Investeerders gezocht voor Valegro syndicaat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Investeerders gezocht voor Valegro syndicaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 21:23

* http://www.bokt.nl

Afbeelding
Charlotte Dujardin en Valegro
Foto: FEI/ Kit Houghton
Daags na het afkeuren van de opgerichte Facebookfanpagina waarbij een grote groep mensen werd opgeroepen om geld te doneren om 49 procent van Valegro (v. Negro) te kunnen komen is Carl Hester en mede-eigenaar Roly Luard nog steeds op zoek naar een of meerdere investeerders die de Olympische Kampioen voor Groot-Brittannië kan behouden. Terwijl dressuuramazone Charlotte Dujardin met Valegro weer is gestart, staat de ruin in principe nog steeds te koop. Of dit slapeloze nachten bezorgt bij Dujardin is niet te merken. In hun eerste wedstrijd na de Spelen, waar ze dubbel goud wonnen, zette de combinatie een nieuwe wereld record in de Grand Prix (84,447 procent). Een dag later wonnen ze de kür op muziek, waarbij ze acht procent hoger scoorden dan Isabell Werth met Don Johnson.

Voor 31 januari zijn ze op zoek naar iemand of iemanden die 2,5 miljoen Britse ponden (ruim 3 miljoen Euro) wil betalen voor 49 procent eigendom. Deze oproep hebben ze via een brief gedaan aan een selecte groep vrienden en andere contanten. Dat meldt horseandhound.co.uk.

Volgens Luard zijn er vanuit het buitenland al wel grote sommen geld geboden voor de tienjarige ruin. “Maar om Valegro bij Charlotte Dujardin te houden, zijn we bereid om te zakken met de prijs.”, aldus Luard. “Carl is bereid om de dagelijkse kosten van de ruin om zich te nemen.”

De bedoeling is om het op te richten syndicaat klein en handelbaar te houden. Volgens Carl Hester was dat met de Facebookpagina niet mogelijk. Er zouden dan teveel mensen bij betrokken zijn. Een paar mensen die een grote som willen investeren heeft de voorkeur boven veel mensen die een paar pond willen investeren.

Op dit moment zijn er al een paar mensen die vijf ton willen inleggen, nu zijn Hester en Luard nog op zoek naar een aantal mensen die 250.000 Britse Pond willen inleggen.

“De waarde van Valegro voor de Britse dressuur en voor de Britse natie is onbetaalbaar. De Britten hebben Valegro in hun hart gesloten.”, aldus Luard. Hester heeft vertrouwen in het syndicaat. “Ik weet zeker dat hij nog veel meer gouden medailles gaat winnen. Hij kan nog minstens zes jaar mee.” Mocht het syndicaat er komen, dan zal Valegro zeker niet overvraagt gaan worden. Alleen grote nationale en internationale kampioenschappen staan dan op het programma. De Olympische Spelen van 2016 in Rio de Janeiro staan zeker op de agenda.

Verwant artikel
[VN] Valegro facebookpagina voor syndicaat wordt niet gewaardeerd

Rivaldo

Re: Investeerders gezocht voor Valegro syndicaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:01

Ik doneer €15,74!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:08

Zo jammer dit zakendoen zonder lange termijnvisie.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:10

Rivaldo schreef:
Ik doneer €15,74!

:')

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:14

Oke ik heb er de ballen verstand van maar ik lees dit soort dingen vaker zoals totilas die ze niet konden behouden etc etc.
Stel, ik fok Totilassio een wereldtopper en Edward van Grunsven gaat hem uitbrengen voor mij.
Wat heeft het land dan met zoveel procent eigendom te maken?
Is dat iets van sponsoren ofzow?
Ik bedoel als ik mijn pony later uitbreng is hij toch ook van mij? :=

Nee ik ben niet dom, ik heb me hier gewoon nooit in verdiept

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:26

Hoe dan ook hoop ik dat het ze lukt om Valegro te behouden.

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:05

Sammie schreef:
Volgens Luard zijn er vanuit het buitenland al wel grote sommen geld geboden voor de tienjarige ruin. “Maar om Valegro bij Charlotte Dujardin te houden, zijn we bereid om te zakken met de prijs.”, aldus Luard. “Carl is bereid om de dagelijkse kosten van de ruin om zich te nemen.”

Het zal aan mij liggen, maar dan kan hij er toch ook voor kiezen om Valegro niet te verkopen?
Wat snap ik niet...?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:09

axeltje schreef:
Het zal aan mij liggen, maar dan kan hij er toch ook voor kiezen om Valegro niet te verkopen?
Wat snap ik niet...?

Precies net zoals Saliniero of Bonfire en Parzival etc etc nooit verkocht zijn, maar wel een sponsor hadden.
Als je hart voor je sport hebt en het nationale belang dan lijkt me dat ook een optie
Of ze moeten er niet zo in geloven, per slot is de OS niet ieder jaar in Londen :P

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:57

Carl heeft al voor de spelen aangegeven Utopia en Valegro weg te willen doen, omdat dit zijn kans is om niet tot zijn pensioen door te hoeven werken wat ik ookwel begrijpelijk vind.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 01:10

Amytj schreef:
Carl heeft al voor de spelen aangegeven Utopia en Valegro weg te willen doen, omdat dit zijn kans is om niet tot zijn pensioen door te hoeven werken wat ik ookwel begrijpelijk vind.

