Totilas zou lijden aan psychische problemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

webster543

Totilas zou lijden aan psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 17:21

www.focus.de

Het waarschijnlijk duurste paard ter wereld lijdt vermoedelijk aan zware gedragsproblemen. Volgens FOCUS-informatie heeft het parket een video waarbij Totilas te zien is in zijn stal en aan het weven is.

Voor dierenartsen een waarschuwingsignaal : beweegt een paard zijn hoofd en hals heen en weer in zijn stal, wijst dat naar psychische stress.

Een dergelijk gedrag kan het gevolg zijn van trainingsstress of hoe je je paard stalt. Ook bij wonderpaard Totilas werd dit gedrag volgens FOCUS-informatie vastgesteld. Een heimelijk opgenomen filmpje van 30seconden zou, volgens FOCUS, als bewijsmateriaal dienen in het onderzoek tegen de eigenarengemeenschap P. Schockemöle, A-K Linsenhoff, ruiter M.A. Rath en K.M. Rath.

De huidige eigenaren hebben dit paard in 2010 gekocht voor een rekordbedrag tussen de 10 en de 15 miljoen euro. Daarmee is hij waarschijnlijk het duurste dressuurpaard ter wereld.

De bekende ruitersportpersoonlijkheden worden nu van dierenmishandeling beschuldigd. De dierenorganistatie PETA heeft klacht neer gelegd omdat Totilas met de omstreden methode "rollkur" wordt getrained en geen vrije loop zou hebben.µ

De Hessische aangestelde van de Dierenbescherming M. Martin, die een verslag van Totilas voor het parket moet opstellen, heeft, volgens FOCUS, het vermoedelijk duurste paard ter wereld donderdag onderzocht samen met een Biologe en een dierenarts. De ambtenaar zegt dat Totilas voor haar een paard als alle andere is. "Machtige tegenstanders ben ik gewend".

De FN (duitse vereniging der paardensport) verdedigt de beschuldigden tegen de aantijgingen. Totilas verblijft op het Linsenhoffs in optimale condities, zegt persverantwoordelijke S. Hennig. Zij hebben wel een vergadering gepland voor januari, "Rollkur heeft iets met aggressief rijden te maken. Daartegen moeten wij onze posities innemen."
Laatst bijgewerkt door Sammie op 11-12-12 12:35, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: aangepast

Herman97

Re: Totilas zou lijden aan psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:24

Zie geen filmpje ... BlonT ?????

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:25

Er hoeft ook geen filmpje te zien Herman ;) denk dat ze bedoelen dat er een film aanwezig is waarop het te zien is.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 17:25

Is er ook niet bij... geen idee waarom ze het niet toevoegen aan hun artikel...

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:27

Beweis? :+
Sorry :=.

Tja, je kan de tegenvallende prestaties natuurlijk overal op afschuiven. Wel triest als het echt zo is en hij staat te weven op stal.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 17:28

Sorriso schreef:

Tja, je kan de tegenvallende prestaties natuurlijk overal op afschuiven. Wel triest als het echt zo is en hij staat te weven op stal.

Heb het aangepast, sorry, da's als je de hele tijd switcht tussen de talen :-)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:29

Oh dear...
Laat die mensen en dat paard toch in godsnaam een keer met rust.

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:33

Ooh sorry ik las het zoals dat er een filmpje te zien zou zijn, leek me al stug maar dacht wie weet. Dit word een zoveelste hipe over Totilas. Ik denk dat we het er allemaal we over eens zijn dat hij Edward nooit had mogen worden afgenomen. Wat had dat dier een toekomst bij hem.
Het zal vast niet mee vallen om een paard zo "na te rijden", maar dit is wel een gevalletje te triest !!!!!!! Ik ben van menig dat wanneer een paard TOP loopt je dat samen doet, je kunt een andere ruiter/amazone er op zetten en dan verwachten dat het weer TOP gaat maar edward en Totilas dat was chemie !!!!!!

