Drafsport: Andre Bakker heerst op Victoria Park

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Drafsport: Andre Bakker heerst op Victoria Park

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 16:45

www.drafsport.nl

We zijn nog maar net begonnen met de Franse winter op Victoria Park en het feest is al los gebarsten. De Franse omzetten laten zich weer goed aanzien terwijl ook de spelers op Runnerz hun slag konden slaan. De absolute ster van de avond was echter Andre Bakker.

De rechterhand van Jeroen Engwerda scoorde liefst vijf winnaars op de winterse piste van Wolvega. Het feest begon met de winst van Zulaika River in de openingskoers. De succesvolle merrie van Aad van Schie pakte de winst in de Quicksilver S Cup, de finale van de Dutch Trotting Challenge. Een heel mooi begin voor Bakker want voor de winnares lag een cheque van liefst 4.250 euro klaar. Voor Zulaika River betekende het de 20e overwinning uit slechts 42 starts en de merrie schroefde haar winsom op naar bijna 65.000 euro.

De volgende winst kwam voor rekening van Only You de Ginai. De inmiddels tienjarige ruin is sinds kort in het bezit van, voormalig NDR voorzitter, Jan Knipscheer. De Capriccio zoon bezorgt de aannemer nu al een prachtige winter want dit was de tweede zege op rij op Victoria Park. Only You de Ginai verdiende in zijn twee Nederlandse starts al 4.200 euro en dat onderstreept Casper Veldink’s oproep aan Nederlandse eigenaren om een Franse winter te beginnen nog maar eens extra.

Een koers later kon Bakker opnieuw voorrijden. In opdracht van Henk Grift reed hij Titane du Donjon naar de winst. Grift koos voor Bakker na een rendevous op Vincennes afgelopen week. Voor Grift een lucratieve overwinning in de Finale van de Bronze Challenge en voor Bakker de derde winst van de avond.

De vierde winst was min of meer verwacht. Tintin Renka is de trots van Patrick Davidson en voor de zoon van Echo en Joyce de Goutiers was speciaal uitgeweken naar de troostfinale van de Bronzen Challenge. Daarin had Tintin Renka niets te vrezen en won zoals hij wilde.

De vijfde winst kwam tot stand met Cousin le Blanc. Met de hengst van Open the Sky dicteerde Bakker wederom de koers. Voor eigenaar Dolf Rieken bekroonde Cousin le Blanc een succesvol jaar met deze overwinning.

U vraagt zich wellicht af of er ook nog andere winnaars waren en die waren er zeker. Met name Dion Tesselaar kende een goed begin van de meeting. Daar waar de trainer uit Oudeschoot de eerste winst nog moest laten aan Zulaika River sloeg hij in de volgende koers toe met Andes Lion. Deze winst leverde voor het spelend publiek een mooie cote van 25 tegen 1 en een duo van liefst 313 euro op. Het trio in dit nummer werd niet geraden.

Robbin Bot en Crizzly Bear lagen aan de basis van een kwartetjackpot. Bot won aan 15 tegen 1 en de rest van binnenkomst was te geleerd voor de spelers. Willem Goedhart won als favoriet het derde onderdeel en de duo-uitbetaling van 850 euro in deze koers ondertstreept nog maar eens het feit dat er op de Nederlandse koersen genoeg te verdienen valt.

Be My Friend bezorgde Wim Brouwer een heerlijke avond. De door hem zelf gefokte zoon van Incredible Hulk won zijn derde koers op rij en met een winstpremie van 3.000 euro was dat tevens de meest lucratieve.

In de slotkoers van de meeting, een stakes voor tweejarigen, leek de klassieke tweejarige Djessie Bros, in handen van Dion Tesselaar, op weg naar de winst maar, geheel in stijl, stak Hugo Langeweg sr. daar echter een stokje voor. In geslagen positie wist Langeweg zijn Diablo Boko toch als eerste over de meet te brengen. En dat betekende een waardige afsluiting van de eerste Premium Meeting op Victoria Park.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:53

Mooie koersen met veel deelnemers! Leuk om dat weer eens te zie ipv koersen met 6 deelnemers :)

lies_sparkle

Re: Drafsport: Andre Bakker heerst op Victoria Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 17:53

Bedankt voor het verslag!
Ik kon er helaas niet bij zijn :(

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:32

liespower94 schreef:

Een kleine tip, de koersen op victoria park zijn live te volgen via omrop fryslan op http://www.omroplive.nl :)
Is een vaste gezellige avond van mn vader en mij , avondje koers kijken :D
Een vreselijk modderige baan gisteravond en Andre bakker was inderdaad top +:)+

SharronRebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 22:10

meaghan2005 schreef:
liespower94 schreef:

Een kleine tip, de koersen op victoria park zijn live te volgen via omrop fryslan op http://www.omroplive.nl :)

Ah super! dan kan ik mn schatje Scoubi ook zien koersen :D (als ik het eerder wist had ik haar gister nog in actie kunnen zien, ze werd 3e :D )

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:00

meaghan2005 schreef:
liespower94 schreef:

Wist ik! :)
Maar moest werken ;)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 08:51

Alle koersen zijn ook terug te zien via YouTube ;)

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:16

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:28

Mooie koersen!
Proficiat voor André! En zag dat zijn vriendin Digna op 24-11 ook een mooie overwinning op haar naam heeft bijgeschreven! Toppie gedaan ook!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 00:10

Popke schreef:
Mooie koersen!
Proficiat voor André! En zag dat zijn vriendin Digna op 24-11 ook een mooie overwinning op haar naam heeft bijgeschreven! Toppie gedaan ook!

Digna is al een tijd zijn vriendin niet meer. Hij gaat nu met Tanja Huisman ;)

Afbeelding

Boender123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:23

Jammer dat ik het ook niet gezien heb :(
maar wat super van hem :)!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 06:25