Ja dat klopt en die stonden er toen ook goed voor Utopia aanvankelijk nog beter dan Valegro.
Dus als hij niet tot zijn pensioen had willen doorwerken had hij ze voor de OS moeten verkopen, maar hij wilde beide en dat lijkt nie helemaal uit te pakken zoals hij had gedacht

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:48

En dan verstapt hij zich en heeft hij een ernstige peesblessure.... dag 5 ton die je erin legt als investeerder. Komt er nooit meer uit. Je stopt iets in een bodemloze put. Kan altijd alleen maar minder worden.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:56

Hallo, het is een sport hoor, verkocht is verkocht (ik begrijp CH volkomen) en dan is het de uitdaging om met een ander paard ook weer zover te komen. Het is jammer, maar het gaat nu eenmaal zo.

EDIT: Letter vergeten ;)
Laatst bijgewerkt door Lante op 04-01-13 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:04

Als bedrijven iemand sponseren stoppen ze er ook geld in wat ze niet via verkoop of winstgelden terugkrijgen, maar wel via goodwill en naamsbekendheid proberen terug te verdienen bij het publiek. Dit soort bedragen zijn denk ik bedragen die grote sponsoren ook uitgeven aan 1 televisiespotje van 1,5 minuut dat misschien enkele keren wordt uitgezonden... Het eigendom van dit paard en het behouden van dit paard voor deze amazone is dan in mijn ogen blijvende en zeer sympathieke reclame. En als er dan geen hoge onderhoudskosten meer bijkomen omdat die door henzelf gedragen worden... Als ik multimilionair was zou ik het wel overwegen!
Misschien moeten ze leden van het koninklijke huis eens aanschrijven ;)

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:09

sarabande schreef:
axeltje schreef:
Wat snap ik niet...?

Precies net zoals Saliniero of Bonfire en Parzival etc etc nooit verkocht zijn, maar wel een sponsor hadden.
Als je hart voor je sport hebt en het nationale belang dan lijkt me dat ook een optie
Of ze moeten er niet zo in geloven, per slot is de OS niet ieder jaar in Londen :P

Beetje kort door de bocht...

Ze kunnen hem best houden zonder syndicaat, maar alle kosten eromheen en investeringen voor de toekomst waar moeten die dan vandaan komen...

janderegelaa schreef:
Zo jammer dit zakendoen zonder lange termijnvisie.

Hoezo? Ze hebben dat geld nodig om te investeren voor een lange termijn visie... Niet perse voor Valegro alleen maar voor de stal en de toekomst van de stal...

Eventuele opvolgers kunnen aangekocht en opgeleid worden, ze kunnen hun eigen ruitervaardigheden blijven ontwikkelen... Soms lijjkt het dat iedereen maar denkt dat dit soort dingen gratis zijn...

Ik snap het wel en hoop dat ze de mensen vinden die dat willen doen. Engeland zit vol met rijke 'paardensport liefhebbers', dus best een grote kans dat dit gaat lukken.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:37

Dat geld is alleen maar bedoeld om Luard uit te kopen dus het kan niet geïnvesteerd worden. Het is een korte termijnvisie omdat het paard nog maar een paar jaar mee kan. Voor de 6 miljoen die hij waard is koop je in deze tijd zoveel echt goede paarden die al in de subtop lopen en straks ook klaar zijn voor de OS. Uit het oogpunt van continuïteit en doorstroming is dat een meer verstandige keuze.

applejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:13

Werkelijk!! wat een bedragen ongelooflijk gewoon~! Wat nou als ie z'n been breekt oid?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:16

Nou ja dan kopen ze die man toch niet uit en blijven lekker rijden

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:12

Amytj schreef:

Dus eigenlijk wil hij nu een beetje allebei, en niet meer hoeven werken tot aan zijn pensioen en het paard houden?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:43

sarabande schreef:
Nou ja dan kopen ze die man toch niet uit en blijven lekker rijden

En die optie is er dus niet. Of uitkopen of helemaal verkopen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:48

janderegelaa schreef:
En die optie is er dus niet. Of uitkopen of helemaal verkopen.

Het lijkt er op dat ze niet veel keus hebben, de kopers staan niet te dringen.
Je kan wel 2 miljoen willen hebben maar als niemand dat betaalt blijft het paard gewoon staan en het is een ruin dus wat moet je ermee als hem iets overkomt

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:51

Zo'n syndicaat hebben ze met Jazz ook eens gedaan en dan zou hij blijven tot na de OS van 2004. Alleen kwalificeerde hij zich niet...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:59

janderegelaa schreef:
Zo'n syndicaat hebben ze met Jazz ook eens gedaan en dan zou hij blijven tot na de OS van 2004. Alleen kwalificeerde hij zich niet...

Nou heeft iemand die investeerde in Jazz het niet slecht gedaan natuurlijk. Die heeft als fokhengst een enorme waarde.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:18

janderegelaa schreef:

Da's pas balen... := Nu is Valegro wel al olympisch kampioen en daarmee is dat punt misschien iets "zekerder" zolang hij gezond blijft.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:25

Na Totilas zal de liefhebberij om een wereld/OS kampioen te kopen aardig afgenomen zijn.
Liever koopt men voor de OS een aankomend talent, is niet zo duur en je hoeft geen huizenhoge verwachtingen waar te maken.
Hester heeft zich in allerlei bochten gewrongen om de paarden niet voor de OS kwijt te raken, dat is gelukt en de medailles zijn binnen, missie geslaagd dus

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:46

janderegelaa schreef:
Voor de 6 miljoen die hij waard is koop je in deze tijd zoveel echt goede paarden die al in de subtop lopen en straks ook klaar zijn voor de OS.

Waar staan die allemaal dan, want ik moet ze met een lampje zoeken :j .