Sterk deelnemersveld Jumping Amsterdam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Sterk deelnemersveld Jumping Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 10:21

Persbericht Jumping Amsterdam / www.bokt.nl / www.knhs.nl

De wereldbekerwedstrijd dressuur volgende week zaterdagmiddag 19 januari in de RAI wordt een van de hoogtepunten van Jumping Amsterdam. Zondagmiddag is de Grote Prijs van Amsterdam het hoofdnummer voor de springruiters. Zondagavond zal een menavond, met onder meer IJsbrand Chardon, Jumping Amsterdam afsluiten.

Jumping Amsterdam is de zesde kwalificatiewedstrijd van de Reem Acra FEI World Cup™ op rij. Dressuuramazone Adelinde Cornelissen is als regerend winnaar van de wereldbeker al verzekerd van een startplaats in de finale van 24-28 april in het Zweedse Gotenburg. Toch heeft ze toegezegd om met haar troef Jerich Parzival (v. Jazz) op vrijdag 18 (Grand Prix) en zaterdag 19 januari (Kür) in actie te komen in de RAI.

Maar ze kan geduchte concurrentie verwachten, want ook de Duitse Isabell Werth komt ieder jaar trouw naar Amsterdam. Dit keer met Don Johnsson FRH, waarmee ze vorige maand in Londen nog tweede werd achter de Olympisch kampioenen Charlotte Dujardin en Valegro (v. Negro). "Als ik nog kans wil maken op een finaleplaats, moet ik ook de volgende wereldbekerwedstrijd rijden om voldoende punten te verzamelen," reageerde Werth in de persconferentie van de Olympia Horse Show. "Mijn paard heeft zich de afgelopen zes maanden enorm ontwikkeld. Om met zo'n jong paard al zo goed te presteren en zelfs tweede te worden in een veld van Olympische combinaties, dat had ik niet verwacht."
Op de startlijst van de wereldbeker dressuur prijken ook Patrick Kittel, Valentina Truppa en Helen Langehanenberg.

Op vrijdag en zaterdag kunnen de springruiters volop aan de bak in onder meer de Six Bar wedstrijd en de Anton Ebben Prijs. De Grote Prijs van Amsterdam op zondagmiddag is de finale voor de springruiters. Naast de wereldtop is er op Jumping Amsterdam ook veel tijd ingeruimd voor de breedtesport.

Meervoudig wereldkampioen IJsbrand Chardon komt aan de start tijdens de Mennen in Mokum menavond van Jumping Amsterdam. Chardon voert het zeer sterke vierspanveld aan, dat uit nagenoeg de complete Nederlandse vierspantop bestaat. Naast Chardon gaan ook topmenners Theo Timmerman, Mark Weusthof en Hans Heus op zondagavond 20 januari de Districtsteams versterken.

Theo Timmerman is na een aantal uitstekende prestaties in de Wereldbeker vierspannen evenals Chardon zeker van een ticket voor de Wereldbekerfinale in Bordeaux. Deze professionele menner grijpt in Amsterdam de gelegenheid om zijn snelle vierspan optimaal voor te bereiden op de finale, die twee weken later plaatsvindt.

HorseTimeXL

Re: Sterk deelnemersveld Jumping Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:59

Jammer dat ik die week daarna een tentamenweek heb, anders was ik zeker gekomen!

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:01

Ik ga zondagmiddag! Heb de startlijst al bekeken en ik heb er zin in!! :j

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:26

Ik ben er van donderdag tm zondag onder de wieringermeerruiters..kan niet wachten... :)

mister_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 11:41

Vanuit België komen de Dressuurruiters Claudia Fassaert Met Donnerfee en Philippe Joorisen met Le Beau

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:12

Ohh ik ga het meteen in mijn agenda zetten!