Nieuw talent voor Imke Schellekens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Nieuw talent voor Imke Schellekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 17:48

www.academybartels.com

Sinds kort beschikt Imke over een nieuw toekomst paard. Academy Bartels is samen met Tim Coomans eigenaar van de 3-jarige ruin Tc Eduard (Vivaldi X Contango). Gisteren liep hij met Jessica Buying, stalruiter van Tim Coomans, mee in de VSN voorronde in Oosteind en kwalificeerden ze zich voor de finale op 5 januari. Daarna zal hij naar Hooge Mierde komen om op de Academy zijn verdere opleiding te gaan krijgen. Imke: 'Ik ben super blij met Tc Eduard. Het is een prachtig paard met veel afdruk in draf en galop. De lichtvoetigheid en enorme drive gecombineerd met veel zelfhouding, maakt hem voor mij een paard waarin ik echt toekomst zie. Echt mijn type! Ik kan niet wachten tot ik met hem aan het werk kan'.

GenerationR

Re: Nieuw talent voor Imke Schellekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:50

Ik ben benieuwd ! :)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:54

Weet het niet helemaal zeker maar naar de aftekeningen kijkens is dit volgens mij is het paard in zijn jongere jaren.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:58

Hmmm, beetje moeilijk te beoordelen zo. Ik zie er in ieder geval zo niet in wat Imke erover zegt.

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:00

vur schreef:
Hmmm, beetje moeilijk te beoordelen zo. Ik zie er in ieder geval zo niet in wat Imke erover zegt.

Haha, ik dacht precies hetzelfde

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:03

Ik vind het altijd zo knap dat men al van een 3 jarige kan zeggen dat het een toekomstig talent is voor de GP, petje af hoor voor zoveel helderziendheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:05

Dat paard op het filmpje staat niet bij Imke op stal.. Moet wel heel vreemd lopen denk ik, wil de eigenaresse hem verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:05

sarabande schreef:
Ik vind het altijd zo knap dat men al van een 3 jarige kan zeggen dat het een toekomstig talent is voor de GP, petje af hoor voor zoveel helderziendheid.

Idd, zou ik ook wel willen kunnen :')

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:46

chelle_dora schreef:
Dat paard op het filmpje staat niet bij Imke op stal.. Moet wel heel vreemd lopen denk ik, wil de eigenaresse hem verkopen.

vertel....
is nl. wel zelfde afstamming en zelfde aftekeningen?

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:01

Leuk voor Imke :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:12

jury schreef:
chelle_dora schreef:

vertel....

en de afstamming staat op een yt filmpje? ik zie alleen eennpaard dat eduard heet.. er heten er wel meer eduard.. als het wel zo is dan is het leuk voor beide partijen hoor.. kan het ooknmis hebben wbt eigenaresse want t was een vrij grote stal maar adh van het yt kanaal denk.k wel te weten wie het is en die stond voor t laatst met paarden enal in hvh.. maar wat ik al zei, kan t mis hebben, stal was toen al groot.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:14

nee, als je bij andere filmpjes kijkt komt afstamming naar voren.
maar nogmaals ik weet het ook niet zeker, ik was gewoon op zoek naar info over mr eduard en kwam toen dit tegen.
Laatst bijgewerkt door EllyC op 22-12-12 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:25

jury schreef:
Weet het niet helemaal zeker maar naar de aftekeningen kijkens is dit volgens mij is het paard in zijn jongere jaren.
[ Video ]

Dat klopt, dat is de Eduard uit het nieuwsbericht :).

Ravel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:04

Mooi paard toch? Beweegt mooi.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:21

Ik vind er op het filmpje niet veel bijzonders aan, maar dat kan natuurlijk altijd veranderen wanneer ze in training komen en onder het zadel kunnen ze zich ook heel anders gaan bewegen.

Wel leuk voor Imke

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:24

sarabande schreef:

precies wat ik ook dacht, mooie beweging is een, maar hoe doet ie het jarenlang onder het zadel

ovacilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:34

Dat filmpje wat zojuis getoond uit is Is inderdaad TC eduard.
Dit filmpje is gemaakt bij Jan Verboon te Schipluiden.
Daar heeft hij 2,5 jaar gestaan en is geboren bij mij thuis. Met pijn in mijn hart heb ik hem verkocht na 2,5 jaar en is hij naar Tim Coomans gegaan.
Er is op youtube nog een filmpje te zien waar hij los gelaten werd op het weiland.
Op de filmpjes is misschien niet heel goed te zien hoe hij hij liep, maar ik kan je garanderen 9 van de 10 keer liep hij als een veertje.
Het was een goudeerlijk paard met een eigen karakter waar je op moet vallen en dat maakt hem zo speciaal.
Hij is naar mijn vader vernoemd en maakt hem voor mij nog mooier. !!

Succes Imke en bedankt Jessica!!!!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:36

@ovacilia: wel leuk om dan te horen waar hij nu terecht is gekomen :)

ovacilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:40

Zeker Heel bijzonder. Heb altijd gezegd dit gaat een heel goed paard worden. Had hem graag willen houden maar dan de vraag of ik hem zo goed had kunnen rijden is heel klein.
Ik heb de moeder nog thuis staan, dus hij is nog een klein beetje bij me :)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:50

Ik dacht al dat zijn naam me bekend voorkwam en inderdaad, van de VWF 2012.
Is hij 3e geworden in Delft met 151 punten, blijkbaar is hij in het echt een stukkie indrukwekkender :)

ovacilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:12

Dat was en is hij zeker :):) vanaf zijn geboorte wist meneer al even de dienst uit te maken. Zijn gangen waren heel ruim , maar heel bijzonder was zijn karakter. Zo wilde hij knuffelen en zo had hij er genoeg van. Ben heel erg benieuwd hoe ver hij het gaat schoppen en hoop hem ooit nog eens van heel dichtbij te mogen zien.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 08:08

Als je Bonfire op stal of in de wei zag gaf je er ook geen cent voor.
En van geen een paard kun je zeggen of dat die de top haalt, dat zal moeten blijken maar er potentie kan toch zeker wel gezien worden?
Leuk voor Imke dat ze weer een paard erbij heeft en ook erg leuk voor de fokker dit! Ik zou ook apetrots zijn.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 09:04

Vala schreef:
Als je Bonfire op stal of in de wei zag gaf je er ook geen cent voor.
En van geen een paard kun je zeggen of dat die de top haalt, dat zal moeten blijken maar er potentie kan toch zeker wel gezien worden?
Leuk voor Imke dat ze weer een paard erbij heeft en ook erg leuk voor de fokker dit! Ik zou ook apetrots zijn.

Potentie is soms wel te zien. Ik zou hem in het echt moeten zien en onder het zadel om een goed oordeel te kunnen vormen. Nu mis ik het electrische. Ruime draf heeft ie zeker. Ik ben benieuwd. We zullen nog een hele tijd geduld moeten hebben.

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:25

jury schreef:
chelle_dora schreef:

vertel....

Het is inderdaad Eduard op het filmpje... samen met mijn paard.. Ik vind het super dat zijn kwaliteit niet onbenut blijft... Ed is een topper en een paard met veel uitstraling! Ben benieuwd hoe hij het gaat doen!

Oh.. zie dat de vorige eigenaresse al heeft gereageerd ;-)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 10:15

Misschien heeft iemand al een filmpje onder het zadel. Ik zie in de paddock nog niet echt een topper. Wel een goed paard zo te zien hoor, maar hier laat hij zich niet zo goed zien vind ik en ik wil eigenlijk wel graag mee zwijmelen. ;)