Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
alexandras schreef:Ik kreeg de indruk dat ze vooral af wilden van de wildgroei en een beetje te ver zijn doorgeschoten.
Szan schreef:alexandras schreef:Ik kreeg de indruk dat ze vooral af wilden van de wildgroei en een beetje te ver zijn doorgeschoten.
Dat kan ik me inderdaad voorstellen, maar daarvoor bestaat een ander instrument: de ruimtelijke ordening (bestemmingsplannen in het specifiek). Gelukkig hebben ze de regels niet doorgezet, want ik denk dat dat niet de juiste manier was om de 'wildgroei' aan paardenfaciliteiten en -activiteiten te verminderen
mirro schreef:het hele "gedoe' is voortgekomen uit een soort buren ruzie. De ene had een bak en gaf les e.d en de buurman heeft daar een klacht over neergelegd bij de gemeente. Uiteindelijk kwam het zover dat de gemeente op het idee kwam om regels te gaan maken over paardenhouderij in reimerswaal. En wilden ze van heel reimerswaal in kaart gaan brengen waar en hoeveel paarden er overal stonden en wat er gedaan werd op die locaties e.d.
DendroFleur schreef:Bij ons hebben ze nu het plan om paarden te verbieden als je minder dan 2500m2 grond bezet. Ben benieuwd of dat doorgaat. Gelukkig hebben we zelf genoeg ruimte. Maar bakken moeten 30m van buren liggen, ook als zij ook paarden hebben. Weiland mag wel aansluiten.