Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marcella_e schreef:Mooie prestatie!
Lisse_Ad waar basseer jij het op dat GP springen makkelijker te halen is dan GP dressuur? Om die hoogtes te springen moet je toch wel een zeker zelfvertrouwen en lef hebben. En laten we eerlijk zijn, een rijtechnische fout maken op een hindernis van 1.60 hoog en breed of een rijtechnische fout maken in de dressuur ring hebben ook iets andere consequenties. Het lijkt mij beide erg moeilijk om te halen. en ik denk niet dat de een onder doet voor de ander
Maar ik ben wel benieuwd waar je het op basseerd (kan zo maar zijn dat je gelijkt hebt hoor en dat mijn inzicht fout is)
Lise_AD schreef:Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat je makkelijker kunt meedoen met de top in het springen dan met de top in de dressuur. Je moet in beide gevallen een super ruiter zijn. MAAR als een GP springruiter een goed (GP) paard onder zich krijgt, kan hij na een paar weken/maand(en) al meedoen aan de top. Terwijl je in de dressuur ziet dat ruiters soms JAREN met één hetzelfde paard bezig zijn voor ze aan de top staan. Bij springen kan je gwn meer bereiken op kortere tijd. + als je nu bijvoorbeeld Olivier op het beste springpaard ter wereld zou zetten, ben ik er vrij zeker van dat hij daarmee tot de top zou behoren. Maar doe je hetzelfde in de dressuur....Dat zie je nu wel met Totilas. In dressuur is een super paard + een goede ruiter noch geen garantie op succes terwijl bij het springen de kans dat het niks wordt toch veel kleiner is.
Je gaat me nooit horen zeggen dat (GP) springen onderdoet voor (GP) dressuur. Ik vindt dat zowel dressuurruiters als springruiters van elkaar kunnen leren.Maar je hebt zonder twijfel voor beiden veel talent nodig.
Maar waar ik het eigenlijk ook over had is gwn het feit dat hij en zijn broer zo populair zijn. En dat hij ook wel kan rekenen op vriendjespolitiek bij de hippische pers. (want zij hebben uiteindelijk over de definitieve uitslag beslist)
Je krijgt zoveel minder respect (en onterecht) als je 'familie bent van' omdat veel mensen dat associeren met dat het dan allemaal veel makkelijker is.. 

Ook al worden er toppaarden van hun verkocht, dan nog komen ze wel weer op topniveau met een ander paard..
Pops schreef:In de springsport is dat ook geen garantie.. Zie maar naar het springpaard Titus, die was verkocht naar Edwina Alexander, volgens mij toch echt een topamazone? Nu staat hij toch ook terug bij Guy Williams omdat het paard niet goed marcheerde met Edwina, omdat hij te speciaal is? Zo zullen er nog wel voorbeelden zijn.