Donderdagochtend 17 januari om 8.30 uur rijdt de eerste basisspringruiter de piste van Jumping Amsterdam binnen. Overdag worden de finales in de klasse L, M, Z en ZZ en een 1.40m-rubriek verreden en ’s avonds staan onder andere de Rabo Future Cup en een nationale Lichte Tour-wedstrijd op het programma. Dit wordt voorafgegaan door een openbare training van de deelnemers aan de Reem Acra FEI World Cup™ Dressage en in de pauze wordt de DVB Foundation Award uitgereikt.
Op vrijdag beginnen de internationale competities om 11.00 uur met de FEI Grand Prix, het eerste onderdeel van de wereldbeker dressuur. Inmiddels zijn ook de namen van de internationale springruiters bekend, die vanaf vrijdagmiddag om 15.45 uur in actie komen. De deelname van de nationale kaderleden Jeroen Dubbeldam, Jur Vrieling, Henk van de Pol, Harrie Smolders en Hendrik-Jan Schuttert belooft voor deze springrubrieken topsport van de bovenste plank.
Van donderdag 17 tot en met zondag 20 januari 2013 vindt de 54e editie van Jumping Amsterdam plaats in de Amsterdam RAI. De internationale top strijdt in onder andere op zaterdagmiddag in de Reem Acra FEI World Cup™ Dressuur (aanvang: 12.30 uur) en zondagmiddag in de Grote Prijs van Amsterdam (aanvang: 15.00 uur)
Super tof! Zit er aan te denken om toch maar een keer live via betaald internet te gaan kijken als het elders niet gratis is!
Ben benieuwd hoe Edward het doen met zijn inmiddels Glocks Romanov. De laatste keer in Stockholm waren ze al enorm vooruit gegaan. En ben ook benieuwd naar de rest!
ik vrees dat je het niet echt ergens anders kan volgen.. ik heb ook al gezocht.. zit er aan te denken om heteen keer via FEI te bekijken alleen weet niet zo goed hoe het werkt en of het ewl werkt.
Ik zou de world cup dressage heel graag live willen zien, alleen weet iemand toevallig als je een pas koopt voor 1 dag dus 24 uur, wordt die dan als de 24 uur afgelopen is ook meteen afgebroken of moet je het zelf opzeggen? net als bij sommige abbonementen?