Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Luz_ElenaE schreef:Misschien een rare vraag maar als deze controles onaangekondigd zijn. Wat doen ze dan als het paard bepaalde medicatie heeft gehad waar toevallig doping in zit. Bijvoorbeeld cool gel daar zit vaak kamfar in, als je op wedstrijd gaat stop je natuurlijk minimaal 3 dagen vantevoren met het smeren er van zodat je op wedstrijd geen doping hebt maar als je paard nou net thuis een kleine kneuzing oploopt en je smeert het erop en ze komen de volgende dag controleren? Dan zijn ze toch mooi de l*l
Kirsten_S schreef:Luz_ElenaE schreef:Misschien een rare vraag maar als deze controles onaangekondigd zijn. Wat doen ze dan als het paard bepaalde medicatie heeft gehad waar toevallig doping in zit. Bijvoorbeeld cool gel daar zit vaak kamfar in, als je op wedstrijd gaat stop je natuurlijk minimaal 3 dagen vantevoren met het smeren er van zodat je op wedstrijd geen doping hebt maar als je paard nou net thuis een kleine kneuzing oploopt en je smeert het erop en ze komen de volgende dag controleren? Dan zijn ze toch mooi de l*l
Dan ga je denk ik ook niet op wedstrijd met een kneuzing, lijkt me geen risico om te lopen..
Ik denk dat als je aan dit soort wedstrijden meedoet , je wel weet wat je wel of niet magen
smeren/slikken. Dan weet je denk ik wel dat je gecontroleerd kan worden.
ik vond het zo raar dat je opeens werd getest en als je dan medicijnen gebruikt met doping dan meteen gestraft wordt daar op. Terwijl je in die tijd niet bent gestart met dat paard.

Asyaa schreef:Dat is juist het hele punt van wachttijden. Je weet wat je mag en niet mag gebruiken, en wat de wachttijden zijn van spullen die je niet mag gebruiken. Dan ga je ook niet op wedstrijd als je dat gebruikt, of je stopt er mee mocht je wedstrijd hebben. Als ze bij trainingen zouden komen controleren zou je geen enkel paard meer kunnen behandelen voor iets simpels als mok.
Of gaat het over AB, of andere door DA voorgeschreven smeersels? Verder, hoef ik jou vast niet uit te leggen, maar de jonge lezers op dit forum misschien wel, gaat de wachttijd niet over hoe lang je moet wachten moet voordat je weer op wedstrijd mag, maar over de tijd die zit tussen het toedienen van een medicijn en het verantwoord, voor vleesconsumptie, mogen slachten van een paard. Dat daar in de praktijk qua controles nog van alles mis gaat, is weer een heel ander verhaal.
Ik weet niet welk merk het is maar de verkoper zij dat dat de beste gel was die ze hadden. Er zit kamfer in volgens mij.