Nieuw wereldrecord voor Charlotte Dujardin en Valegro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Snow_White

Nieuw wereldrecord voor Charlotte Dujardin en Valegro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 05:07

* http://www.eurodressage.com / http://www.bokt.nl

Afbeelding
Charlotte Dujardin met Valegro
foto: http://www.sjoert.com
De huidige olympisch kampioen Charlotte Dujardin en haar KWPN ruin Valegro (Negro x Gershwin) keren terug in de ring om opnieuw een wereldrecord te breken, ditmaal in de grand prix in Londen Olympia. Met een foutloze rit waarin de kracht en precisie uitblonk, reed het kampioenspaar naar winst met een uitmuntende score van 84.447%

Dujardin en haar paard Valegro, in eigendom van Carl Hester en Roly Luard, presteerden sterk in de uitgestrekte draf, rythmisch in de piaffe en passage en bleven de gehele tijd in de correcte positie, bergopwaarts en met het neusje op en af en toe zelfs iets voor de loodlijn. De uitgestrekte stap was heel relaxed, maar de overgang van de verzamelde stap naar de passage was ongemakkelijk. De wissels om de twee waren groot en expressief, de zigzag precies en de pirouettes zeer goed.

De 27-jarige Dujardin vertelde Skysports na haar rit: "Dit paard is fantastisch, ik heb zoveel geluk gehad dat ik hem mag rijden. Ik had vanmorgen last van vervelende hoofdpijn, dus ik reed iets meer op safe dan dat ik normaal gesproken zou doen." Kort hierna tweette ze ook nog: "vanavond was zo speciaal - een nieuw wereldrecord voor Valegero en ik hier in Olympia 84.447%. Zo overdonderd #geenwoorden."

Dujardin brak het wereld record van 84.08% dat in handen was van Edward Gal, een record dat hij drie jaar geleden vestigde met de zwarte hengst Totilas gedurende het EK in Windsor. Charlotte heeft nu het wereldrecord voor de Grand Prix en de Grand Prix Special op haar naam staan.

Isabell Werth en haar paard Don Johnson (Don Frederico x Warkant), in eigendom van Madeleine Winter-Schulze, reed naar een tweede plaats met een respectievelijke 76.362%. Het paar begon de proef voor de bel geklonken had, maar kreeg de kans om opnieuw te starten. De expressieve ruin had vloeiende appuyementen, maar had wat constanter in de aanleuning mogen zijn. Alhoewel hij lijkt vooruit te zijn gegaan qua balans in de piaffe en passage, kan Don Johnson alsnog net iets meer gaan zitten in de piaffe. Het galopwerk was foutloos met mooie wissels en kleine pirouettes, na een uitmuntende laatste lijn plaatste ze uiteindelijk als tweede.

Edward Gal en zijn KWPN ruin Glock's Undercover (Ferro x Donnerhal) zien we terug op de derde plaats in de einduitslag met een score van 76.128%. De sterke zwarte ruin is zeer rythmisch en krachtig in zijn passage en piaffe, maar kreeg wat spanning in de galop. Vooral in de zigzag kroop hij achter de loodlijn en werd zijn nek erg strak. De wisselseries waren correct, maar ook hier was Undercover iets gespannen in zijn halshouding. De pirouttes waren wel uitmuntend klein gereden. In het algemeen zag Undercover er fris, fit en werkwillig uit en werd hiervoor beloond door als derde nipt achter Werth te eindigen.

YamaSaki

Re: Nieuw wereldrecord for Charlotte Dujardin en Valegro!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 07:05

Prachtige prestaties!

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 07:12

Goed gedaan !

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 08:29

Prachtige foto ook!

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 08:35

Super knap!!! Maar misschien ligt het aan mij, maar ze rijd alleen wedstrijden in eigen land en misschien logisch dat ze zo ook aan haar scores komt.. Jammer van de WR van Edward Gal!

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 08:43

koenborias schreef:
Super knap!!! Maar misschien ligt het aan mij, maar ze rijd alleen wedstrijden in eigen land en misschien logisch dat ze zo ook aan haar scores komt.. Jammer van de WR van Edward Gal!

Jammer dat er meteen weer zo gedacht wordt. Volgens mij staat er ik de tekst gewoon dat ze een ontzettend nette proef had. En die mogen beloont worden, uit welk land je ook komt. En daarnaast, als het goed is is een jury neutraal ;)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 09:14

koenborias schreef:

Niet iedereen heeft de centen om de wereld over te crossen. Charlotte is echt een aanwinst voor de dressuur en een genot om naar te kijken, een prachtig voorbeeld van samenwerking met een paard ipv het opleggen van je wil.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 09:23

Super! Charlotte en Valegro zijn echt mijn favoriete team.. Adembenemend!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 09:28

Super dat ze nog steeds Valegro kan rijden. Hopen dat ze de wereldbekerfinale ook nog kan rijden.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 09:35

Echt super!!! En
een super mooie combinatie om naar te kijken

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 09:36

koenborias schreef:

Dat denk ik ook regelmatig hoor.. Daarom werd Adelinde ook Europees kampioen in Rotterdam en won ze de Wereldbekerfinale in 's-Hertogenbosch. Koud kunstje op die manier..

