Na zwaar ongeluk met paardenkoets wil PETA een verbod

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Na zwaar ongeluk met paardenkoets wil PETA een verbod

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 10:48

www.peta.de / bokt.nl

Op 4 december gebeurde er tijdens een kerstmarkt een ongeluk met een huifkar. Een harde knal deed de paarden schrikken waarop de koetsier van de bok viel en naar het ziekenhuis moest worden vervoerd.

De PETA zet zich nu in voor een algemeen verbod voor koetsen in de regio Winterbach/Gerlach.
Ze geven als reden op dat alleen al dit jaar het tot 30 ongelukken met koetsen is gekomen, waarbij soms zelfs met dodelijke afloop.
Het risico bij een koetstocht is volgens hen gewoon te groot. De paarden zijn niet goed in bedwang te houden, ze schrikken zeer snel en dat kan tot grote ongelukken leiden. Bovendien is het trekken van koetsen voor paarden niet iets wat tot zijn natuur behoord. Daarom wil PETA een verbod op ritten met een koets.

Sinds augustus 2010 heeft PETA het voor elkaar gekregen dat in Rothenburg het rijden met koetsen is verboden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:51

Citaat:
Bovendien is het trekken van koetsen voor paarden niet iets wat tot zijn natuur behoord. Daarom wil PETA een verbod op ritten met een koets.

Ik denk dat ik vandaag het hek van de wei maar open zet. In een omheind weitje staan hoor ook niet bij de natuur toch?

Ergens vind ik het een goed idee om paarden (al dan niet met koets) niet op markten en andere drukke evenementen in te zetten. Verlaagt toch wel het risico op ongelukken. Maar vind bovenstaand argument wel zo zwak.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:55

Dan ook maar geen mensen of honden meer toelaten, verlaagt ook kans op ongelukken ...

Vind het meer vanuit oogpunt van diervriendelijkheid (al die stress van zo'n gebeuren) of je paarden al dan niet op dergelijke plekken inzet... maar vanuit niet -natuurlijk-gedrag.... nee dat werkt niet anno 2012.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:57

De PETA heeft er zin in.

En alleen verbieden in Winterbach/Gerlach? Belachelijk zeg. Ze zijn echt aan het muggenziften daar, help de dieren die echt hulp nodig hebben...

Maar ik vind het wel een groot risico om een paard op zulke evenementen rond te laten lopen, helemaal voor de koets. Het is druk, en heel veel geluid. Als een paard dan schrikt, heb je algauw een probleem.

dakota

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:58

Dan moet ook Bea volgende keer maar gaan lopen met prinsjesdag ;) want waarom alleen in een bepaalde regio verbieden :P
Laatst bijgewerkt door dakota op 07-12-12 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:58

Spelfout in de titel, verbot = verbod

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:02

Citaat:
Bovendien is het trekken van koetsen voor paarden niet iets wat tot zijn natuur behoord. Daarom wil PETA een verbod op ritten met een koets.

Denk dat wel alle paarden maar los moeten laten zodat ze kunnen doen wat ze in de natuur doen. Wat een argument.

Verder lijkt me dat verbod bij grote evenementen niet verkeerd, algemeen verbod vindt ik dan weer te ver gaan maar op de echt grote evenementen kan ik ze geen ongelijk geven kan gevaarlijke situaties op leveren zowel voor de paarden als koetsier als de bezoekers. Als er een paard op de loop gaan heb je wel een probleem.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:02

Jeetje, verbot met een t, komaan mensen. |(

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:03

Het hoort niet tot de natuur . Nog even en we mogen niet meer op de rug gaan zitten .
Geloof dat ik een bovenstaande bokker volg . Deken af , wei open en vertrekken knollen .. zoek het maar uit .
Dat is natuur .
Veiligheid is belangrijk om die reden de koetsen tochten verbieden oké . Maar omdat het tegen de natuur is .
Peta , is weer goed bezig .
Heb soms echt het idee dat ze enkel belangstelling willen . Er is ander vreselijk dierenleed . Dat ze daar eens harder mee aande gang gaan .

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:04

Echt een organisatie om serieus te nemen _O-

betadine

Re: Na zwaar ongeluk met paardenkoets wil PETA een verbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:21

Al sinds de middeleeuwen zijn paard en koets aanwezig op markten, evenementen en dergelijke, wil peta dat nu echt gaan veranderen ? Ongelukken gebeuren nu eenmaal en of dat du te voet, me tde auto of met de koets gebeurt, je kunt toch niet alles gaan verbieden ?

