Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
[***] schreef:Wanneer ben je verzamelaar?
Tinky12 schreef:[***] schreef:Wanneer ben je verzamelaar?
Wat ik versta onder een verzamelaar (hoarder) is dat deze ten koste van alles zoveel mogelijk om zich heen wil hebben,ongeacht de omstandigheden.Daarbij kan er absoluut ook geen afscheid genomen worden van welk deel van de verzameling dan ook.
Wat dieren betreft moet je dan ook denken aan bv iemand die 300 katten op een kleine woning heeft,alles is vervuild...dode en verminkte dieren...zieken...noem maar op.De verzamelaar is "blind" voor alle ellende waar hij/zij zich in bevind en ook de dieren.
Aryana schreef:Dan pas? ik zou zeggen dat er bij 30 katten al sprake is van een verzamelaar.
...als je 10,20 of meer dieren hebt en je bent "blind" voor ellende als de dieren ziek,verminkt of dood zijn en vooral er zelf in geloofd dat je goed bezig bent.De boel vervuild enz enz.... [***] schreef:Wanneer ben je verzamelaar?

bigone schreef:Ik vind een verzamelaar iemand die gewoon teveel dieren heeft om voor te zorgen. Er is al een serie op tv geweest en daar kon je enkele schrijnende voorbeelden in nederland zien. De mensen bedoelen het goed, sparen zichzelf het brood uit de mond om de dieren te voeden maar het loopt bijna altijd spaak.