Een 41-jarige Brit heeft afgelopen zaterdag met zijn Audi A4 drie ruiters aangereden. De groep was zaterdagmiddag buiten aan het rijden met hun pony's toen zij werden aangereden door de man. Twee ruiters hadden diverse breuken en andere verwondingen dat zij naar het ziekenhuis zijn gebracht. De verwondingen van hun pony's waren dermate ernstig dat zij door een dierenarts ter plaatse zijn ingeslapen.
De weg was vier uur lang afgesloten. De verdachte wordt dronkenschap en onoplettendheid ten laste gelegd. Hij blijft tot 22 januari in voorarrest.
poging tot doodslag !! en zware dierenmishandeling met dood tot gevolg!!
xxrossiexx
Geplaatst: 10-12-12 23:30
Gadver, vind dit altijd zo sneu nieuws! Hopen dat de ruiters en andere pony weer volledig herstellen.
Schrik er ook van dat de verdachte alleen dronkenschap en onoplettendheid ten laste word gelegd. Rijden onder invloed zit er niet eens bij (sorry als het er onder valt) maar zou eerder mishandeling of hoe je het ook noemt verwachten
Cyrilletje
Geplaatst: 10-12-12 23:32
Verschrikkelijk! En alleen maar dronkenschap en onoplettendheid?! Lijkt me toch wel heel erg mager voor het feit dat er 2 paarden dood zijn en de ruiters gewond naar het ziekenhuis worden afgevoerd!
Blackberry28
Geplaatst: 10-12-12 23:33
Erg zeg, gelukkig hebben de ruiters het wel overleefd. De man mag hier inderdaad wel goed voor gestraft worden. Weet niet hoe ze daar in de UK mee om gaan?
In Engeland doen ze ook niet zo aan privacy van daders, dus eenmaal veroordeeld kan ie zomaar met foto en al in de krant komen.
BigOne
Geplaatst: 12-12-12 19:13
Ook de eigenares van de stalling waar de pony's vandaan kwamen reageert op de site van Horse and Hound. Perfecte brede weg, pony's waren rustig aan het terugstappen naar de stalling. Man met kleine kinderen in de auto heeft twee pony's vol geschept wat de meest vreselijke verwondingen veroorzaakte. Derde ruiter en pony zijn er als een wonder goed vanaf gekomen. Pony is direct naar een dichtsbijzijnde stal gebracht en de volgende dag weer naar huis gebracht.
Wat heb ik een hekel aan dat bezopen autorijden..... (zou nog meer kunnen zeggen maar is beter van niet)
Alhoewel zij dit verder niet kunnen lezen (denk ik): Beterschap aan de ruitertjes en zeer veel sterkte voor hen en de eigenaar van de pony's!
Donnieboy
Geplaatst: 17-12-12 16:08
Ohhh wat erg...
Sabini
Geplaatst: 17-12-12 16:13
Martina67 schreef:
Wat heb ik een hekel aan dat bezopen autorijden.....
Hier hetzelfde.. Bah ik word hier gewoon boos over
Arme dieren en verschrikkelijk voor de ruiters!
Schaapje8
Geplaatst: 17-12-12 16:15
Wat verschikkelijk!! Lijkt me ook super eng om mee te maken!! Lijkt ook een beetje op het verhaal van de paardenverluisterraar die werden ook geschept maar dan door een vrachtwagen... Dat verhaal is ook echt gebeurt (zeggen ze)
flitsikmisje
Geplaatst: 17-12-12 16:19
Vreselijk! gelijk de doodstraf of levenslang geven!
Sammie
Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-12 16:23
Schaapje8 schreef:
Dat verhaal is ook echt gebeurt (zeggen ze)
Dat boek is complete fictie.
Stoof
Geplaatst: 17-12-12 16:24
In Engeland wordt dronken autorijden normaal gezien zwaarder afgestraft als in België/Nederland. Er geldt ook een nultolerantie voor alcohol in het bloed in tegenstelling tot hier, dus ik gok dat deze meneer wel een gepaste straf krijgt.