Kent Farrington wint met Dynamo eerste Grand Prix WEF

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Kent Farrington wint met Dynamo eerste Grand Prix WEF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 17:01

www.galop.be / www.bokt.nl

Op het Palm Beach Equestrian Center in Wellington start deze week het Winter Equestrian Festival. Zondag werd op een poepchique golfterrein langs de kust op het nabijgelegen Palm Beach Island alvast een eerste serieuze Grand Prix verreden en die werd onmiddellijk gewonnen door een Belgisch paard.

De Trump GP is een nieuw initiatief zonder omkaderingsproeven en nog opvallender, zonder losrijpiste. Vooral de grasbodem leverde voor velen problemen op, maar niet voor Kent Farrington. Hij was in barrage de snelste van vier. Winnen deed hij op de BWP’er Dynamo (Skippy II x Veritas x Lys De Darmen), een leenpaard van zijn pupil Meagan Nusz.

Farrington: ‘Mijn eigen paarden genieten van een break na een druk indoorprogramma in Europa. Ik wist dat ik voor deze Trump GP een betrouwbaar paard nodig had. Heel wat paarden waren hier niet echt op hun gemak door de onvaste bodem en het indrukwekkend uitzicht op de zee. Dynamo heeft met zijn eigen amazone al genoeg bewezen hoe braaf hij is. Dat heeft hij nu eens te meer bewezen.’

Kent Farrington won vorig jaar dertien grote prijzen en is na Beezie Madden de hoogst geplaatste Amerikaan op de Rolex Ranking. In de Trump GP werd Rodrigo Pessoa tweede op Let’s Fly (Lordanos), de halfbroer van Shutterfly. Charly Jayne en Waldman Z (ex. Cornell Z, v. Cannabis Z) finishten derde.

samoth

Re: Kent Farrington wint met Dynamo eerste Grand Prix WEF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:58

Erg verwarrend of het nou om dressuur of springen gaat...

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 07:51

Heb je ze wel eens barrage zien rijden met dressuur? :D