PS ben het met bovenstaande eens , laat deze mensen en het paard met rust.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:36

Herman97 schreef:
Ooh sorry ik las het zoals dat er een filmpje te zien zou zijn, leek me al stug maar dacht wie weet. Dit word een zoveelste hipe over Totilas. Ik denk dat we het er allemaal we over eens zijn dat hij Edward nooit had mogen worden afgenomen. Wat had dat dier een toekomst bij hem.
Het zal vast niet mee vallen om een paard zo "na te rijden", maar dit is wel een gevalletje te triest !!!!!!! Ik ben van menig dat wanneer een paard TOP loopt je dat samen doet, je kunt een andere ruiter/amazone er op zetten en dan verwachten dat het weer TOP gaat maar edward en Totilas dat was chemie !!!!!!

Spreek voor jezelf, wil je?

babssaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:37

ik zie ook geen filmpje... ik vind het wel raar dat hij datbij gal niet deed?

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:38

Ayasha schreef:
Herman97 schreef:

Spreek voor jezelf, wil je?

Gepikeerd ?????

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:38

Nou nou, ze zegt toch.. ik denk....

Vind het wel erg dat het dan toch op en of andere manier weer op de rollkur gegooid wordt, zie laatste zin van de link. Rollkur is slecht...hallo hoelang heeft hij dat paard al onder de kont??

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 17:38

Ayasha schreef:
Oh dear...
Laat die mensen en dat paard toch in godsnaam een keer met rust.

Moest dit op mij refereren, ik heb hier geen mening. Ik kwam het artikel tegen en heb ze gedeeld. Meer niet.

Ik begin die verhaaltjes over Totilas een beetje beu te worden, maar voor de pers is elk nieuws (goed of slecht) verkoopbaar...

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:40

Je moet toch een excusses verzinnen dat je dit fenomenabele dier NIET aan de loop kunt krijgen ?????

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:40

babssaartje schreef:
ik zie ook geen filmpje... ik vind het wel raar dat hij datbij gal niet deed?

Je bent zeker dat ie dat nu doet en bij gal nooit gedaan heeft omdat?

Herman; Ja, ik houd er niet van als mensen zich het recht toe eigenen om voor anderen te spreken.

Webster; Nee, natuurlijk niet, dat is op de idiote pers die verdorie voor elke scheet een a4'tje in hun magazine zetten. Is er echt zo weinig nieuws? Als ze dan toch niks hebben, dat ze dan aandacht besteden aan belangrijke dingen zoals de armoede in onze eigen landen enzo. Dingen van maatschappelijk belang. Doen ze nog eens wat nuttig.

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:42

Ayasha; Je ziet het als kritiek en gaat direct in de aanval, prima maar wie de bal kaatst kan hem terug verwachten .....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:44

Herman97 schreef:
Ayasha; Je ziet het als kritiek en gaat direct in de aanval, prima maar wie de bal kaatst kan hem terug verwachten .....

Wauw.... Sla jij even de bal mis... Veel terug verwachten zal er niet in zitten als dit het is.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:53

Vind je het gek, dat beest kan echt geen paard zijn en dat heeft hij ook nooit kunnen zijn.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:54

Bitchfiiiiiight!! :+

Ik ben ook nog steeds van mening dat totilas bij gal had moeten blijven! Meer heb ik er ook niet echt over te zeggen. Erg jammer van zo een toppaard!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:55

Jeetje.... Laten we dat paard nu eens een keer met rust laten!!!

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:57

Sneu voor Totilas, ik denk dat hij ongelukkig zich echt voelt.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:58

maar dat paard laat mij niet met rust.... -O-

Hij is veel in het nieuws maar is dat om hem in het nieuws te houden ivm populariteit of omdat ze wat te zeuren willen hebben?
Dit bericht slaat ook weer nergens op. Geen bewijs maar wel een lap tekst van weet ik hoeveel letters

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:59

Ja, het is jammer van Totilas,
maar er zijn genoeg andere (top) paarden die dit doen en waar geen artikel over is verschenen.
Laat dat paard en zijn eigenaren / berijders lekker met rust :)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:00

Tja dan zullen heel veel paarden wel psychische problemen hebben.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:07

webster543 schreef:
Sorriso schreef:

Heb het aangepast, sorry, da's als je de hele tijd switcht tussen de talen :-)

De taalnazi in mij stak ff de kop op, hoe irritant ik het zelf soms ook vind :P. Het is je vergeven hoor ;) :+.