Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:2. Wat vindt u ervan dat er jonge gezonde paarden, die niet oud, ziek of kreupel zijn, massaal naar de slacht worden gebracht?
Antwoord op vraag 2: Het slachten van jonge en gezonde paarden vind ik niet de meest gewenste situatie. Helaas is de praktijk soms weerbarstig, en staan paardenhouders wel eens voor een dilemma. Zij zijn de eerstverantwoordelijke voor het welzijn en de gezondheid van het paard, en mogen ook de beslissing nemen om het dier naar de slacht te brengen.
Citaat:6. Hoe beoordeelt u het feit dat het meldpunt dierenmishandeling van het Korps Landelijke Politiediensten de afgelopen jaren een stijgende trend ziet van verwaarloosde paarden en pony’s en dat het paard sinds kort op nummer twee van ‘vaakst gemelde dieren’ staat, na de hond?
sflj schreef:Ik vind het geen gezeur.
Paardenvlees wordt helemaal niet zoveel gegeten (heb ik op zich geen problemen mee) maar wat de Pvdd hier aan de kaak stelt, volgens mij, is het feit dat iedere boerenl*l maar wat raak fokt met paarden waarvan de nakomelingen helemaal geen of nauwelijks potentie hebben. Dát is een reden waarom er zoveel al vroeg bij de slacht belanden.
Dus niet "ja maar anders kwijnt ie ergens achteraf weg dus is het goed dat ie geslacht wordt..." Maar: "stop a.u.b. met het vermeerderen!"
Ik erger me ook kapot aan het feit dat iedereen maar fokt 'want het is zo leuk, zo'n veulentje!'
slimmerik schreef:Ziet al helemaal voor zich hoe mensen van de PvdD vanuit hun auto merries met prikpillen beschieten die in de wei lopen![]()
en vervolgens gaat de merrie naar de slacht om dat ze niet dragend te krijgen is.....