Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shirley schreef:Rytir schreef:Goh, maakt omroep brabant ook zo'n verslagje van alle auto ongelukken, ongelukken met fietsers en scooters? Wat een gezwets
Misschien kunnen we dan beter de wegen afschaffen, want daar gebeurt eigenlijk toch de meest ellende
ashley1 schreef:Ik heb het gevoel alsof ik niet het hele artikel heb gelezen.
Wat is nu de precieze conclusie van dit artikel? ?

Gini schreef:Mensen, van deze artikels verschijnen vaak en dan niet over paardensport. Er is geen begin, midden, eind. Geen conclusie. Geen doel.
Het is enkel een overzicht zonder bijbedoelingen.
Hier een ander voorbeeld: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 120519_048
Hebben jullie zoiets nog nooit gezien? Ik lees dat regelmatig in de krant.
Gini schreef:Ik denk dat we met zijn allen veel voorzichtiger moeten zijn in het verkeer. Wij als ruiters trekken er maar op uit met ons paard en eisen dat de ganse wereld zich aan ons aanpast. Een snel voorbijrijdende wagen wordt uitgefoeterd. Eigenaars die hun honden laten loslopen krijgen een boze blik en gesnauw. Maar het zijn wij die meer rekening moeten houden met de rest. Wij gaan ervan uit dat iedereen toch wel minieme paardenkennis heeft, maar dat is niet zo.
Tuurlijk, ongelukken kunnen altijd gebeuren, maar het is ook onze verantwoordelijkheid om voor veiligheid te zorgen en niet altijd met het vingertje te wijzen naar die automobilisten, wandelaars, mountainbikers, honden, spelende kinderen,....
Wuis schreef:Wat is dit nu weer voor 'nieuws'?(en dat op de voorpagina......)
Moeten nu we nu allemaal massaal onze paarden weg doen?
Katyatje schreef:Heel veel mensen hebben inderdaad weinig tot geen kennis over paarden en we kunnen niet zomaar verwachten dat iedereen er zich opeens op toelegt.
Gini schreef:Zo van die overzichten worden juist vaak gemaakt over auto-ongevallen en fietsongevallen. Maar nu dat het over paarden gaat voelen we ons idd in onze kont gebeten.![]()
Ik denk dat we met zijn allen veel voorzichtiger moeten zijn in het verkeer. Wij als ruiters trekken er maar op uit met ons paard en eisen dat de ganse wereld zich aan ons aanpast. Een snel voorbijrijdende wagen wordt uitgefoeterd. Eigenaars die hun honden laten loslopen krijgen een boze blik en gesnauw. Maar het zijn wij die meer rekening moeten houden met de rest. Wij gaan ervan uit dat iedereen toch wel minieme paardenkennis heeft, maar dat is niet zo.
Tuurlijk, ongelukken kunnen altijd gebeuren, maar het is ook onze verantwoordelijkheid om voor veiligheid te zorgen en niet altijd met het vingertje te wijzen naar die automobilisten, wandelaars, mountainbikers, honden, spelende kinderen,....