Voormalige penningmeester van rijvereniging veroordeeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JessieB

Voormalige penningmeester van rijvereniging veroordeeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 12:59

http://www.noordhollandsdagblad.nl/

Rijvereniging Bucephalus in Barsingerhorn kan de ex-penningmeester, die tussen 2009 en 2011 geld uit de clubkas heeft verduisterd, sommeren om 30.000 euro terug te betalen.

Aldus heeft de rechtbank in Alkmaar bepaald in een civiel proces dat door Bucephalus tegen het geroyeerde oud-bestuurslid uit Lutjewinkel is aangespannen.

De club had een vordering van 47 mille ingediend. Een kleine 10.000 euro is reeds door de betrokkene terug betaald.

,,We lopen een deel mis, omdat we geen bewijzen hebben dat inkomsten van evenementen contant aan hem zijn overgedragen’’, vertelt voorzitter Gerald Groustra. ,,Dat is nu anders geregeld en staat voortaan op papier.''
Laatst bijgewerkt door Sammie op 03-01-13 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: ON>VN

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:26

Nu de oud-penningmeester van onze ponyclub nog.. Jammer dat zulke zaken vaak civiel zijn en dus niet te betalen voor kleine verenigingen..

wel heel fijn dat deze vereniging er uit is gekomen!

JessieB

Re: Voormalige penningmeester van rijvereniging veroordeeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 13:48

Hebben jullie al geinformeerd bij een Rechtswinkel of zij jullie kunnen bijstaan?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 14:13

Als je bewijs duidelijk is dan kan je het erop wagen. Het is alleen nog maar de vraag of je het geld uiteindelijk krijgt. Hier was het duidelijk dat er met de creditard van de club dingen betaald werden die niet klopten en er is valsheid in geschriften gepleegd waar de bank achter kwam. Maar ondanks dat er beslag op het huis moet zijn gelegd, vraag ik het me nog af of het goed komt. Maar alles wat we terug krijgen is meegenomen.
We waren bijna failliet omdat veel rekeningen niet betaald bleken te zijn. Door een grandioze veiling gelukkig veel geld bij elkaar gekregen waardoor dit opgelost kon worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:10

Goh, deze vereniging ken ik vrij goed, maar zou toch niet weten om wie het gaat.
Hopelijk komt het geld weer terug :)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:36

Boontje komt om zijn loontje, hopelijk betaald hij alles

passoasam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:51

Huis verkopen dan komt er wel geld vrij!
Ik hoop dat ie er wat van geleerd heeft.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:46

Hoop in ieder geval dat hij een strafblad krijgt. Hij wekt in de financiele sector en voor je het weet wordt iemand anders weer de dupe. Helemaal omdat zijn vrouw ook hierdoor gestopt is met haar zaak en het dus geen vetpot zal zijn. Is nu lid bij een andere rijvereniging.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:52

DendroFleur schreef:
Hoop in ieder geval dat hij een strafblad krijgt. Hij wekt in de financiele sector en voor je het weet wordt iemand anders weer de dupe. Helemaal omdat zijn vrouw ook hierdoor gestopt is met haar zaak en het dus geen vetpot zal zijn. Is nu lid bij een andere rijvereniging.

Dat mag ik toch ook hopen! Wel typisch.. hij leek op het eerste gezicht altijd een super spontane vent.
Jammer dat je dan tot zulke acties toe in staat bent.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 23:20

Ik denk dat dat ook alleen kan als je heel spontaan en aardig overkomt en mensen je het voordeel van de twijfel geven als er eens iets niet klopt.