Dressuurpaard voor Raf Kooremans

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Dressuurpaard voor Raf Kooremans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 20:54

http://www.rafkooremans.com/

Afgelopen weekend is Raf Kooremans de trotse bezitter geworden van het dressuurpaard Erpedo van de Performingstables. Raf is helemaal in zijn nopjes!

Erpedo van de Performingstables heeft het afgelopen seizoen erg goed gedaan bij de LRV. Er waren talrijke overwinningen met Sofie Maes in de hoogste dressuurreeks Zwaar 2, een mooie 4de plek op het Provinciaal en een selectie voor het Nationaal LRVtornooi.
Sofie gaat nu aan de slag met enkele jonge beloftevolle paarden en daardoor werd de beslissing genomen om Erpedo te verkopen.

Raf heeft er nu al elke dag mee gereden en het gaat echt steeds beter en beter. En waar het hart van vol is, loopt de mond van over zeggen ze. Laat dat bij deze ook kloppen. Raf kan er maar niet over zwijgen. :-)

Veel mensen hadden de reactie van "alé Raf waarom een dressuurpaard?" maar Raf heeft en rijdt nog steeds heel erg graag dressuur. Hij wil zich nog meer verfijnen in de dressuur en dat zal dan uiteindelijk op onze eventingpaarden alleen maar goed van pas komen.

knollentuin

Re: Dressuurpaard voor Raf Kooremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:30

leuk! ik heb m eens gezien op ermelo en ik vond dat hij zijn paarden daar superfijn voor elkaar had..heb echt zitten genieten van zijn manier van rijden en trainen..hoe hij zijn paarden aan het lopen heeft kunnen een hoop dressuurruiters nog wat van leren!

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:40

Wat een grappige zet! wel goed bedacht.

Niet geheel inhoudelijk op het artikel, maar waarom heeft dat beest zo'n belachelijke naam? Wat is een 'Erpedo' en ik vind Performingstables een vrij bizarre en zelfingenomen stalnaam...

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 00:29

De "eigenaar" van die performing stables IS ook een erg zelfingenomen man...

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:07

Manon262 schreef:

Haha, dat dacht ik ook direct. Is wel het minste dat je van hem kunt zeggen hé :P
Den Erpedo is wel een fijn paard, spijtig dat we hem niet meer zo vaak aan het werk gaan zien.

Xantia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:22

wellicht een goed idee voor andere ruiters om een dressuurpaard te hebben buiten u eigen spring - eventingpaard *\o/*

Babe02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:34

Paard is net verhuisd en mag meteen dagelijks aan het werk?? Arm peerd ;)

(Ik lees al aardig wat jaartjes mee op bokt, ben benieuwd of deze Raf nu ook zoveel commentaar gaat krijgen hier haha. Hoe zat het ook alweer, eerst een paar weken of maanden wennen aan de nieuwe omgeving en de andere paarden, dan een tijd grondwerk om een band op te bouwen en daarna mag je er pas op toch?)

Xantia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:17

Babe02 schreef:
Paard is net verhuisd en mag meteen dagelijks aan het werk?? Arm peerd ;)

(Ik lees al aardig wat jaartjes mee op bokt, ben benieuwd of deze Raf nu ook zoveel commentaar gaat krijgen hier haha. Hoe zat het ook alweer, eerst een paar weken of maanden wennen aan de nieuwe omgeving en de andere paarden, dan een tijd grondwerk om een band op te bouwen en daarna mag je er pas op toch?)

je vergeet nog te zeggen als ie na een paar maanden buiten komt, het niet te warm mag zijn, chocolade smelt namelijk in de warmte :j misschien niet in de hand _/-\o_

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 00:57

lienbono schreef:
Manon262 schreef:

Haha, dat dacht ik ook direct. Is wel het minste dat je van hem kunt zeggen hé :P
Den Erpedo is wel een fijn paard, spijtig dat we hem niet meer zo vaak aan het werk gaan zien.

Ik ken de man, helaas, persoonlijk, en is echt t geval

Izanetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 09:23

Raf en Erpedo hebben hun eerste wedstrijd Zwaar 2 al gewonnen. :-)
Erpedo heeft het top naar zijn zin en Raf zit constant te genieten als hij er mee aan het rijden is. Leuk om te zien.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 09:27

Heb ik inderdaad ook gelezen, had naar't schijnt echt goed gereden. Zeker aangezien Raf hem nog maar kort onder het zadel heeft.