Draverfokker en eigenaarrijder Nico Knoll overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Draverfokker en eigenaarrijder Nico Knoll overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 14:31

http://www.bokt.nl

Afgelopen maandag is Nico Knoll overleden. Nico Knoll is in de drafsport een bekende persoonlijkheid. Daarbij fokte hij zelf ook dravers die hij ook zelf uitbracht. Nico was een hardwerkende toegewijde man die de drafsport met zijn metaalverwerkingsbedrijf en uiteraard zijn gezin combineerde. Een man die zeer positief in het leven stond.

Zestien maanden geleden stond zijn leven op het eindpunt wegens zijn tergende ziekte Long Fibrose. De redding kwam echter boven verwachting en precies op het juiste moment. Een paar donor longen. Helaas bleek de donor ziek en deze ziekte werd doorgegeven aan Nico.

Tijdens deze zestien maanden heeft Nico veel tijd doorgebracht in het ziekenhuis. Dit heeft helaas niet meer mogen baten.

Nico was een man die vooral als eigenaarrijder bekend stond binnen de drafsport. Daarnaast fokte hij harddravers en was hij eigenaar trainer waarbij de paarden altijd aan huis hebben gestaan.

Nico is 61 jaar geworden.

Zijn laatste overwinning

Een overwinning die hij behaalde met zijn laatste eigen fokproduct

Drafsport.nl had enkele dagen voor zijn overlijden nog een kort interview met hem. Dat kun je hier nalezen.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:36

Vreselijk ;(

ElCamino

Re: Draverfokker en eigenaarrijder Nico Knoll overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:45

Heel erg voor de man en zijn familie
En schandalig dat de donor longen niet goed gecontroleerd zijn! eenm donor hoort 100% gezond te zijn!
Valse hoop kweken....

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:27

Jeetje, ik schrik hier echt van.

Heb vroeger ook nog weleens bij hem op stal gelopen.
En ik moet nog foto's hebben van een overwinning van hem en Kristel op de baan in Nootdorp.
In mijn herinnering een fijn en positief mens.
Hij zal gemist worden!

Sterkte voor alle mensen die hem lief hadden!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:01

Op het moment dat een donor overlijdt is er geen tijd om te controleren waaraan deze persoon doodging en of deze persoon ziek was. Als je als donor in een auto ongeluk om het leven komt is dat je doodsoorzaak, of je zelf op dat moment ziek bent is niet iets waarnaar gekeken wordt.

Nico had de pech dat de donor een virus bij zich had die hij helaas meekreeg. Uiteraard was hij al verzwakt van zijn eigen ziekte en de operatie...stel dat het een verkoudheid was had dit waarschijnlijk net zo zwaar geweest.

Nico gaat zeker gemist worden, apart als hij was, was hij goud en goud eerlijk. Heb heel veel van hem mogen leren in de jaren die ik er heb doorgebracht.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:04

jammer zeg...t eerste filmpje is volgens mij van de baan in alkmaar...

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 18:10

Goh... Allervriendelijkste man die mij als jong meisje op Duindigt altijd complimenteerde dat ik de paardjes van m'n oom zo goed groomde :o

Rust in vrede lieve men. Knoll...

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:19

Mijn vriend is familie van Nico. Mijn ponys staan bij hem op het land. Hij hielp mij met mennen, en ik vond het gaaf om te kijken hoe hij trainde en om te helpen. Ik had graag meer van hem willen leren, ik vind het zo vreselijk, ik ga hem heel erg missen... Het is heel onwerkelijk dat hij er niet meer is. Ik ben er kapot van.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 00:14

Veel te jong nog, heel veel sterkte voor de nabestaanden

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:01

We hebben vandaag afscheid genomen van een mooie en unieke man. Precies zoals Nico leefde was zijn uitvaart. Een berg mensen die er waren speciaal voor hem. Mooie grote boeketten. We zullen je zeker missen. Rust nu maar uit, je hebt het zwaar genoeg gehad de laatste tijd.

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:34

Het was heel mooi, ontzettend veel mensen waren er. De rouwkoets was ook prachtig. Vaarwel Nico, tot ooit ..