Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fientje80 schreef:Best een goed idee!! Zeker voor gevallen waarbij de eigenaren niet inzien dat het een ernstige situatie is waar hun paarden in verkeren... (denk aan chronische hoefbevangenheid oid..)
Shirley schreef:Ik zou ook totaal geen behoefte hebben aan zoiets, dat is tussen mij en mijn dier, hooguit in overleg met de behandelend arts, maar toch echt mijn beslissing
Shirley schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat dat soort mensen juist ook geen hulp daarbij zoekt ...
In je eigen omgeving zijn altijd al wel mensen die erop kunnen aansturen, dan kun je bij twijfel een dierenarts raadplegen, dat zul je toch sowieso moeten doen.

Shirley schreef:Ik zou ook totaal geen behoefte hebben aan zoiets, dat is tussen mij en mijn dier, hooguit in overleg met de behandelend arts, maar toch echt mijn beslissing

Shirley schreef:Dan heb je toch geen goede dierenarts
Een arts hoort het lijden niet te verlengen en als er geen kans is op herstel, dan dient een dier daaruit te worden verlost ...
Ik zou het eerder in bovengenoemd geval wel goed vinden als de mogelijkheid bestond om de dieren dan af te staan aan een deskundige instantie, die kunnen dan de verantwoording overnemen en de beslissing maken.