Therapeutische paardjes op weg naar Sandy Hook basisschool

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Therapeutische paardjes op weg naar Sandy Hook basisschool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 10:47

http://www.gainesville.com/ / http://www.bokt.nl

Afbeelding
Magic met een ernstig ziek kindje.
Bron: http://www.horse-therapy.org
Magic, het bijzondere minipaardje, zal samen met vier soortgenoten naar de Sandy Hook basisschool in Newtown, Amerika gaan. De pony’s zijn van de Gainesville Gentle Carousel Miniature Therapy Horses, een vrijwilligersorganisatie die volledig afhankelijk is van donaties. Zij bezoeken mensen met ernstig trauma of andere emotionele pijnen. Zo heeft Magic al eens een vrouw bezocht die al drie jaar lang geen woord had gesproken. Magic legde haar hoofd in de schoot van de vrouw waarop de vrouw sprak: "Is ze niet prachtig?".

De Sandy Hook basisschool werd op 14 december bezocht door Adam Lanza die weinig goeds in petto had. De twintigjarige schoot eerst zijn moeder dood en vervolgens op de school nog eens 26 mensen, waaronder twintig kinderen.

De pony’s werken wel vaker met kinderen, dus daar voorziet oprichtster Debbie Garcia geen problemen mee. “We weten dat we gaan werken met de kinderen, de familie en hen die als eerste ter plaatse waren. We werken met veel kinderen, in scholen en in bibliotheken. De pony’s weten wat ze moeten doen in deze situatie.”

Magic is een zwart minipaardje met blauwe ogen, die al vele prijzen voor haar ‘werk’ heeft mogen ontvangen. Magic is inmiddels een internationale bekendheid, dus er is speciaal om haar gevraagd. “Geen probleem”, volgens Garcia. “Magic is meestal op de juiste plaats op het juiste moment, in welke situatie dan ook.”

De therapiepony’s kunnen er voor zorgen dat de patiënt minder stress en minder druk ervaart. De interactie met de dieren helpt psychisch. Het zorg voor een kalmerende, relaxed relatie tussen mens en dier, zonder dat er een prestatie wordt verwacht.

Garcia kan weinig zeggen over wat de precies gaan doen in Newtown. “Ze hebben aangegeven dat ze hun kinderen dromen van minipaardjes willen geven.”

Verwant artikel
[VN] Bijzonder therapie-paardje verricht wonderen en raakt harten

HorseTimeXL

Re: Therapeutische paardjes op weg naar Sandy Hook basisschool

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:25

Prachtig. Het schijnt echt dat dieren wat los maken bij mensen in zo'n soort geval. Hopen dat het wat helpt al is het maar een klein beetje. Het is echt verschrikkelijk wat er is gebeurt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:25

Kippenvel , ik hoop dat ze wat helpen kan :(:)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:47

Ooit doe ik denk ik eens een donatie voor deze organisatie. Echt geweldig! Ik hoop ook dat de mini's de kinderen kunnen helpen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:44

Super initiatief !!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:46

Heel ontroerend. Heb al vaker hele mooie foto´s gezien van Carrousel Therapy horses.

En laat mijn eigen Magic nu familie zijn van therapiepaardje Magic :D Ze hebben dezelfde grootvader, Magic Man of LTD.
Amerikaantjes zijn echt geweldig <3

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:02

Prachtig... Heel erg mooi beschreven... kippenvel
:(:)

ViennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:32

Super dat de paardjes daar heen gaan...
Kreeg tranen in mijn ogen toen ik het las...
Ik hoop dat de kinderen, ouders, nabestaanden en iedereen die erbij was
een beetje troost kunnen vinden bij die geweldige paardjes

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:34

Wat prachtig!
Ik hoop dat de organisatie nog lang mag bestaan, en veel mensen helpt. :j
Heb gelijk even een donatie overgemaakt. :)

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:59

Wauw, wat super!
Sowieso ben ik erg in voor dit soort dingen. Dieren doen mensen gewoon goed en in dit geval heeel goed. :)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:43

TinekeHorses schreef:
Wat prachtig!

Dat kan dus wel gewoon, omdat dat land dollars heeft en wij de euro? Ik wil ook graag een donatie overmaken. Vind het zo'n mooie organisatie!

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:33

Wat super zeg.
Welk banknr hebben ze daar?
Misschien leuk om x aktie te ondernemen.
Goed initiatief voor nederland om ook paardjes hiervoor
Te trainen

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:53

HorseTimeXL schreef:
TinekeHorses schreef:
Wat prachtig!

Dat kan dus wel gewoon, omdat dat land dollars heeft en wij de euro? Ik wil ook graag een donatie overmaken. Vind het zo'n mooie organisatie!

Ja je kan gewoon geld doneren. :j
Op de site: http://www.horse-therapy.org/ staat links zo'n donatie plaatje waar je op kan klikken en vervolgens het geld kan overmaken.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:20

Echt geweldig dat dit kan! Ik hoop dat het de kinderen, en andere goed zal helpen! Kan me best voorstellen dat zo'n klein paardje mensen kan 'helpen'.

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:08

ze zijn om te willen hebben wauw wat gaaf die kleine miniatuur paardjes.
site is erg mooi.
elk mens word blij.

Zetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:50

Ik volg ze ook al een tijdje en ik vind het echt een goed initiatief.
Ikzelf ben ook in het bezit van minipaardjes en ik merk wel dat de mensen hier sneller op af komen dan bv bij honden of grote paarden.
Een van mijn mini's is ook erg klein en met haar ben ik dan ook al eens naar het plaatselijk basisschooltje geweest. Niet te geloven maar ze weet echt altijd naar wie ze eerst moet gaan, zo was er een kleutertje die echt aan het wenen was van de schrik en mijn dame liep zonder te aarzelen gewoon recht naar het kind en duwde haar neus zachtjes tegen haar aan, 2 min later was het kindje niet meer weg te slaan bij haar. <3
We staan nu ook al op de planning om langs te gaan bij het bejaardentehuis hier in de buurt. :P

Maar geloof me, dit kun je wel niet met gelijk welk paardje doen!
Ze moeten echt erg rustig zijn, hun baasje goed vertrouwen, gewent zijn aan vanalles en nog wat en het belangrijkste, ze moeten "zindelijk" zijn, want je wilt niet dat ze daar iets laten vallen midden in de kamer. :=
Die mensen van Gentle Carousel trainen dan ook echt veel met hun paardjes, chapeau!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 10:58

Volg ze al tijden via FB en geniet altijd van de heerlijke fotos; Echt geweldig om te lezen dat het ze dus is gelukt om transport en genoeg geld bij elkaar te krijgen om er naar toe te kunnen, want dit wilde de organisatie heel graag doen, hoop dat ze hun goede werk nog heel lang mogen en kunnen doen!!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:55

Kippenvel! Jammer dat ik hier nog nooit van gehoord had. Laatst hebben we geld ingezameld met het werk en waren op zoek naar een goed doel. Helaas te laat, maar ik ga dit zeker onthouden voor een volgende keer!

Ik hoop dat je paardjes de kinderen kunnen helpen het trauma iets te verzachten.