Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Peterina schreef:Zeer gevaarlijk voor de omliggende landen! Als zij 'bloed' reuken ... = geld ... dan durf ik te wedden dat zeer binnenkort ook in Nederland en Belgie een nieuwe wetgeving in elkaar gestoken gaat worden.
Ja, zo zie ik dat ook. Eigenlijk zou er een Europese oproep moeten komen om de petitie te tekenen ...... wacht (maar) af en wij zijn de volgende

_Lucy schreef:wanneer wordt het bekend of het door gaat of niet?
200 tot 750 euro per paard, dat is wel een heel groot verschil!
_Lucy schreef:wanneer wordt het bekend of het door gaat of niet?
200 tot 750 euro per paard, dat is wel een heel groot verschil!
Dit gaat een puinhoop worden. Tot nu toe hebben ze het over 200 euro per paard, maar dat kunnen ze dus ook per jaar zo verhogen. YWC schreef:In de gemeente, Zuienkerke (West-Vlaanderen, België) bestaat ook al een belasting op luxe-paarden.
Deze bedraagt echter 'maar' 25,- €/paard.
(gelukkig zijn die van mij maar 'werk'-cobs)
ElineS schreef:Ik wilde mijn paard overzetten op mijn naam.. En de shet die ik heb, was niet gechipt en heb ik laten chippen en daarvan wilde ik het paspoort voor gaan aanvragen.. Maar dat laat ik nu eerst ook maar zitten. Dan heb ik namelijk geen paardjes op mijn naam staan.
tamary schreef:Charique schreef:Volgens de NL wet mag er geen paardenbelasting ingevoerd worden dan moet de wet eerst aangepast worden en daar hebben ze geen zin in, de enige die deze wet wilt aanpassen voor paardenbelasting is groenlinks!
Milieupartij die belasting wil heffen op milieuvriendelijk vervoermiddel
tamary schreef:Charique schreef:Volgens de NL wet mag er geen paardenbelasting ingevoerd worden dan moet de wet eerst aangepast worden en daar hebben ze geen zin in, de enige die deze wet wilt aanpassen voor paardenbelasting is groenlinks!
Milieupartij die belasting wil heffen op milieuvriendelijk vervoermiddel
Ik vind het niet zo'n gek idee eigenlijk. Ik kan me voorstellen dat paarden voor mensen die een andere hobby hebben overlast kunnen veroorzaken. Een milieuvriendelijke hobby is het in elk geval allerminst. Daarnaast zijn sommige gemeentes veel geld kwijt aan het onderhouden van ruiterpaden. Ik zou het niet zo'n drama vinden om paardenbelasting te betalen. Die paar honderd euro is maar een fractie van de totale kosten, dus als dat serieuze problemen oplevert heb ik daar sowieso al mijn vraagtekens bij.