Gouden KNHS-speld voor Ieko Sevinga

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Gouden KNHS-speld voor Ieko Sevinga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 10:35

www.knhs.nl / www.bokt.nl

KNHS-voorzitter Theo Ploegmakers speldde scheidend penningmeester Ieko Sevinga in de Ledenraadsvergadering de gouden KNHS-speld op na bijna tien jaar lidmaatschap van het Federatiebestuur. "Ieko is er in geslaagd om de KNHS als sterke, solide organisatie neer te zetten die financieel gezond is." Sevinga's plaats in het Federatiebestuur wordt vanaf vandaag ingenomen door Hidde Frankena.

"Ieko Sevinga was tien jaar geleden bij de KNHS, na de fusie van zestien bonden, de juiste man op de juiste plek. Een man die vertrouwen wekte en als snel de taal van de Ledenraad sprak en met transparant, duidelijk en solide financieel beleid de organisatie gezond gemaakt heeft", blikte Ploegmakers terug op de voorbije bestuurlijke periode.
"Ook bij de samenwerking met het KWPN is zijn bijdrage van grote betekenis geweest. Nu we als KNHS zelf voor een grote nieuwbouw staan heeft Ieko Sevinga er voor gezorgd dat ook na de nieuwbouw de KNHS financieel gezond is."

Sevinga gaf in zijn dankwoord aan er altijd naar gestreefd te hebben dat er rust was op het financiële vlak. "Mijn eigen rol zag ik altijd op de achtergrond. Ik ben een liefhebber van de sport, maar was op mijn best als het juist niet om paarden ging. Bijvoorbeeld de verkoop van het centrum in Wanroij, ICT of andere zaken. Ik de beginperiode heb ik in vele kleine plaatsen in het land - waar ik de naam al niet eens meer weet - uit moeten leggen dat er een gat van een miljoen was dat weggewerkt moest worden. Ik heb het altijd met veel plezier gedaan. De KNHS is een fantastische organisatie waar ik veel geleerd heb en kijk er tevreden op terug."