Informatie over afgelasten van wedstrijden i.v.m. weer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Informatie over afgelasten van wedstrijden i.v.m. weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 15:44

www.knhs.nl

De KNHS krijgt vanwege de winterse weersomstandigheden op dit moment veel vragen over het al dan niet doorgaan van KNHS-competities, en subtop-selectiewedstrijden. Het kan zijn dat de lokale situaties van de weers- en verkeersomstandigheden dit weekend zodanig worden, dat de wedstrijdorganisator zelf besluit tot afgelasting van de wedstrijd. De KNHS adviseert om bij twijfel contact te houden met de desbetreffende wedstrijdorganisaties en de websites in de gaten te houden.

De volgende punten spelen mee bij het al dan niet doorgaan van een wedstrijd:

- Alleen als er sprake is van een nationaal weeralarm, kan de KNHS besluiten tot het schrappen van een wedstrijd als selectie-, competitie- of kadervormingswedstrijd. Houd hiervoor de website in de gaten.

- De lokale situatie kan van dien aard zijn, dat de wedstrijdorganisator besluit tot afgelasting van de wedstrijd . Dit kan te maken hebben met bijvoorbeeld gladde toegangswegen of parkeerplaatsen die niet sneeuwvrij zijn, maar bijvoorbeeld ook door te weinig deelname voor een wedstrijd. De KNHS staat buiten een dergelijke beslissing.

- Een deelnemer is zelf verantwoordelijk of het in zijn persoonlijke situatie verantwoord en veilig is om naar een wedstrijd te gaan. Een en ander kan te maken hebben met verschillende vervoersmiddelen, toegangswegen, etc.

- Het kan zijn dat de weerssituatie de komende uren/dagen aanleiding geeft tot een verandering in het bovenstaande standpunt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:32

Ik vind het maar riskant om met sneeuw de weg op te gaan. Tenzij het veel snelweg is en de wegen goed begaanbaar zijn. Maar doorgaans ga ik met sneeuw liever niet de weg op en zeker niet met trailer. Is de ellende niet waard als het misgaat.

PaysBas

Re: Informatie over afgelasten van wedstrijden i.v.m. weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 00:47

Zou het er niet zo gauw op wagen tenzij je naar de DA moet.
IJzers en sneeuw zijn niet de beste match.

Gulpje

Re: Informatie over afgelasten van wedstrijden i.v.m. weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 00:50

Ik zou de veiligheid van m'n paard belangrijker vinden dan een wedstrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 09:54

Ik ook, maar toen ik met de harde wind van twee weken geleden mijn wedstrijd wilde afzeggen, werd de dame van het wedstrijdsecetariaat boos en zei dat ik me aanstelde. En ik moest zeker mijn startgeld betalen! Nou had ik daar natuurlijk op gerekend, maar met zulke weersomstandigheden wil ik gewoon niet met de trailer de weg op.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 14:55

Wij zijn vandaag wel op pad geweest, op het eerste en laatste stukje na was het gelukkig prima te doen :) Was ook maar een klein stukje met de auto gelukkig (20 minuutjes)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:01

Andersom schreef:
Ik ook, maar toen ik met de harde wind van twee weken geleden mijn wedstrijd wilde afzeggen, werd de dame van het wedstrijdsecetariaat boos en zei dat ik me aanstelde. En ik moest zeker mijn startgeld betalen! Nou had ik daar natuurlijk op gerekend, maar met zulke weersomstandigheden wil ik gewoon niet met de trailer de weg op.

heb ik ook eens gehad hoor, er was ook een waarschuwing afgegeven voor auto"s met aanhangers om niet de weg op te gaan, dus ik zeg de dag voor de wedstrijd af, krijg je een verbaasd en beledigd iemand aan de lijn,want het zal vast zo een vaart niet lopen.. binnen 24 uur mn rekening per mail. kijk ik later op de lijst hebben er ruim 30! combi's afgezegd en zijn er maar 8 hooguit gestart..
Ik vind het dan ook dat er vanuit de verenigingen de verantwoordlijkheid mag komen om te zeggen, wij vinden dit te gek worden, blijf veilig thuis.
er zullen altijd mensen die zich verplicht voelen om te gaan, omdat ze toch hun geld moeten betalen.