Western: Tim McQuay officieel Three Million Dollar Rider

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Western: Tim McQuay officieel Three Million Dollar Rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 20:01

www.westerntoday.nl

De NRHA Professional Tim McQuay heeft met zijn verdiensten op de NRHA Futurity de 'Three Million Dollar' grens overschreden! Met Gunners Tinseltown werd McQuay NRHA Futurity Level 4 Open Reserve Champion en won $145.000 prijzengeld.

De Life Time Earnings van Tim McQuay zijn nu officieel meer dan 3 Miljoen Dollar!
In 1997 was Tim McQuay de tweede NRHA Million Dollar Rider ooit en in 2005 was hij de eerste ruiter die zichzelf NRHA Two Million Dollar Rider mocht noemen! McQuay heeft heel veel successen geboekt in zijn carrière. Zo is hij 6-voudig NRHA Open Reserve World Champion en in 2000 werd hij NRHA Open World Champion met ARC Sparkle Surprise. Naast Three Million Dollar Rider is McQuay ook nog eens NRHA Million Dollar Owner sinds 2007!

BigOne

Re: Western: Tim McQuay officieel Three Million Dollar Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:45

In zeven jaar 1 miljoen dollar, ong. 775.000 euro. Omgerekend 110.000 euro per jaar, moeten alle kosten voor de paarden en belasting nog vanaf. Denk dat er in Nederland ook wel enkele ruiters zijn die dat verdienen maar een puike prestatie om dit alleen met wedstrijdrijden te verdienen.

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:55

poe dat is aardig wat geld, ben benieuwd wat hij er aan overhoud maar dat zal een aardig zakcentje zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:59

Bigone; dit is enkel het prijzengeld wat ermee is verdiend. Dit staat volledig los van geld voor trainen, verkoop etcetc. Ik heb zo het vermoeden dat slechts een enkeling dit kan evenaren. Anky bijv, verder zal het snel ophouden.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:39

Knap! Wat ik jammer vind (maar typisch Amerikaans natuurlijk ;) ) is dat er zoveel nadruk gelegd wordt op het verdiende geld. Ik neem toch aan dat het (hem) daar niet om begonnen was.
Er zullen vast Nederlanders of andere nationaliteiten zijn die aardig wat bij elkaar gereden hebben maar daar hoor je over het algemeen toch minder over.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:53

De andere nationaliteiten komen ook onder de aandacht, echter zijn er nog maar (correct me if I'm wrong) twee Europese Million dollar riders. Bernard Fonck en Rudi Kronsteiner. De rest is allemaal Amerikaan niet zo gek dus dat je minder hoort over andere nationaliteiten.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:42

Dat snap ik. Ik bedoel van andere discipline's. ;) Wanneer het een Europeaan in een van de 'Amerikaanse' discipline's betreft, zal het ook wel gemeld worden.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 00:18

Verschil van focus. In nl zou je melden dat iemand een x aantal kampioenschappen heeft gewonnen in de vs vermelden ze prijzengeld. Zelfde beestje andere naam.