Twee nieuwe paarden voor Kessler

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lilliputter

Twee nieuwe paarden voor Kessler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 11:08

Bron: Bokt.nl/Equnews.be

Sinds korte tijd beschikt de achttienjarige Amerikaanse amazone Reed Kessler over twee nieuwe paarden. De tienjarige KWPN ruin Wolf S (v. Numero Uno) verhuist naar de stallen van Reed Kessler. Wolf S liep voorheen onder het zadel van de Zwitserse ruiter Sottas Romain, die er vooral U25 proeven mee sprong. Wolf S is aangekocht door een syndicaat van eigenaren die willen bijdragen aan Reed’s doel om in 2013 in de top dertig van de wereld te komen. Het tweede paard dat Reed aantrekt is het paard van José Thiry, de elfjarige merrie Soraya De Ravelingien, of beter bekend als Soraya De L’Obstination (v. Kashmir van Schuttershof). Deze merrie heeft al ervaring op het 1.50m niveau en staat vooral gekend om haar snelheid in de barrage.

Momenteel staat deze amazone op de 45e plaats op de wereldranglijst. Reed werd vijfde in de GP van Calgary, die gewonnen werd door landgenoot Olivier Philippaerts. Tevens is Kessler de jongste ruiter ooit die deelnam aan de Olympische spelen.

Kessler vertelt hier zelf over: ‘ Soraya De Ravelingien werd gereden door José Thiry, waarmee ze veel successen had in 1.45m/1.50m proeven. Ze heeft haar eigen stijl van springen, ze is heel voorzichtig en snel. Na de Wereldbeker in Genève bleef ik een week langer in Frankrijk om een paar paarden te testen. Bij Soraya had ik meteen een goed gevoel. Ik denk dat ze een goede aanvulling zal zijn in mijn team van paarden. Maandag komt ze per vliegtuig naar Amerika.’

IngridM

Re: Twee nieuwe paarden voor Kessler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 12:17

Reed gaat echt super de laatste tijd, super leuk voor haar !