Promo te paard naar werk als aandacht privebijtelling auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Promo te paard naar werk als aandacht privebijtelling auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 13:04

http://www.accountancynieuws.nl/ / www.bokt.nl

Bert Laman, expert op het gebied van indirecte belastingen, gaat voortaan met zijn paard naar kantoor. Volgens Laman is dat veel goedkoper dan met de auto van de zaak wanneer het gaat over de BTW-bijtelling privégebruik.

De afdracht kan extra oplopen door het niet juist toepassen van de regelingen. ‘Voordat dat je het weet betaal je te veel,’ aldus Laman, ‘en dat is doodzonde’. Deze boodschap is samengevat in een lucratief reclamefilmpje. In een filmpje op YouTube is te zien dat Laman daadwerkelijk het vervoermiddel van 1 pk gebruikt, al vergeet hij hierbij een belangrijk hulpstuk. Bovendien vermoed de Nieuwredactie dat het ook maar bij deze ene keer is gebleven.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 07:01

Die is wel heel snel met het eraf halen van een slofteugel :+!
Dan ben je echt goed en heb je ook geen cap nodig inderdaad :P.

Eline91

Re: Promo te paard naar werk als aandacht privebijtelling auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 07:04

Ik snap de bedoeling niet zo goed, ze schilderen een paard eigenlijk gewoon af als een vervoermiddel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 07:07

GeekGirl schreef:
Ik snap de bedoeling niet zo goed, ze schilderen een paard eigenlijk gewoon af als een vervoermiddel?

Wat zou het anders zijn?

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 07:09

Ik wil het de goede man trouwens best eens laten uitrekenen, volgens mij weet hij niet wat een paard kost :=.

Mi_AmoreJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 07:16

Speedster schreef:
Ik wil het de goede man trouwens best eens laten uitrekenen, volgens mij weet hij niet wat een paard kost :=.

Ik dacht net hetzelfde :')

@GeekGirl: een paard is al sinds de oudheid voor 2 zaken bestemd: voedsel en transport.
We moeten het niet mooier maken dan het is :-) Als jij rijdt met je paard is hij jou toch ook aan het vervoeren?