Twee shetlanders gevonden in Eersel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Twee shetlanders gevonden in Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 15:02

http://www.bokt.nl / http://www.ed.nl

Paardensportcentrum De Kempen uit Eersel zoekt samen met de lokale gemeente de eigenaar of eigenaren van twee shetlanders. De twee liepen afgelopen vrijdag los op straat tussen de plaatsen Eersel en Steensel.

De shetlanders zagen er verwaarloosd uit en bleken na onderzoek een verhoging te hebben. Ze zijn gestald bij het paardensportcentrum. Een dierenarts heeft de dieren gecontroleerd op chips om op die manier de eigenaar te traceren. Dit heeft niets opgeleverd.

Beide dieren zijn ongeveer negen jaar oud. De ene is een zwarte hengst, de andere een bruine merrie met witte manen. Wie informatie heeft kan contact opnemen met het paardensportcentrum.

Foto

Caira

Re: Twee shetlanders gevonden in Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:05

jozef en Maria zijn gewoon op zoek naar een warme stal voor de kerst!

knalto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:12

Volgens mij zijn Eersel en de Kenpen niet in Gelderland ;-)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:16

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:26

MMM deze shetlanders lijken verdacht veel op 2 shetlanders die tot voorkort naast een huis in een weide liepen op de weg van Postel naar Balen. Zag de dieren ineens niet meer lopen en het hek er voor was weggehaald. Maar ze lijken er sprekend op.

Hoop dat ik er naast zit hoor want dan zouden die mensen wel erg makkelijk hun dieren gedumpt hebben. UItggebroken lijkt namelijk uitgesloten door dat het hek ook weg gehaald is en wel erg ver weg gelopen zijn dan zonder gezien te zijn. EN het is ook nog een stukje weg van waar ze gevonden zijn. Kan het ook niet bewijzen dat ze daar liepen maar de kleuren en uiterlijk komen overeen in mijn ogen omdat ik er bijna dagelijks langs reedt en vaak keek of ze in de weide naast het huis liepen. Ze konden toen ook nog achter het huis in de weide. Hoop maar dat ik het fout heb. zou het te erg vinden voor woorden als mensen dit zo doen.
Laatst bijgewerkt door Almighty op 19-12-12 15:32, in het totaal 3 keer bewerkt

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:26

Caira schreef:
jozef en Maria zijn gewoon op zoek naar een warme stal voor de kerst!

inderdaad, hoop dat ze de eigenaar snel vinden, en tot die tijd hebben ze hun warme stal gevonden.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:31

ik hoop ook dat de eigenaren gauw gevonden worden....wat een droppies zijn t

Dodgejr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:15

Als ze zo verwaarloosd zijn dan hoop ik dat ze niet terug gaan naar de oude eigenaren....ze mogen ze wel vinden en een flinke boete geven wat mij betreft...hoop voor de shuttles op een fijn warm stalletje en wat extra aandacht!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:47

Shuttles? Iets met autocorrect? Hihihi..

Ontopic: arme dieren.. en je hoort t vaker en vaker.. vreselijk dat t zo moet gaan..

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:21

Alweer? Jeetje, gedumpte shetlanders lijken ook wel een trend te worden met de crisis nu. :( Maar hopen dat ze snel een beter plekje vinden.

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:50

Verwaarloosd? Dat vind ik wel meevallen. Niet geborsteld misschien, maar dat is wat anders dan verwaarloosd.
Evengoed horen ze natuurlijk niet los over straat te lopen en het zou verschrikkelijk zijn als iemand ze zo op straat gedumpt heeft.
En straks misschien ook nog een veulentje?

Ik hoop dat Jozef en Maria een warm stalletje krijgen.

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:07

Een hengst en een merrie? Gezellig, zo samen in een stal :=

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:08

Altijd leuk bruin paard met witte manen, hihi..

Ik vraag me af hoe dit afloopt!

torgil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:51

Kostolany schreef:
MMM deze shetlanders lijken verdacht veel op 2 shetlanders die tot voorkort naast een huis in een weide liepen op de weg van Postel naar Balen. Zag de dieren ineens niet meer lopen en het hek er voor was weggehaald. Maar ze lijken er sprekend op.

