http://www.icnndrachten.nl / www.bokt.nl
Met een evenement in Friesland, mag de beste ruiter uit het noorden natuurlijk niet ontbreken. Jur Vrieling, winnaar van teamzilver op de Olympische Spelen in Londen, heeft zich aangemeld voor het Internationaal Concours Noord Nederland Drachten. De Groninger komt met drie dekhengsten van VDL Stud uit Beers, waaronder zijn olympische topper Bubalu VDL.
Het internationaal springen op driesterren niveau gaat op donderdag 10 januari van start, met op zondag 13 januari het hoogtepunt, de Grote Prijs van Drachten op 1.55m hoogte. “Ik weet nog niet of ik Bubalu de Grote Prijs laat lopen. Het kan ook zo zijn dat ik één van de jongere hengsten daarin start. Ik neem verder Zirocco Blue VDL en Zavall VDL mee, twee grote beloftes voor de toekomst die ervaring op het hoge niveau moeten opdoen”, vertelt Jur Vrieling.
“Drachten is is echt een heel mooi concours. Daar kunnen we als noordelingen alleen maar heel blij mee zijn, zeker nu de wedstrijd geupgrade is naar een driesterren evenement. Voor de fokkers is het ook interessant, ik neem drie dekhengsten van familie Van de Lageweg mee. De VDL Stud wil voor de fokkerij alleen hengsten met kwaliteit, die goed fokken, maar zichzelf ook bewijzen in de sport. Klanten kunnen die hengsten nu met eigen ogen zien. Ik denk dat dat heel interessant is.”
Er wordt overigens twee weken lang in Drachten gesprongen en er komen meer olympische ruiters aan de start. Op donderdag 17 januari begint de tweesterren reeks. De Grote Prijs hiervan zal op zondag 20 januari worden verreden op 1.45m hoogte.