Vanavond laatste start van Carl Hester en Uthopia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Vanavond laatste start van Carl Hester en Uthopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 17:09

www.bokt.nl

Vanavond tijdens de wereldbekerwedstrijd tijdens Olympia in Londen zal Carl Hester met Uthopia (v. Metall) voor de laatste maal in de wedstrijdring verschijnen. Het is onduidelijk of de verkoop van het paard hiervan de reden is. Ook is niet duidelijk wie de eventuele nieuwe ruiter zal zijn. Dat meldt horse and hound.co.uk

Dat het paard te koop staat is al langer bekend. Uthopia is niet volledig in eigendom van Carl Hester en kort na de Olympische Spelen werd bekend dat zowel Uthopia als Valegro (v. Negro) te koop stonden. Voor Valegro zijn de Britten bezig een syndicaat op te richten.

Over de eigendomsrechten van Uthopia is langere tijd onduidelijkheid geweest. Er is een deel van Hester. Het andere deel zou van de Iersche Sasha Stewart zijn, laatst genoemde heeft echter aangegeven dat zij haar deel jaren terug al aan een ander had verkocht. Maar wie dat is is onduidelijk.

Wat Hester nu gaat doen is nog niet helemaal duidelijk. Wel wil hij de focus meer leggen op het trainen en begeleiden van andere ruiters.

In een interview zei Hester: “Ik wist dat dit kon gebeuren. Hij is niet volledig in mijn eigendom, dus ik ben er mee akkoord gegaan dat hij na de Spelen verkocht kon worden. Ik ben erg blij dat de eigenaren hem bij mij hebben laten staan tot aan de Spelen. Zonder hem hadden we duidelijk geen Olympisch Goud gehad. Dit wordt mijn laatste wedstrijd en ik hoop dat ik voor hem een goede ruiter kan vinden die succesvol zijn gedurende de rest van zijn carrière. Het voelt nu als het einde van een reis, maar de reis is geweldig geweest. Helemaal verdrietig ben ik dus niet, omdat ik weet dat iemand anders veel plezier aan hem kan beleven. Dat andere mensen mijn paarden rijden kan ik echt plezier uit halen. Neem Charlotte met Valegro bijvoorbeeld, maar het einde van carriére komt ook nabij en ik wil graag wat zekerheid. Aan het eind van de dag moet ik, net als ieder ander, zijn hypotheek betalen.”

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:13

Begrijpelijk maar wel heel jammer. Ik hoop dat er een andere goede ruiter komt die sportieve successen met Uthopia gaat behalen.

NathalietjeB

Re: Vanavond laatste start van Carl Hester en Uthopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:17

is t online te zien vanavond??

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 17:19

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:20

Spijtige zaak dit, een mooi duo net zoals Valegro en Dujardin. Ik hoop dat Valegro dan wel bij Charlotte kan blijven.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:22

Heeft een zekere Paul S. zich al bemoeit met de zaak? :=

Vind Carl en Uthopia zo'n leuke combi, altijd vriendelijk gereden en vind de man zelf ook zo sympathiek!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:34

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:38

En Uthopia dekt al bij Schockemöhle, zodus...

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:05

kiest dus uiteindelijk ook gewoon voor het geld...

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:08

zonde, hopelijk krijgt ie wel een redelijke ruiter en niet dat getrut zoals met Totilas

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:17

Michael1104 schreef:

Toch niet helemaal want dan had hij Valegro well verkocht, die is helemaal van hem.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:31

Wel jammer, heb echt genoten van de combinatie en ben tegelijkertijd erg nieuwsgierig wie de nieuwe ruiter word..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:47

Heeft iemand de starttijden?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:48

Michael1104 schreef:

Nogal een rare opmerking. Hij heeft geen rijke ouders ;) en moet gewoon zelf geld verdienen met zijn paarden. Hij heeft nooit wat anders beweerd. Hij kon zijn eigen stal ook alleen maar beginnen omdat hij zijn toenmalige topper heeft verkocht aan de sponsor van Hans Peter Minderhoud, zodat die er grand prix mee kon starten. Ik weet zeker dat als jij een manier weet waarop hij het kan doen zonder paarden te verkopen dat hij één en al oor zal zijn. En ik denk dat wel meer mensen willen weten hoe je dat doet.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:49

Michael1104 schreef:

Vind ik meer dan logisch.. Het is ook zijn werk, niet een hobby. En bij werk moet geld verdient worden..l en als ik het zo lees is hij er zelf ook gewoon aan toe.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:53

Michael1104 schreef:

Paard is maar 25% van hem, als de ander partij ervoor kiest, dan is het gewoon zo.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:57

ik geef toch nergens een waardeoordeel? Ik had denk ik hetzelfde gedaan. Mijn opmerking was meer richting de mensen die vinden dat je ten alle tijde een topper moet houden, met name als er weer een Nederlandse toppaard naar het buitenland verkocht wordt.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:15

Tja kan er niks aandoen, door de (...) lijkt het toch echt alsof je het teleurstellend bedoeld

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:00

plus denk nu, ik weet niet hoeveel uthopia waard is, hij misschien met dat geld nog een extra kans creeert om valegro wel te behouden. Dat zou ik echt fantastisch vinden. ik vind hem een geweldige ruiter en zijn manier van trainen spreekt mij enorm aan en dat zie je ook bij charlotte en valegro. ben wel benieuwd moet ik zeggen!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:36

oh wat jammer zeg dat er een einde aan dit duo gaat komen............heel spijtig !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:59

Het gaat beginnen! *\o/*

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 22:01

hij is nog niet verkocht, hij mag er alleen niet mee naar het buitenland omdat niet helemaal bekend is wie de eigenaar is....

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 22:08

Op internet staat dat het live online te volgen is via BBC Sport.. Ik kan dat alleen niet vinden, wie weet waar dan te vinden is?

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 22:10

Daar gaat het artikel ook eigenlijk niet om of my verkocht is of niet :P Toch is het spijtig dat deze combinatie samen niet verder gaat |( , maar hij heeft nog 10 andere op stal staan en wie weet zijn ze zelfs beter, ik sta al tewachten :Y) .

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 22:12

Bomba schreef:
Op internet staat dat het live online te volgen is via BBC Sport.. Ik kan dat alleen niet vinden, wie weet waar dan te vinden is?

Hoogst waarschijnelijk op de 'BBC IPLAYER' dat alleen toegankelijk is voor mensen in the UK :(