Eventingamazone Laura Collett gaat Kauto Star trainen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Eventingamazone Laura Collett gaat Kauto Star trainen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 13:27

http://www.bokt.nl

De Engelse volbloedruin Kauto Star is deze week aangekomen bij zijn nieuwe amazone Laura Colett. Kauto Star was op de renbaan zeer succesvol en won meer dan 2,3 miljoen Britse pond. Eigenaar Clive Smith vond dat de ruin ook zeer geschikt zou zijn voor de dressuur en is op zoek gegaan naar een ruiter die hem dressuurmatig kon rijden.

Smith heeft uiteindelijk gekozen voor de jonge eventing amazone Laura Collett en eventingmanager Yogi Breisner. Dat meldt swindonadvertiser.co.uk. Colett is sinds haar jeugd al succesvol in de paardensport. In 2005 won ze goud op het EK met het Britse ponyteam. In 2006 en 2007 won ze eveneens goud, maar dan met het juniorenteam. In 2009 is ze overgestapt naar de Young Riders. Inmiddels heeft ze al meerdere viersterrenwedstrijden gereden.

De 23-jarige Collett heeft de ruin al een keer gereden. “Ik vind het een hele eer dat ik gevraagd ben. Het belangrijkste op dit moment is dat de ruin zich ‘happy’ voelt. Ik heb hem een keer gereden en dat ging goed. Hij is erg atletisch, fris en gezond. Alle lof voor zijn trainer Paul Nicholls.”

Kauto Star voelt zich inmiddels aardig thuis op zijn nieuwe stal. “Hij eet goed. Yogi en ik gaan nu kijken naar een mooi actief pensioen met een kans voor een tweede carrière. Maar het is nog erg vroeg om daar nu iets over te zeggen, voorlopig leggen we niks vast. “

Verwant artikel
[VN] Een renpaard zo snel, kan dat dressuren ook wel!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:05

Ik dacht dat het een ruin was. Lijkt me toch niet dat ze hem als hengst de dressuur in sturen in plaats van de fokkerij

heb het al opgezocht, is een ruin...

Apple

Re: Eventingamazone Laura Collett gaat Kauto Star trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:53

Vind het sneu voor Kauto Star. Hij heeft zn hele leven zn uiterste best gedaan op de renbaan en zo ongeveer alles gewonnen wat er te winnen viel. Dan nu nog eens een omscholing :\ . Hij heeft zn pensioen wel verdient. Had gehoopt dat hij gewoon ergens in een weiland met Denman had mogen blijven.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:15

hij is 12, een keiharde werker en zou voor de rest van z'n leven tussen de bloemetjes moeten staan...alles in mij zegt dat hij daar niet wild van zou worden...Om hem nou de hoge dressuur in te sturen nee, ik had hem aan een liefhebber weggedaan

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 09:21

Is het niet logischer dat ze hem gaan omscholen tot eventing paard? dat lijkt reëler dan omscholen tot topdressuurpaard. Er zijn wel meer renpaarden die uiteindelijk bij eventing terecht komen. Van een renpaard dat het na zijn rencarriere goed doet in de dressuursport heb ik eigenlijk nog nooit gehoord :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:41

Kauto is uit de hindernis rennen gehaald om blessures te voorkomen en dan zou hij eventing gaan springen...hoop het niet voor hem

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:59

Update:
Afbeelding
Ik had ook liever gehad dat hij lekker van zijn pensioen kon genieten.
Geloof dat Paul Nicholls met heel dit gebeuren ook niet eens is, maar ja de eigenaren hebben het voor het zeggen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:13

ik zie ik zie wat jij niet ziet en het iiiiiis een valse knik...toch moeilijk met ruinen in de topsport, geef je hem weg of voor ene schappelijke prijs aan een liefhebber of probeer je een andere tak van hoge sport...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:24

Hummmm, echt heel blij wordt je hier niet van nee. Achterhandgebruik :?

Ik geloof dat Denman nu ergens staat waar hij mee gaat met de locale Hunt. Dat lijkt me dan veel passender voor een paard als dat. Toch een klusje (terecht opgemerkt, ze gaan zich waarschijnlijk dood vervelen als ze niet meer mee mogen), maar geen al te grote risico's of te grote omscholing.

Waar staat Neptune Collonges nu? Die zou toch ook met pensioen gaan?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:37

die stond volgens mij bij dezelfde stal

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 08:03

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 10:15

Ik dacht eerst van oh, dat doet hij nog best aardig, en toen ging ze stappen en wat wilde ze nu eigenlijk?
Ik heb geen geluid erbij maar leek alsof hij zich gewoon helemaal had afgesloten terwijl zij zat te meppen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:01

Dat zat ik me ook al af te vragen.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:12

Volgens mij was het een demonstratie wat ze zou rijden.
Paard snapt er niets meer van en lijkt inderdaad compleet van de wereld. Helemaal in zichzelf gekeerd. Heel sneu....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:15

Ach jeetje :\

Kauto Star had gewoon lekker net als Denman als hunter aan de slag moeten gaan. Hij snapt er niets van lijkt wel.

Je kunt niet een top steeple chaser omscholen tot top level dressuurpaard :\ Jammer en sneu om hem zo terug te zien.

(maar goed, dapper van haar om hem mee te nemen voor een demonstratie. In het interview lijkt het alsof ze zich liever gaat concentreren op andere paarden ipv op hem := )

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:04

Mijn ervaring is dat Volbloeds aardslui worden zodra ze van de baan af zijn...maar dit dier had naar een hobbyist moeten gaan ;( Dit verdiend het beestje niet! Verdiend goed geld voor z'n baas en die denkt dat DIT een goede keuze is...:n sneu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 15:41

Echt gruwelijk, dit. Hoe kan dit nou, hoe mág dit nou? Dat arme dier verdient dit toch niet, gadver.
Ik snap ook niet hoe deze amazone (dat is toch Laura Collett dat vreselijke filmpje?) de titel 'World Class Equestrian' verdient.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:55

Bizar om te zien hoe zij loopt te porren en te rukken aan dat beest... Niet om aan te zien :n

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:22

Ik zag dit voorbij komen op FB en las eerst de reacties erop. Ik hoopte dat het overdreven was, maar helaas. Ik weet echt niet waar zij mee bezig is tijdens het rijden, volgensmij snapt paardlief er ook niks van :n

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:37

wat loopt zijn te trekken in die mond zeg.. Vind het echt vreselijk om te zien...