Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
stephanie_vs schreef:Wie zijn wij om te bepalen hoeveel wilde paarden er mogen zijn. De natuur zou zichzelf moeten kunnen regelen en niet andersom..
Wie bepaalt hoeveel wilde paarden 'teveel' is.. Er zijn toch ook 'teveel' mensen..
Als ze gewoon een deel van de wilde merries steriliseren neemt het aantal ook niet meer zo snel toe..
stephanie_vs schreef:Wie zijn wij om te bepalen hoeveel wilde paarden er mogen zijn. De natuur zou zichzelf moeten kunnen regelen en niet andersom..
Wie bepaalt hoeveel wilde paarden 'teveel' is.. Er zijn toch ook 'teveel' mensen..
Als ze gewoon een deel van de wilde merries steriliseren neemt het aantal ook niet meer zo snel toe..

Telpeva schreef:Ah gut waren er nog 17.000 over?
Voordat Amerika ontdekt werd waren er niet eens paarden daar, wat nou historisch vrijheidsgevoel? laat er dan dieren rondlopen die er van nature thuishoren zoals de elk (ik weet even de NL naam van de elk niet, het is een soort hert), bison, en zoveel andere dieren die nu alleen nog maar in beschermde parken voorkomen.
Telpeva schreef:Ah gut waren er nog 17.000 over?
Voordat Amerika ontdekt werd waren er niet eens paarden daar, wat nou historisch vrijheidsgevoel? laat er dan dieren rondlopen die er van nature thuishoren zoals de elk (ik weet even de NL naam van de elk niet, het is een soort hert), bison, en zoveel andere dieren die nu alleen nog maar in beschermde parken voorkomen.
NWDynamite schreef:Uuh wij mensen bepalen dat?! Omdat wij boven aan de voedselketen staan! Ik vind het absurd dat er geen slachthuizen zijn die paarden slachten daar.

troi schreef:Wij mensen vinden het niet leuk dat de zwakkere, zeldzame rassen naar de verdoemenis gaan door de overconcurrentie. Dus ja, ofwel dat kan je niks schelen ofwel je grijpt in en haalt ze eruit. Gewoon in de worst met die beesten. Zeer gezond scharrelvlees!

Ragdollcat schreef:troi schreef:Wij mensen vinden het niet leuk dat de zwakkere, zeldzame rassen naar de verdoemenis gaan door de overconcurrentie. Dus ja, ofwel dat kan je niks schelen ofwel je grijpt in en haalt ze eruit. Gewoon in de worst met die beesten. Zeer gezond scharrelvlees!
Nou ik vind eerder dat men bij de mensen moeten ingrijpen ipv de natuur en de dieren.
Mensen zijn er teveel echt absoluut teveel.

Koper schreef:Als nou gewoon geheel volgens plan over 2 weken de wereld vergaat is het probleem al veel eerder opgelost
sflj schreef:NWDynamite schreef:Uuh wij mensen bepalen dat?! Omdat wij boven aan de voedselketen staan! Ik vind het absurd dat er geen slachthuizen zijn die paarden slachten daar.
Hoe kom je erbij dat wij bovenaan de voedselketen staan?
Jij denkt dat een krokodil, leeuw, tijger, haai enz. jou niet opvreet als hij de kans krijgt?
Er zijn er teveel omdat de verhoudingen verstoord zijn! Er zijn ook veel te veel mensen!
Omdat wij verstand hebben, verstand om onder andere dingen uit te kunnen vinden. Dat hebben dieren niet. sflj schreef:NWDynamite schreef:Uuh wij mensen bepalen dat?! Omdat wij boven aan de voedselketen staan! Ik vind het absurd dat er geen slachthuizen zijn die paarden slachten daar.
Hoe kom je erbij dat wij bovenaan de voedselketen staan?
Jij denkt dat een krokodil, leeuw, tijger, haai enz. jou niet opvreet als hij de kans krijgt?
Er zijn er teveel omdat de verhoudingen verstoord zijn! Er zijn ook veel te veel mensen!
De mens staat bovenaan aan de voedselketen, wat niet betekend dat er nooit een mens door een dier wordt gedood (er worden ook wel eens mensen gedood door een paard).Lante schreef:Er worden altijd nog meer krokodillen, leeuwen, tijgers, haaien enz.door mensen vermoord dan andersom, dus wat jij zegt klopt niet helemaal.De mens staat bovenaan aan de voedselketen, wat niet betekend dat er nooit een mens door een dier wordt gedood (er worden ook wel eens mensen gedood door een paard).
Treurig dat e.a. zo uit de hand loopt; ik vind dat wilde paarden die verkocht zijn niet meer wild zijn; beetje raar dat je die toch niet mag slachten.
troi schreef:Wij mensen vinden het niet leuk dat de zwakkere, zeldzame rassen naar de verdoemenis gaan door de overconcurrentie. Dus ja, ofwel dat kan je niks schelen ofwel je grijpt in en haalt ze eruit. Gewoon in de worst met die beesten. Zeer gezond scharrelvlees!