Maar zonder gekheid, helemaal geweldig, maakt mijn kerst helemaal goed. Deze combinatie is het toonbeeld van 'partnership' en elegantie. En het beste nieuws is dat ze steeds nóg beter worden!

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 09:54

Wat goed !
Ik vraag me alleen altijd af waarom ze een cap opheeft ......

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 09:59

XBellelover schreef:
Wat goed !

Waarom zou ze geen cap dragen, zouden ze allemaal moeten doen ipv voor de uiterlijke schijn zo'n onveilig hoedje op je hoofd te zetten.

ashley1

Re: Nieuw wereldrecord voor Charlotte Dujardin en Valegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 10:04

Wat een mooie score, vind het ook altijd heerlijk om naar ze te kijken.

XBellelover: wees juist blij dat ze een cap op heeft, blijkbaar beseft zij terdege (op haar jonge leeftijd al) dat ze een voorbeeldfunctie heeft èn dat haar hoofd haar toch wel erg lief is.

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 10:21

Ik vraag me af , omdat die anderen altijd wel hoedjes op hebben .

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 10:30

Charlotte draagt altijd een cap, omdat ze vroeger al eens een ongeluk heeft gehad. Toen droeg ze geen cap en liep ze een schedelbasisfractuur op. Dat ongeluk had erger af kunnen lopen en daarom en sindsdien draagt ze dus een cap. "Ook op dit niveau weet je nooit wat er kan gebeuren".

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 10:41

En ze rijdt misschien wel veel in eigen land, logisch als de olympische spelen al in London waren, maar ze is daarvoor ook in Duitsland, Oostenrijk en Palm Beach gestart.
Daarbij heeft ze in het geheel nog niet eens zo heel veel Grand Prix wedstrijden gereden.
Zeker niet in verhouding met wat ze al bereikt heeft.
En haar werelrecord in GPS heeft ze in Hagen gehaald niet in GB.
Laatst bijgewerkt door Mousmous op 18-12-12 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 10:43

Internationaal
2012: CDI3* Hartpury: Winnaar Grand Prix (81.660%), winnaar Kur op Muziek (90.650%)
2012 - CDI4* Hagen: Winnaar Grand Prix (81.426%), winnaar Grand Prix Special (88.022% Wereldrecord) met Valegro
2012 - CDI4* Wellington: 2e Grand Prix (78.47%), 2e Kur op Muziek (83.65%) met Valegro
2011 - CDI-W London: Winnaar Grand Prix (81.04%), 2e Kur op Muziek (83.70%) met Valegro
2011 - CDI5* Hickstead: 3e Grand Prix (78.26%), winnaar Grand Prix Special (76.60%) met Valegro
2011 - CDI4* Fritzens: Winnaar Grand Prix (77.98%), 2e Grand Prix Special (76.29%) met Valegro
2011 - CDIO3* Saumur: 2e Grand Prix (73.34%), winnaar Grand Prix Special (73.85%) met Valegro
2011 - CDI3* Vidauban: Winnaar Grand Prix (74.77%), winnaar Grand Prix Special (73.40%) met Valegro
2011 - CDI3* Vidauban: Winnaar Grand Prix (73.72%), winnaar Grand Prix Special (74.67%) met Valegro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 10:47

XBellelover schreef:
Wat goed !

Om haar hoofd te beschermen bij een eventuele val van haar paard. Duuuh

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:10

Betreffende Bokker is tien jaar oud :+
Bovendien is het een normale vraag zonder toeters of bellen dus het duuhh is imo toch echt niet nodig ;)

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:10

Wow, gaaf zo'n perfecte score! Ben benieuwd of er ook een filmpje van is? Dit maakt me natuurlijk wel nieuwsgierig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:30

Sammie schreef:
Betreffende Bokker is tien jaar oud :+
Bovendien is het een normale vraag zonder toeters of bellen dus het duuhh is imo toch echt niet nodig ;)

:D zal het niet meer doen, mam! :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-12-12 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:30

Go Charlotte en Valegro! *\o/* *\o/* *\o/*

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:35

Is er ook een filmpje van?

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:10

Echt heel goed! Zij zijn zo'n leuk stel.. Maar ik dacht dat ik ergens las dat Valegro was verkocht...