Een dag na de ontvangst van de Fanny Blankers-Koen Carrièreprijs tijdens het NOS NOC*NSF Sportgala stond 's ochtends een cameraploeg van NOS Studio Sport op de stoep in Erp om nog een mooi stukje te filmen.
Anky vertelde over hoe ze onder meer de dag na de huldiging begon met een buitenrit met Salinero.
Waarom willen ze in de sport wereld toch zo graag afscheid nemen van sporters? Ze heeft het goed verwoord, op haar gevoel afgaan als het nog iets toevoegd...
purkie
Geplaatst: 20-12-12 18:09
Ze zijn bij de NOS vast bang dat ons Anky boven het maaiveld blijft uitsteken, boven die andere sportlegendes uit
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Geplaatst: 20-12-12 20:51
Ik vond het wel ontzettend gaaf hoe ze in het zonnetje gezet werd door al haar medesporters. Dat heeft ze toch maar mooi geflikt; paardensport wordt nu ook als topsport gezien terwijl het voor Anky toch afgedaan werd als mooi zitten wezen op een paard waarbij dat arme paard al het werk moet doen. Dankzij Anky is dat beeld gelukkig veranderd en ik als bescheiden amateurtje ben haar daar heel dankbaar voor.
Anky heeft baanbrekende werk gedaan; dressuur, zorg voor je oude topper, rijstyle en levenstyle. Niet te vergeten het kledingmerk en dat er eindelijk andere kleuren kwamen voor dekjes.
EeCee
Geplaatst: 21-12-12 12:02
Tessa_ugo schreef:
Gaaf dat salinero ook echt in de wei staat, had ik niet verwacht! Vind Anky echt een topper
Bonfire staat inderdaad elke dag in de wei! Dat is ook weleens uitgebreid verteld door Anky in een filmpje. Dat filmpje staat ook ergens op bokt, kan hem even niet vinden. Volgens mij stond hij ook tijdens zijn wedstrijdcarriere af en toe in de wei.