', aldus nog François. Zijn echtgenote schrok toen ze haar dochter zag. ‘Ik dacht het een beet van een hond was.'

De politie en een ziekenwagen werden gebeld, maar papa François kon niet langer wachten. ‘We stopten ze in de auto en reden met haar naar het ziekenhuis. Zo'n driehonderd meter verder zag Franice de paarden en de ruiters. We stapten meteen uit en lieten onze bloedende dochter zien. Die mensen riepen dat ze verzekerd waren en dat ze alles gingen betalen. Maar dan begonnen ze mij te verwijten en uit te schelden: "trut, zwarte". Mijn man reed snel door. Er was toen bij die mensen ook al iemand met een auto, een Alfa Romeo. Ze riepen nog meer naar mij', legt Manya Ngombadan uit naast het ziekenhuisbed van haar dochter. Die begint licht te snikken. ‘Ze is erg geschrokken', verontschuldigt de mama haar dochter.

Het herstel van het meisje zal nog weken duren. Haar ouders dienden een klacht in bij de politie. Die neemt de zaak ernstig en is op zoek naar de ruiters. ‘We krijgen wel tips binnen, maar tot op dit moment is er nog niets concreets', zegt Wim Van Vaerenbergh van de politiezone Haaltert-Denderleeuw. Een buurman overhandigde de agenten ook de beelden van een bewakingscamera. Daar staat niet het ongeval op, maar wel de paarden en ruiters.

Hier heeft het zusje het gezien en nu ineens het broertje?
Ze zijn zo geschrokken (ook het kind) maar weten toch nog de ruiters te vinden, herkent door dat geschrokken kind met een bloederig gezicht en denken ook nog "joh, laten we effe stoppen? Kind bloed wel door."?
De paarden en de ruiters staan er op, maar het ongeval toevallig niet....

En welke ouder laat een kind van negen, 2 huizen verder op straat spelen? Dat is al evemin verantwoord..

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:41

''Een ervaren ruiter moet weten dat een paard kan schrikken. Waarom dan zo dicht bij die kinderen rijden?''
hier ben ik het niet mee eens , dus kinderen mn pony maar niet meer laten aaien , want stel je voor hij schrikt :')
nee sorry dit vind ik onzin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:36

https://maps.google.be/maps?oe=utf-8&cl ... CDAQ8gEwAA

Dit is de straat in kwestie volgens Google Maps. Nu mag je me doodschieten, maar dat is een doodgewone doorgaande straat. Als je de foto draait zie je duidelijk dat het ook een gewone brede weg is waar 2 auto's normaal kunnen kruisen.
Nu stel ik mij persoonlijk de vraag: WIE laat zijn kinderen op zo'n plek op straat spelen zonder toezicht? Het huisnummer bevindt zich ook nog eens in een redelijk scherpe bocht. Onoverzichtelijk ook voor een autobestuurder als die daar plots achter het hoekje om komt. Voor zover ik kon zien op de kaart is het ook absoluut geen woonwijk.

Ik zie ook best wat lange oprijlanen naar de huizen toe. Dat het meisje dus in de voortuin zat of op zo'n oprijlaan en gewoon langs achter naar het paard toe is gerend lijkt me nog steeds perfect mogelijk. Ook niet elk kind heeft de reactie om onmiddellijk na zo'n slag te gaan gillen. Zou me zelfs verbazen, van zo'n rake klap ben je toch ook een paar seconden van de kaart? Idem met zusje/broertje (blijkbaar zijn geslachtsveranderingen spontaan mogelijk), die kan zo geschrokken zijn dat die even verstijfd is geweest. Kindlief zal uit reflex ook de handen voor het gezicht hebben geslagen na de klap, dus broer/zus zag het daarom misschien niet eens direct.

"Voertuig niet onder controle". Ja hallo, dan mogen ze van mij ook die zwalpende kindjes met hun fietsjes op straat gaan verbieden die zonder toezicht rondrijden. Zo heb ik er in de zomer elke dag haast eentje op de voorkap van m'n auto...

Edit: zie net bij controle van de link dat je naar Beekstraat 86 wordt gestuurd bij Google. Nr. 62 ligt hoger op de kaart, waar je die Y-splitsing hebt met de Wolvenstraat dus.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:47

100.000 verkeersborden in Belgie met hoe snel je mag behalve daar. Als ik het straatje zo zie lijkt me dat zo'n baantje waar ze 70 mogen rijden?
Hoe dan ook is het geen "achteraf-weggetje" waar je kinderen op straat laat spelen. Met of zonder toezicht.
Wat ik iig wel vind is een boel dingen over dat die weg een "probleem geval" is betreffende snelheids-overtredingen. Die ouders laten hun kids dus gewoon zonder toezicht spelen op een gevaarlijke weg?
Interessant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:32

Als ik me niet vergis is die splitsing een kruispunt, dus als er geen bord staat mag je er 90 TENZIJ er voorheen aanduiding was dat je daar in bebouwde kom zit, dan is het 50. Ziet er in elk geval zo'n straat uit waar ze sowieso flink op de gas gaan staan. Draai en keer het hoe je wil, zelfs bij 50km/u zie je daar niet wat er zich achter de bocht afspeelt dus kinderen die daar op straat spelen zijn gewoon gevaarlijk bezig. Je verwacht daar geen kinderen, er horen daar geen kinderen en als je daar een kind op straat niet ziet ben je blind.

Mijn insziens lijkt het me aannemelijker dat de kinderen van een oprijlaan vandaan achter de paarden aan zijn gehold. Hier zeggen we ook wel eens "op straat" als we ook de stoep meetellen. Dat is voor interpretatie vatbaar.

Vind het wel ziek dat die ouders elk ook nog eens zo'n bedrag eisen.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:48

Volgens de vader ook nog een beet.
Dat is wel een heel vals paard. Bijten en schoppen. En dat trappen zo hard dat het kind haar hele gezicht en bovenlichaam in puin ligt.
Klinkt mij als onwaarschijnlijk.

En kind ging naar binnen, amby gebeld, toch nog de auto in en de ruiters waren _
300 meter verder,die gingen langzaam dan.