Hoop dat ik er naast zit hoor want dan zouden die mensen wel erg makkelijk hun dieren gedumpt hebben. UItggebroken lijkt namelijk uitgesloten door dat het hek ook weg gehaald is en wel erg ver weg gelopen zijn dan zonder gezien te zijn. EN het is ook nog een stukje weg van waar ze gevonden zijn. Kan het ook niet bewijzen dat ze daar liepen maar de kleuren en uiterlijk komen overeen in mijn ogen omdat ik er bijna dagelijks langs reedt en vaak keek of ze in de weide naast het huis liepen. Ze konden toen ook nog achter het huis in de weide. Hoop maar dat ik het fout heb. zou het te erg vinden voor woorden als mensen dit zo doen.

Wellicht kun je de manege tippen? Ze kunnen het altijd natrekken!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:00

hebben ze verhoging? beetje riskant om de dieren bij je op stal te zetten.
hoop dat ze een goed baasje krijgen!

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:05

Lieve mensen, ik werk er, ze staan apart van onze andere paarden, en ze zijn wel degelijk verwaarloosd...

Die tip van de weg van postel en balen is eens na te trekken, ik woon in Lommel, ik ga de dierenbescherming hier eens bellen om te vragen of er hier twee shetjes vermist worden...ze zouden ook uitgebroken kunnen zijn toch, via de bossen ben je zo van postel in eersel...

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:12

Ach hemeltje lief, wat een aandoenlijk stelletje! Ik hoop dat ze naar iemand kunnen gaan die ze heeeeeeel graag wil hebben! Laat die eigenaren maar zitten a.u.b....

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:10

_Pleasure_ schreef:
Lieve mensen, ik werk er, ze staan apart van onze andere paarden, en ze zijn wel degelijk verwaarloosd...

Die tip van de weg van postel en balen is eens na te trekken, ik woon in Lommel, ik ga de dierenbescherming hier eens bellen om te vragen of er hier twee shetjes vermist worden...ze zouden ook uitgebroken kunnen zijn toch, via de bossen ben je zo van postel in eersel...

Goed werk om ze op te vangen.

Alleen............... vinden de mensen op de manege dat nou wel handig, een hengst en een merrie samenzetten??
Krijg je alleen maar nog meer ongewenste shetveulens van.

En als de merrie niet gewillig is, maar de hengst er wel op wil, zal ze hem toch echt alle hoeken v/d stal laten zien.
Lijkt mij echt niet slim om die 2 samen te zetten dus.....?

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:32

Klopt, maar ik bemoei me niet met de stal...ben van de instructeursafdeling ;) ben het met je eens hoor.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:34

Sarah_Elise schreef:

Mijn gedachte!

Deb100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:36

Sarah_Elise schreef:

Dat was ook mijn eerste gedachte :j
Net Jozef en Maria inderdaad :D

Hopelijk vinden ze snel de eignaar...

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:46

Deb100 schreef:
Sarah_Elise schreef:

Dat was ook mijn eerste gedachte :j
Net Jozef en Maria inderdaad :D

Hopelijk vinden ze snel de eignaar...

Als ze al samen stonden maakt het echt niet uit of dat de hengst er nu nog bij staat.

Ontopic:

ik hoop dat ze snel gevonden worden, en het gebeurt inderdaad steeds vaker..

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:08

is het wel echt een hengst en niet gewoon een ruintje? Aangezien het zweetvosje ook wordt beschreven als 'bruin met witte manen'

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:22

Die zwarte komt mij heel bekend voor! Lijkt op een pony die te koop stond richting Mol het vosje ken ik niet, hopen dat eigenaars snel worden gevonden! Ken de omgeving goed daar.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 23:25

JoyCiej007 schreef:
_Pleasure_ schreef:

Goed werk om ze op te vangen.

Alleen............... vinden de mensen op de manege dat nou wel handig, een hengst en een merrie samenzetten??
Krijg je alleen maar nog meer ongewenste shetveulens van.

En als de merrie niet gewillig is, maar de hengst er wel op wil, zal ze hem toch echt alle hoeken v/d stal laten zien.
Lijkt mij echt niet slim om die 2 samen te zetten dus.....?

Gezien ze samen gevonden zijn zal het geen probleem zijn ... dan heeft de hengst zijn kans allang schoon gezien hoor ;)
als ze hem alle hoeken van de stal liet zien zijn ze ongetwijfeld niet zo gek om ze bij elkaar te zetten.