Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en als de verzorging van die dieren "boven haar hoofd groeide" waarom neemt ze dan zoveel dieren? Als mensen nu eens nadachten voor ze dieren in huis zouden nemen...
AaronYve schreef:Tuurlijk maar die is voor 2 maanden.
Taakstraf vind ik dan wel goed en dat ze dan maar ergens terecht komt waar geleerd wordt hoe het wel moet.
Als je 2 maanden de gevangenis in moet, staat je hele leven op zn kop. En dan nog niet te spreken over de gevolgen die het voor je heeft op sociaal gebied en op de arbeidsmarkt.

AaronYve schreef:Een verzamelaar moet je niet in bescherming nemen omdat ze dieren heeft verwaarloosd. Je zegt zelf, waarschijnlijk en hoogstwaarschijnlijk....
De dieren die zijn de dupe hiervan, dat is een feit.
Dus als ik dan naar jou idee kort door de bocht ben dan heb ik daar echt maling aan. Het gaat mij om de dieren en ik vind dat je daar voor moet zorgen kun je dat niet dan ook geen dieren.
En die vrouw is er door meerdere mensen meerdere malen op aan gesproken. En als je zag hoe de paarden eruit zagen, afschuwelijk! Dus ik vind het opzet en of ze een verzamelaar is of niet maakt voor mij niet uit.
LittleMissMe schreef:Ik vind dat jullie wel erg kort door de bocht reageren.
Ja, die mevrouw had inderdaad na moeten denken, maar waarschijnlijk ging het hier om een zogenaamde verzamelaar. Die mensen houden enorm van dieren en hebben in dat soort gevallen niet door dat wat ze doen eigenlijk alleen maar nadelig is voor de dieren. Ze zijn 'verblind' door hun liefde voor de dieren.
Dus ik snap de redenatie van de rechter wel en ja, hoogstwaarschijnlijk wordt ze wel in de gaten gehouden, zodat er, mocht er nog een keer zoiets gebeuren, op tijd aan de rem wordt getrokken!
Tasserd schreef:AaronYve schreef:Tuurlijk maar die is voor 2 maanden.
Taakstraf vind ik dan wel goed en dat ze dan maar ergens terecht komt waar geleerd wordt hoe het wel moet.
'Maar' 2 maanden wordt wel heel makkelijk gezegd, maar het heeft een flinke waarschuwende lading. Het schrikt genoeg mensen af om weer een dergelijk delict te begaanAls je 2 maanden de gevangenis in moet, staat je hele leven op zn kop. En dan nog niet te spreken over de gevolgen die het voor je heeft op sociaal gebied en op de arbeidsmarkt.
De meeste mensen denken echt wel nog een keer na als ze een voorwaardelijke straf op hun naam hebben staan. Niet iedereen helaas, en ik kan ook niet voorspellen of dat in deze zaak zo is, maar het is natuurlijk wel te hopen.
Je kunt iemand een flink geldbedrag laten betalen, maar zodra die persoon het geld weer heeft om een nieuw paard aan te schaffen, is de kans heel groot dat hij/zij een nieuw paard aanschaft en vervolgens zonder stok achter de deur weer in het oude patroon vervalt.