JOURE - In het centrum van Joure ontstond zondagmiddag paniek toen tijdens het belslydjeien een paard losbrak.
Het op hol geslagen paard rende door de Midstraat waar het op dat moment erg druk was. De menner viel van de slee, een vrouw in een scootmobiel werd door het dier geraakt maar raakte niet gewond. Het paard is buiten het winkelcentrum staande gehouden.
Het belslydjeien maakte onderdeel uit van het winterevenement. Twee jaar geleden sloeg tijdens dit festijn ook al een paard op hol.
JOURE - Muzikanten moeten voortaan inbinden tijdens het jaarlijkse belslydjeien in Joure.
Zogauw de paarden in de Midstraat verschijnen, is trommelen en toeteren verboden. Op deze manier wil de organiserende Stichting Joure Actief voorkomen dat er ongelukken met paarden gebeuren.
Aanleiding tot deze beleidswijziging is het op hol slaan van een Fries afgelopen zondag tijdens het drukbezochte winterevenement in het centrum. Een dweilorkest zette net in toen een paard passeerde.
Niemand raakte gewond. Twee jaar geleden sloeg er tijdens het evenement ook al een paard op hol.
Vind ik niet iets om grappig over te doen. Het is gelukkig allemaal goed afgelopen. En er zijn geen mensen gewond geraakt. En ook het paard is er goed vanaf gekomen.
Lambiekske
Geplaatst: 24-12-12 19:50
Barb77 schreef:
FriesWytske schreef:
Een dweilorkest zette net in toen een paard passeerde.
Zou ik ook hard voor wegrennen
Spijt me zeer maar voor zoiets ren ik ook weg. Snap best dat dat paard op hol sloeg!