Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marga schreef:http://www.nieuwsgrazer.nl
Het is niet bekend of en hoe de paarden terug worden gegeven want het OM heeft begin dit jaar de paarden via marktplaats verkocht. De advocaat van de paardenhouder tekende nog protest aan tegen deze gang van zaken, maar de beslissing tot verkoop was al genomen. Nu de paarden officieel terug moeten heeft de advocaat aangekondigd dat hij om een schadevergoeding zal vragen. Enkele eigenaren hebben wel via de website hun paarden terug gekocht.
Zie ook: [VN] OM eist werkstraf tegen paardenhouder uit Aadorp
laResidence schreef:Als ik het goed begrijp loopt iedereen die zijn paard in een pensionstalling heeft dit risico.
Het blijkt immers weer eens lastig aan te tonen wie de eigenaar is?
Dat is toch een hiaat in de regelgeving?
Er zal wel weer iemand roepen:"als je kunt aantonen dat je voor het levensonderhoud betaalt enz. enz."
Persoonlijk denk ik dat het in de praktijk niet zo simpel ligt.
Wordt het geen tijd om bijv. het (toch al verplichte) paspoort te upgraden naar eigendomsbewijs?
zigranta schreef:laResidence schreef:Als ik het goed begrijp loopt iedereen die zijn paard in een pensionstalling heeft dit risico.
Het blijkt immers weer eens lastig aan te tonen wie de eigenaar is?
Dat is toch een hiaat in de regelgeving?
Er zal wel weer iemand roepen:"als je kunt aantonen dat je voor het levensonderhoud betaalt enz. enz."
Persoonlijk denk ik dat het in de praktijk niet zo simpel ligt.
Wordt het geen tijd om bijv. het (toch al verplichte) paspoort te upgraden naar eigendomsbewijs?
Als jij niet kunt aan tonen dat je de kosten voor het/je paard betaalt kan je inderdaad bedrogen uitkomen in zo'n geval!
Dus het beste is om het via de bank over te laten maken zodat je je afschriften kunt laten zien, of je moet een kwitantie vragen als je je stalgeld weer kontant voldoet.