In het centrum van Glock Horse Performance Center in Harskamp zijn twee nieuwe paarden gearriveerd. De sponsor Gaston Glock en Kathrin Glock hebben deze twee "Glocks diamanten" voor de beide ruiters aangeschaft.
De 4-jarige, in Denemarken gefokte warmbloedhengst Glock's Zonik (Zack x Romanov) en de 10-jarige, in Nederland gefokte Glock's Valentino (Flemmingh x Goodtimes) staan nu in de stallen van het GHPC in Harskamp. Allebei de paarden komen uit de stal van de zilver- en bronsmedaille winnaar van de Wereldruiterspelen in Aken (2006), Andreas Helgstrand(DEN). Glock's Zonik is een echte typische Deense warmbloedhengst met voortreffelijke basisgangen. In 2011 won Andreas Helgstrand de finale van de 4-jarige dressuurpaarden in Denemarken met de score van 9,3 punten, waarbij aan de draf zelfs 10 punten werd toegekend.
De 10-jarige ruin Glock's Valentino stamt af van de beroemde holsteinerhengst Flemmingh. Deze hengst is in Nederland gekeurd met "pref" en hij was tevens de vader van Lingh, het voormalige toppaard van Edward Gal. Internationaal heeft dit paard nog niet zoveel ervaring maar zal dit wel vian het Glock's Horse Performance Center gaan krijgen. Onder toezicht van Edward Gal, Hans Peter Minderhoud en Nicole Werner zullen beide paarden eerst de tijd krijgen om te acclimatiseren en er zal aan het begin slechts lichte oefeningen gevraagd worden. Van daaruit zal verder gekeken worden hoe in de toekomst verder te gaan.
Naast Zonik en Valentino blijkt er al eerder een nieuw talent te zijn aangekocht door Glock, sponsor van Edward Gal en Hans Peter Minderhoud. Het betreft de vijfjarige Casper (Westpoint x Goodtimes). Deze KWPN’er liep eerder dit jaar met amazone Fransje van der Meer mee in de selecties voor het WK in Verden en was succesvol in de Pavo Cup, waar hij op plek zeven als beste ruin uit de bus kwam in de finale.
Nicole Werner: ‘We hebben dit paard al even, maar er geen ruchtbaarheid aan gegeven. We gaan nu eenmaal niet voor ieder paard dat we aankopen een persbericht uitgeven. Dat lijkt me wat overdreven. Nu is dat met Zonik en Valentino wel gedaan, vooral omdat Zonik een bekend paard is in Denemarken en een van de grote talenten van Andreas was.’
In totaal staan er nu vijf paarden in Harskamp met het voorvoegsel Glock. Naast de aanwinsten Casper, Zonik en Valentino zijn dit natuurlijk de eerder verworven KWPN-hengst Tango en nationaal kampioen Undercover.
Bron: Hoefslag
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 23-12-12 04:01
Peter Minderhoud Zowel in de titel als de tekst. Kom op zeg, jongens Dat kan echt niet.
Leuk filmpje trouwens van Zonik. Lijkt me echt een paard voor Edward. Vind alleen wel dat hij op sommige stukjes flink over z'n tempo werd gereden.
Dat filmpje! Wat een gaaf beest, maar zij... ( ) Ben heel benieuwd hoe hij het onder EG gaat doen!
S_uus
Geplaatst: 23-12-12 07:59
Ik zal het misschien verkeerd zien, en het zal ook vast aan mij liggen maar vind hem nog niet zo bijzonder ogen, misschien ook omdat de ruiter niet lekker zit en onrustig is met haar benen/spoor.
Mis wat in de beweging (achter vooral. niet sterk?) maar hij is nog jong en het zal vast goed komen met onze ruiters erop.
vur
Geplaatst: 23-12-12 08:59
Je was me voor. Ik vind het ook een paard dat traag oogt in het achterbeen. Hij wordt flink naar voren gereden, maar of hij ooit vlug genoeg wordt voor de absolute top? Ik heb er geen goed gevoel bij.
Idd! Met de vakkundigheid van dat team moet het goed komen denk ik! Zonik is wel een lekker beest om te zien zeg! Heeft iemand toevallig een foto van die van valentino?
DePaardenman
Geplaatst: 23-12-12 10:12
HorseTimeXL schreef:
Heeft iemand toevallig een foto van die van valentino?