Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Suzanne F. schreef:Goh, ja het nivo is ook enorm gestegen. Net als de kwaliteit van de paarden.
Op zich een hele goede ontwikkeling! Vroeger reden er van de 30 hooguit 10 boven de 60 procent en maar 2 of 3 boven de 65. Dat is nu wel anders.
bigone schreef:Misschien dat het niveau aan de top wel is gestegen maar bij de basis imo niet, dit heeft, vind ik, toch te maken met de nieuwe puntentelling, veel jeugdruitertjes halen te snel winstpunten waardoor ze vaak te vroeg overstappen. Vaak zit de basis er dan nog niet goed in en komt er soms ook niet in. Dan zullen er wel weer mensen zijn die zeggen dat ze dan wel vastlopen op een hoger niveau maar ook dat gebeurt lang niet altijd, ik heb kampioenschappen gezien dat me de haren recht overeind gingen staan van sommige ritten en dan ook nog in de top meedoen. Er worden door de kinderen veel meer wedstrijden gereden dan vroeger, dus dan sprokkel je snel genoeg wp binnen, ook bij de paarden ben ik soms stomverbaasd hoe iemand in de Z terechtkomt. Dit is geen verwijt naar juryleden, ook zij doen hun best maar op sommige hippiadefilmpjes die her en der op i.net staan vraag ik mij serieus af hoe ze soms zware dingen in de opleiding kunnen missen. En dat heeft niets te maken met niet op één lijn zitten maar domweg goed kijken.