Eerste internationale zege Glenn Knoester op Indoor Twente

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Eerste internationale zege Glenn Knoester op Indoor Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 16:28

http://www.indoortwente.nl

Indoor Twente zal Glenn Knoester nog lang bij blijven als het concours waar hij zijn eerste internationale springproef op tweesterren niveau won. Vrijdagmiddag schreef hij de Poppink Reutem Prijs op naam, oftewel de Big Tour op 1.45m hoogte. Daarbij bleef hij 81 ruiters voor, waaronder olympische ruiters als Jos Lansink, Angelique Hoorn, Leopold van Asten, Wim Schröder, Vincent Voorn, Lars Nieberg, Geir Gulliksen en Vladimir Tuganov.

In het sterke deelnemersveld ging de 19-jarige Glenn Knoester uit Assendelft als 51e van start. Hij draaide zijn Febo’s L’Argentina
(v. Heartbreaker ) heel handig voor de sprongen en maakte nog meer tijdwinst door na hindernis zes extra vaart te maken. Op 1,36 seconde afstand volgde Alex Duffy uit Ierland als tweede met Corona (v. Cor d’Alme), voor Dennis van den Brink op Wennemars (v. Karandasj).

Glenn Knoester is blij. “Dit is pas mijn eerste tweesterrenconcours. Vorige week heb ik hier ook bij de young riders gereden. We zaten toen de eerste twee dagen in de prijzen en hadden in de Grote Prijs een fout op de laatste hindernis. Ik heb een tijdje geen internationale concoursen gereden. Ik wilde het pas doen als ik het gevoel had dat ik er echt klaar voor was. Het is veel te kostbaar om alleen maar als startlijstvulling mee te doen. Om me op Indoor Twente voor te bereiden heb ik veel nationaal gereden tot op 1.40m niveau. Ik wil nu graag nog wat tweesterren rijden en dan een planning maken richting het Nederlands kampioenschap voor young riders in Mierlo in april.”

Plannen genoeg voor de Noord-Hollandse ruiter, die in 2011 nog deelnam aan het EK voor junioren. “Een paar weken na dat EK ging m’n paard terug naar de eigenaar en heb ik een stapje terug moeten doen. Internationaal rijden is nu weer mogelijk dankzij stal Febo van Hans de Borst en zijn dochter Kim. Ik rijd er sinds een half jaar 20 uur in de week. Daarnaast heb ik mijn eigen bedrijfje met zes paarden in training. Dat werkt super. Kort nadat ik Febo’s L’Argentina te rijden kreeg, wisten we in september de Hippiade klasse ZZ te winnen. De klik was er gewoon meteen”, vertelt hij over zijn winnende paard.

De Harry’s Horse Prijs op 1.40m niveau werd vrijdag gewonnen door de Noorse Victoria Gulliksen met [***] Buttercup. Beste Nederlander was Harrie Wiering uit Borne als derde met Vevina MN (v. Oramé). In De Paardenkrant Prijs op 1.35m niveau won Doron Kuipers, die vorige week op Indoor Twente de drie hoofdrubrieken bij de Young Riders won. Vandaag won hij op Zinius (v. Nabab de Reve), voor Dennis van den Brink uit Nijkerk met Ultra (v. Casall).

Op zaterdag en zondag worden diverse finales verreden. De Grote Prijs op zondag 9 december begint om 15.00 uur.

Uitslagen vrijdag 7 december http://www.indoortwente.nl

De Paardenkrant Prijs (Small Tour, 1.35m)
1. Doron Kuipers (NED), Zinius, 0/0-23.63
2. Dennis van den Brink (NED), Ultra, 0/0-23.97
3. Pieter Clemens (BEL), Esprit van de Wellington, 0/0-24.11
4. Dehlia Oeuvray Smits (SUI), Quinta d’Auge, 0/0-25.81
5. Robert Vos (NED), Armagedon, 0/0-25.90

Harry’s Horse Prijs (Medium Tour, 1.40m)
1. Victoria Gulliksen (NOR), [***] Buttercup, 0/0-23.32
2. Lars Nieberg (GER), Leonie W, 0/0-23.39
3. Harrie Wiering (NED), Vevina MN, 0/0-24.69
4. Pieter Clemens (BEL), Fantast C, 0/0-24.77
5. Sander Geerink (NED), Quasimodo, 0/0-24.80

Poppink Reutem Prijs (Big Tour, 1.45m)
1. Glenn Knoester (NED), Febo’s l’Argentina, 0-58.84
2. Alex Duffy (IRL), Corona 93, 0-60.20
3. Dennis van den Brink (NED), Wennemars, 0-60.62
4. Therese S. Henriksen (NOR), Emotion van ‘t Beugelhof, 0-60.71
5. Mathijs van Asten (NED), Amigo, 0-62.05

X_Michelle_X

Re: Eerste internationale zege Glenn Knoester op Indoor Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:27

Wow. Gefeliciteerd!

DiamondDaan

Re: Eerste internationale zege Glenn Knoester op Indoor Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:51

Onwijs goed gedaan! :) ook trots op L'Argentina die het toch maar weer geflikt heeft! Top paard!