De Britse springruiter Robert Withaker is beboet voor het schoppen van een bewaker. De ruiter hangt een boete boven het hoofd, een fikse waarschuwing en een voorwaardelijke BSA-schorsing van zes maanden. Dit incident gebeurde tijdens de prestigieuze Paard van het Jaar Show in Birmingham drie maanden geleden.
De stewards besloten dat 29-jarige Whitaker, zoon van John Whitaker, 2.500 pond boete moet betalen.
Maar die fikse boete is er toch een beetje over...
xxCYNNxx
Geplaatst: 07-01-13 12:37
en waarom had hij geschopt dan? Niet dat ik de actie goed wil praten ofzo, maar stel je komt uit de ring/of wat dan ook en bewaker geeft je paard een vuile por omdat hij er bv langs moet ofzo; nou dan kan die van mij ook een schop krijgen.
Heb zelf niks van dit incident meegekregen, dus tja weet niks over de omstandigheden.
Nogmaals; wil het daarmee echt niet goedpraten ofzo, maar vind dat waarom het gebeurt is toch wel belangrijk.
En ach die boete; die kunnen de Whitakers makkelijk betalen hoor...denk dat die 6 maanden schorsing heel wat erger voor hem is (ook al is die voorwaardelijk)
Cavalia
Geplaatst: 07-01-13 13:50
Ben ook benieuwd waarom hij geschopt heeft, vast niet zomaar?
zou ook wel de reden willen weten waarom hij boos werd op de steward. Uit dit bericht is nl niet op te maken waarom hij nou zo reageerde.
salvatore
Geplaatst: 07-01-13 14:42
Schoppen is nooit goed te praten, wat de reden ook is!
Topsporters: voetballers, ruiters etc hebben daarnaast ook een voorbeeld functie. Dus wat mij betreft: de boete kan niet hoog genoeg zijn! Hetzelfde geld, had hij verkeerd geschopt en waren de gevolgen voor degene die hij heeft geschopt echt ernstig.
diddletje
Geplaatst: 07-01-13 18:29
petraaken schreef:
zou ook wel de reden willen weten waarom hij boos werd op de steward. Uit dit bericht is nl niet op te maken waarom hij nou zo reageerde.
Tezij uit zelfverdediging, vind ik het prima dat hij een boete krijgt en wat mij betreft mag de voorwaardelijke schorsing ook een onvoorwaardelijke zijn.