Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
marleen_usar schreef:Als de gemeente toestemming geeft is het wat anders, geven ze dat niet dan heb ik een probleem.
Speedster schreef:Ik vind het een beetje twijfelachtig... Ben er absoluut tegen dat paarden in weer en wind zonder enige beschutting buiten staan, maar houdt deze regel bijvoorbeeld in, dat een schuilstal ook verplicht is voor een paard dat in de zomer alleen overdag buiten staat? Of in de zomer dag en nacht? Of in de winter overdag als het niet zo koud is, zoals nu? Behoorlijk grijs gebied dus...
geerke schreef:Speedster schreef:Ik vind het een beetje twijfelachtig... Ben er absoluut tegen dat paarden in weer en wind zonder enige beschutting buiten staan, maar houdt deze regel bijvoorbeeld in, dat een schuilstal ook verplicht is voor een paard dat in de zomer alleen overdag buiten staat? Of in de zomer dag en nacht? Of in de winter overdag als het niet zo koud is, zoals nu? Behoorlijk grijs gebied dus...
ik denk dat een paard er in de zomer juist meer gebruik van maakt.
Dat zie ik bij mijn paarden ook,die kunnen overdag gewoon schuilen maar doen dat niet.Ze staan gewoon in de stromende regen.
Mijn fries zelfs achter zijn stal,waar hij in kan lopen![]()
Maar zomers komen ze niet onder het afdak vandaan.Maar ik woon wel in zuid west frankrijk.De zon is hier niet aangenaam in de zomer.
Varekaj schreef:In mijn ogen is een schuilhok nooit overbodig. Het is niet omdat ze er niet instaan als jij er bent, dat ze er helemaal geen gebruik van maken. Het ene paard zal dat meer doen dan het andere, dat wel.
Het is een kleine moeite om een schuilhok te plaatsen om in orde te zijn. Je kan de gok wel wagen maar je krijgt misschien net zo goed een boete in de bus omdat er geen staat, dan sta je daar met je argument "Hij gaat er toch nooit in". Bewijs dat dan maar zullen ze zeggen én ik vrees dat ze dat excuus erg vaak gaan horen.
Ken zo iemand die nergens een schuilhok heeft staan op zijn weides. Vaak wel bomen maar goed, de winterstukken hebben niks. Geen boom, geen struik, niks. Zijn vorm van beschutting is dan het paard een regendek opleggen, dagen/weken aan een stuk. Omdat hij in dat gebied gewoon geen hok MAG zetten van de organisatie die dat land in eigendom heeft.
Hoe los je dat dan op?