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:23

Hebben ze nu serieus niets anders te doen? Amerigo mag dan ook niet meer meelopen want stel dat die schrikt en die arme oude sint valt eraf en hij rent door het hek heen door alle kinderen heen veel te gevaarlijk. Politiepaarden kunnen dan ook niet meer want die lopen ook met veel grote evenementen mee
Paarden die op zulke evenementen meelopen horen goed af gericht te worden zodat de kans op schrikken zo laag mogelijk zijn. Die koets die erachter hangt is natuurlijk gevaarlijker dan een paard alleen.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:26

Goed ik twijfelde al aan de geloofwaardigheid van PETA na het hele Totilas verhaal, maar dit is imo toch wel weer een nieuw dieptepunt _O-

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:27

PETA neem ik eigenlijk al niet meer serieus sinds ze alle paardenslachthuizen hebben laten sluiten in Amerika. Goede argumenten hebben ze bij hier ook niet bij :') Het hoort niet in de natuur, haha!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:32

Pffft als dit soort dingen gaan lukken waar eindigt het dan? Mag autorijden nog wel? Motorrijden... voor we het weten mogen we alleen nog maar in huis zitten achter de PC; heerlijk leven heb je dan NOT.

Alhoewel, dat mag misschien ook niet van de PETA, of zou voor een mens opsluiting in een kamertje wel natuurlijk gedrag zijn?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:33

Ze kunnen beter het vuurwerk verbieden, dat scheelt veel meer ongelukken....

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:50

Vanillia schreef:
Goed ik twijfelde al aan de geloofwaardigheid van PETA na het hele Totilas verhaal, maar dit is imo toch wel weer een nieuw dieptepunt _O-

_/-\o_

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:57

Goed laten we dan ook maar stoppen met 40 uur per week werken want dat is ook niet bepaald natuurlijk. Laten we geld ook maar afschaffen en lekker met familie clans bij elkaar gaan wonen en onze kinderen niet meer inenten. Laten we lekker onze supermarkten af schaffen en onze eigen worteltjes telen en op een goede manier handel drijven.

Laten we alle auto's weg doen, en dan vooral weer terug naar paard en wagen gaan! Want als we iets walgelijks als een kerstmarkt waar 1 miljoen mensen samen krioelen lekker afschaffen, dan schrikken ze tenslotte ook niet meer zo snel.

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:07

Ach, als ze het vuurwerkprobleem oplossen is het toch ook klaar....
Is het niet meer een knal waar paarden van schrikken...
en als iedereen een beetje oplet bij paarden in de buurt scheeld ook VEEL
(net voor een bocht een huifkar inhalen en dan de huifkar vol in de remmen jagen en de berm in)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:22

pffft verzint PETA ooit eens iets zinnigs ?

Jeminee zeg. :roll: Zullen we dan maar gewoon tout court stoppen met paardrijden / mennen ... Imo kunnen die dieren altíjd wel eens schrikken met negatieve gevolgen.

O ja en zullen we dan gelijk ook maar stoppen met het wandelen met de honden ? Mijn mama heeft vorige week haar pols gebroken op wandeling omdat ze is uitgegleden in het bos en slecht is neer gekomen. Tja, zo wandelen, dat is toch écht wel te gevaarlijk hoor. :n

My goodness, dat ze zich eens bezig houden met echte wantoestanden.

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:26

Idd, dingen die er wel toe doen! zieke en zeer ondervoede dieren helpen en hier mee ophouden met het gezeik rond Toot trouwens ook, die heb het niet slecht hoor! hij heeft eten, voedsel enzo. optimaal is het, het kan altijd beter! maar we komen er toch niet uit wat goed en minder goed is!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:51

Tip voor Peta: mensen verbieden. Dat weet je zeker dat er geen ongelukken meer zijn. }> :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:52

Peta ziet ze soms echt vliegen, echter, als er in een bepaald gebied zoveel ongevallen gebeuren is het wel verstandig dat daar goed naar gekeken word. Zijn de paarden, koetsiers en omstandigheden goed genoeg om de veiligheid van alle dieren en mensen te waarborgen? Het kan natuurlijk best zo zijn dat er allerlei volk denkt geld te verdienen door toeristen rond te hobbelen en daarbij nul komma nul verstand van mennen en paarden hebben, dan moet er wel wat aan gedaan worden, 30 ongevallen is veel te veel.

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:52

rijexamen voor koetsier en paarden!
Politiepaarden worden ook uitgebreid getraind voordat ze meelopen met evenementen en niet voor niets, zelfde geldt voor de paarden van de koningin. Paarden die op grote evenementen komen moeten bewezen betrouwbaar en ervaren zijn.

Neemt niet weg dat de braafste paarden kunnen schrikken dus wat mij betreft mag vuurwerk ook verboden worden buiten de grote georganiseerde vuurwerken. Erger me altijd groen en geel aan dat stomme vuurwerk, buitenrijden wordt er echt heel vervelend door en ik heb drie weken lang een hysterische hond!

Zie niet helemaal in wat PETA hier mee te maken heeft...laten ze zich eens gaan bezighouden met die verhongerende paarden in Spanje..

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:35

sallandval schreef:
Pffft als dit soort dingen gaan lukken waar eindigt het dan? Mag autorijden nog wel? Motorrijden... voor we het weten mogen we alleen nog maar in huis zitten achter de PC; heerlijk leven heb je dan NOT.

Alhoewel, dat mag misschien ook niet van de PETA, of zou voor een mens opsluiting in een kamertje wel natuurlijk gedrag zijn?

De meeste mensen overlijden in hun slaap. Oplossing is dus niet meer slapen dat is zo gevaarlijk laten we daar met zijn alle maar mee stoppen