Western: Twee paarden positief bevonden op AQHA EK 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Western: Twee paarden positief bevonden op AQHA EK 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 19:31

www.westerntoday.nl

De FEQHA heeft tijdens de European Championship in Kreuth in totaal 12 verschillende paarden getest op doping. De 'Institute of Biochemistry of the German University of Sports' in Keulen, een FEI erkend laboratorium, heeft deze testen uitgevoerd.
De FEQHA heeft laten weten in een persbericht dat twee paarden positief zijn getest en verboden stoffen zijn gevonden. De paarden in kwestie zijn gediskwalificeerd voor de voor het gehele Europese Kampioenschap en zijn ontdaan van alle titels. Verdere prijzen moeten worden teruggegeven aan de organisatie voor een herverdeling.

De paarden in kwestie zijn 'Madame Machine' en 'Wisely Victorious'. De eigenaren en ruiters zijn geïnformeerd.
'Madame Machine' won de gouden medaille in de Junior Western Pleasure Open met Mark Schaffer en een gouden medaille in de Western Pleasure Youth 14-18. Dit paard is in eigendom van Gerald & Susa Goschl. 'Wisely Victorious' won een bronzen medaille in de Junior Western Pleasure met Matteo Sala en is in eigendom van Sibyl von der Schulenburg.

Asciugamano

Re: Western: Twee paarden positief bevonden op AQHA EK 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 19:53

Ben ik benieuwd wat voor stoffen er dan gevonden zijn en waar die voor dien(d)en.
Wel goed dat er opgetreden is.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 20:31

Quote van Wittelsburger, waar ook dit bericht oorspronkelijk vandaan komt.

Citaat:
Update - Statement von Mark Shaffer:
Public Relations Statement from Mark Shaffer Show Horses Regarding positive test for "Surpass" at the AQHA European Championships 2012.

On Oct 31st I was notified by email that Madame Machine had a positive test from the 14 - 18 Youth Western Pleasure for the Topical Linament "Surpass". This ointment was applied 10 days prior to the finals which means it would have had no affect on Madame Machine's performance. The reason the surpass was applied was to help Madame Machine recover from the long hauling trip from Austria. The standard allowance for Surpass in America is 12 hours out of testing. Madame Machine has been disqualified from her Gold Medal Championships in Youth Western Pleasure and Jr Western Pleasure, however, it should be noted that she did NOT test positive for the Jr Western Pleasure finals.

If there are any questions or concerns about this matter, please feel free to contact me via email

Thank you
Mark Shaffer

Bij Madam Machine ging het dus om Surpass. Een middel wat Diclofenac bevat.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:40

Een pijnstiller en ontstekingsremmer dus. Waarom je dat zou willen gebruiken om bij te komen van een lange reis is mij een raadsel..

Edit, 1op de 6 vind ik trouwens een behoorlijk hoog aantal
Laatst bijgewerkt door troi op 25-12-12 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:45

Hehe......goed bezig! Vroeg me al heel lang af waarom er nooit controles waren. Zelfs op wran shows zou dit geen overbodige luxe zijn!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 00:08

ik zie het verband ook niet met reizen..

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 11:12

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:47

Als ik de reclame van medi-vet lees is het ontsteking en pijnremmend,lijkt me dan eerder om een blessure te behandelen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 23:35

dat zal dan de reden ook zijn, dat het in de doping lijst voorkomt! :)*
meer maskeren, als behandelen denk ik..

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 23:56

Ja inderdaad.